JMF Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Hei, Er det lovlig å skjule en CAT6 Ethernet RJ45 kabel bak en dørkarm ? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) JMF skrev (6 minutter siden): Hei, Er det lovlig å skjule en CAT6 Ethernet RJ45 kabel bak en dørkarm ? Til privat bruk i egen privatbolig ser jeg ikke problemet. Ja, lovlig er det. Endret 26. oktober 2022 av plankeby Lenke til kommentar
JMF Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Privatbolig ja. Her snakker man om lavstrømskabel men jeg ønsker å være på riktig side i forhold til brannsikkerhet Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Skal normalt litt til at en nettverkskabel skal være til brannfare. Har du en stor bunt og kjører maks fjernmating på alle så kan vi snakke, men en kabel... Niks. EDIT: Bare for å presisere så ingen blir nærvøse. Med stor bundt her snakker jeg >24 kabler og 100W på alle kablene. Endret 1. november 2022 av Big_JT 1 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 (endret) Big_JT skrev (13 minutter siden): kjører maks fjernmating Her i huset er hovedtyngden faktisk POE switcher.. Har 4 stk 150W switcher samt endel med lavere effekt, men bekymrer meg selvsagt ikke. Du kan bare slutte å bekymre deg over brannsikkerheten i kombinasjon med nettverkskabler. Bare kos deg og prøv å gjemme bort så mye du kan! 🙂 Endret 31. oktober 2022 av Woff 1 Lenke til kommentar
ali q Skrevet 31. oktober 2022 Del Skrevet 31. oktober 2022 Husk å søke Kongen dersom du skal legge fiber 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå