Gå til innhold

Beste anti-virus?


Caliber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Norton er det beste virusprogrammet, helt klart. Hvis du i tillegg sitter bak en brannmur går det bra, ihvertfall som oftest.. nei, ingen bedre enn norton i disse dager..  :thumbs:

Hvorfor er du helt sikker på at Norton ER bedre enn andre?

 

Jeg holder et hakk på Panda, men kan ikke si at de ER bedre enn feks Norton.

Hvis jeg skulle sagt det sikkert, måtte jeg dokumentert det på en måte, eller forklart i detaljer hvordan jeg kunne slå fast det med sikkerhet :shrug:

Lenke til kommentar

Norton er sikkert et av de beste, men ikke av de rimiligste.

Det var en av grunnene til at jeg skiftet til Panda. Det treger jeg ikke på, for

jeg fikk med en gang inntrykk av at Panda var mer stabilt, brukervennlig og pålitelig. Og så oppdaterer det seg oftere enn Norton gjorde.

Prisen har jo noe å si den og da

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har brukt mange forskellige gennem tiderne men er altid vendt tilbake til McAfee - da jeg syns den tar mindst resourser fra systemet (Norton er en minne sluger).

 

Da videoredigering og AntiVirus ikke spiller sammen, bruker jeg bare online-virusscan fra TrendMicro (gratis). Det holder lenge til mig.

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Må bare henge meg på her, siden det er så mange som holder en knapp på Norton.

På jobb, så kjørte vi en test på Norton og F-Secure. Vi installerte to maskiner helt likt. Forskjellen var at den ene kjørte Norton og den andre F-Secure.

Så tok vi og surfet rundt på litt ymse steder, vi var inne på de samme sidene på begge PC'ene.

Hva ble resultatet? Jo, Norton fant 7 virus, F-secure fant 19.

Når vi etterpå tok en manuell scan av maskinene etterpå, så fant Norton 8 virus i internet cachen. F-secure maskinen var clean.

Da trenger jeg vel ikke fortelle hva jeg bruker på min hjemmepc.

 

askare

Lenke til kommentar
Beste jeg har brukt og fortsatt bruker: NOD32.

Informasjon om utmerkelser NOD32 har fått i det siste finnes her. Det at den er best på in-the-wild virus er jo et stort pluss, samt den kompakte størrelsen (6MB) og meget rask scanning, oppdateringer flere ganger pr. dag osv. Vil tro grunnen til at det ikke er så godt kjent blant folk her enda er all publisitet Symantec Norton sin scanner har hatt over lang tid. Bra den også ja, men jeg valgte altså denne av grunner nevnt tidligere og er meget godt fornøyd så langt. For maksimal beskyttelse kjører jeg antivirusprogrammet sammen med spesialisten på trojaner, The Cleaner Pro samt brannvegg selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...