ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Virker å koble laptoppene mine til tv skjermen med hdmi kabel. Får sett laptopp skjermen på tv skjermen. Men når jeg prøver med hdmi kabelen på hovedkortet til stasjonær pc kommer det ikke opp noe på tv skjermen. Noen som vet om en løsning på dette? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Har denne PCen et skjermkort? I såfall vil ikke skjermkontaktene på hovedkort være i bruk. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Hvilken CPU har du i PCen? Noen av de har ikke innebygd skjermkort, men utgangen på hovedkortet er der for de CPUene som har det innebygd Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Koble til TVn på samme måte som du kobler til PC skjermen. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Nei. Ikke skjermkort det er integrert på hovedkortet. Dubious skrev (1 time siden): Koble til TVn på samme måte som du kobler til PC skjermen. Har gjort men ingenting skjer Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Nei. Ikke skjermkort det er integrert på hovedkortet. Dubious skrev (1 time siden): Koble til TVn på samme måte som du kobler til PC skjermen. Har gjort men ingenting skjer Pc skjermen er forøvrig koblet til med en slik crt kabel blå farge Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Når du har pc skjerm tilkoplet må du velge skjerminnstillinger og speile skjermen, skjerminnstillinger finner du ved å høyreklikke på skrivebord. Nb! Tv skjerm må også være tilkoplet. Endret 26. oktober 2022 av Dragonlove Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 La meg se om jeg gjør dette rett. Tv er koblet til stasjonær pc med hdmi kabel. Denne kabelen er koblet på hovedkortet. Jeg har ikke eksternt skjermkort. Samtidig er pc skjermen koblet til stasjonær med crt kabel. Dette er riktig? Burfe det ikke gå an å se pc skjermen på tven selv om pc skjermen ikke er tilkoblet? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Finner ikke noe annen skjerm Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Baksiden av pcen Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Ikke at det betyr noe men når du sier crt kabel så vet jeg ikke hvilken det er, jeg bruker navnene VGA, DVI, HDMI, DP (Displayport) bilder av de forskjellige her: https://www.kjell.com/no/kunnskap/hvordan-virker-det/datamaskin/grafikk--og-tilleggskort/skjermtilkoblinger Ellers så skulle vel stasjonær pc kunne bruke HDMI utgangen til en skjerm. Så jeg forstår ikke hvorfor det ikke virker. Skjermoppløsningen er også satt til 1920x1080 som skulle være greit for TV om den ikke er veldig gammel. 1 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Svein M skrev (11 minutter siden): Ikke at det betyr noe men når du sier crt kabel så vet jeg ikke hvilken det er, jeg bruker navnene VGA, DVI, HDMI, DP (Displayport) bilder av de forskjellige her: https://www.kjell.com/no/kunnskap/hvordan-virker-det/datamaskin/grafikk--og-tilleggskort/skjermtilkoblinger Ellers så skulle vel stasjonær pc kunne bruke HDMI utgangen til en skjerm. Så jeg forstår ikke hvorfor det ikke virker. Skjermoppløsningen er også satt til 1920x1080 som skulle være greit for TV om den ikke er veldig gammel. Ja det er VGA kabel. Vet ikke hvorfor det ikke virker jeg heller. Velger en hdmi inngang på pcen slik jeg gjør med lapptoppen, men det skjer ingenting på pcen. Ikke noe feilmelding eller noe slikt. Er som om den ikke registerer at noe er koblet til. Hovedkortet mitt er fra 2010. Om det har noen betydning Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Sjekk at det er 1920x1080 @ 60 Hz du gir ut fra laptop også. Om det er samme på begge så skulle det virke. edit: eller prøv 1280x720. Endret 26. oktober 2022 av Svein M Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Kan du legge ut litt info om PC-en? Søk opp og kjør MSIFO32 ('System Info'), klipp ut* og lim inn inntilsvarende som jeg har gjort under. * Klipp ut - Hold inne Windows-tasten samtidig som du trykker på Shift og S. Da skal du kunne merke av området du vil klippe ut med musen. Når det er klippet ut, høyreklikker du og velger du 'Lim inn' ('Paste'). Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Dragonlove skrev (2 timer siden): Når du har pc skjerm tilkoplet må du velge skjerminnstillinger og speile skjermen, skjerminnstillinger finner du ved å høyreklikke på skrivebord. Nb! Tv skjerm må også være tilkoplet. Jeg ser ikke noe sted der jeg kan speile skjermen. Ser ikke ut som pcen ser noe tv skjerm. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 NoBo skrev (15 minutter siden): Kan du legge ut litt info om PC-en? Søk opp og kjør MSIFO32 ('System Info'), klipp ut* og lim inn inntilsvarende som jeg har gjort under. * Klipp ut - Hold inne Windows-tasten samtidig som du trykker på Shift og S. Da skal du kunne merke av området du vil klippe ut med musen. Når det er klippet ut, høyreklikker du og velger du 'Lim inn' ('Paste'). Værsågod: Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 26. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2022 Svein M skrev (1 time siden): Sjekk at det er 1920x1080 @ 60 Hz du gir ut fra laptop også. Om det er samme på begge så skulle det virke. edit: eller prøv 1280x720. Har prøvd ulike oppløsninger og HZ ser ikke ut til å virke Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Du har skjermkort i maskinen. Da virker nok ingen av skjermutgangene på hovedkortet. Du har trolig bare VGA og DVI utgang (HDMI er ikke koblet til skjermkort). Du kan bruke en kabel eller adapter fra DVI til HDMI Utgangene fra hovedkortet er på den platen du tok bilde av. Utgangene på skjermkortet er på skjerkortet som er lenger nede på maskinen. https://www.techpowerup.com/gpu-specs/radeon-hd-4250.c2074 Endret 26. oktober 2022 av Svein M Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Jeg hadde nylig dette problemet med min stasjonære PC. Asus Z490 Intel 10900K RTX 3080 HDMI-utgangen på hovedkortet ville ikke virke før jeg hadde installert Intel drivere for det integrerte skjermkortet. Og disse driverne ville ikke la seg installere så lenge RTX 3080-kortet var i PCen. Fikk bare beskjed om at jeg ikke hadde noe integrert skjermkort. Jeg måtte fysisk fjerne det dedikerte skjermkortet, koble en skjerm til HDMI-utgangen på hovedkortet og så installere driverne. Men nå kommer iGPUen opp i Device Manager, og nå kan jeg koble til skjerm nummer 5. ❤️ Det kan også hende at utgangen på hovedkortet blir deaktivert hvis det ikke er noen skjerm tilkoblet ved oppstart, og dermed ikke vil virke ved senere tilkoblet skjerm uten en restart, men dette har jeg ikke testet. Skjermen tilkoblet hovedkortet blir derimot automatisk satt til standard ved POST / BIOS, men skifter tilbake til skjermkortet når Windows innloggingen kommer. Endret 26. oktober 2022 av PaladinNO Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 (endret) Er ikke integrert grafikk i den AMD prosessoren, så skjermkort må brukes. Og dermed vil heller ikke skjermutgangene på hovedkortet kunne brukes. Det er i hvertfall ikke vanlig. Endret 26. oktober 2022 av Svein M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå