Reipar Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Hei! Har fibernett-inntak og hjemmesentral fra Homenet (Platinum) i 1.etasje for TV og internett. Har kjøpt Mesh-nettverk fra Deco. Hoved-Decoen står her. Har kabel til kjelleren, en liten router her og utgang til TV og ny Mesh-Deco der. Problemet mitt er at jeg ikke får både TV og Deco`en til å fungere samtidig. For å få TV må jeg bruke TV/dekoder-utgangen på hjemmesentralen og da oppfatter ikke Decoen at den er koblet til via nettverkskabel og bruker WiFi for å koble til hoved-decoen, med ræva signal som resultat (Betonggulv). Finnes det noen måte å koble dette om på slik at det fungerer uten å strekke en ny kabel ned? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. oktober 2022 Del Skrevet 24. oktober 2022 Reipar skrev (49 minutter siden): Har kabel til kjelleren, en liten router Hvilken router (merke og modell)? Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 25. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2022 Denne: TP-link. https://www.elkjop.no/product/pc-datautstyr-og-kontor/nettverk/nettverks-switch/tp-link-sg105s-5-ports-gigabit-switch/25056?gclid=Cj0KCQjwkt6aBhDKARIsAAyeLJ1iRmW_8B2Yhtk8PVcqvfHiKoq750r1bXCnb460CXnVwhdkbKZ4yWEaAgAfEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. oktober 2022 Del Skrevet 25. oktober 2022 Vanlig internett og TV signalene ligger på hvert sitt LAN, så du må ha det separat frem. Utstyret må støtte det, men ikke sett at det støttes før, uten å ha dyrere og mer semi-proft utstyr. Lenke til kommentar
cacb Skrevet 25. oktober 2022 Del Skrevet 25. oktober 2022 14 hours ago, Reipar said: Hei! Har fibernett-inntak og hjemmesentral fra Homenet (Platinum) i 1.etasje for TV og internett. Har kjøpt Mesh-nettverk fra Deco. Hoved-Decoen står her. Har kabel til kjelleren, en liten router her og utgang til TV og ny Mesh-Deco der. Problemet mitt er at jeg ikke får både TV og Deco`en til å fungere samtidig. For å få TV må jeg bruke TV/dekoder-utgangen på hjemmesentralen og da oppfatter ikke Decoen at den er koblet til via nettverkskabel og bruker WiFi for å koble til hoved-decoen, med ræva signal som resultat (Betonggulv). Finnes det noen måte å koble dette om på slik at det fungerer uten å strekke en ny kabel ned? Jeg har Altibox og Deco M9+ mesh. Jeg har satt hjemmesentralen i bromodus og bruker TP-link Deco som ruter. Hos Altibox har du da en utgang fra "hjemmesentralen" til TV-dekoderen, mens Decoen bruker en annen utgang og håndterer internett. Vet ikke hvordan dette fungerer hos Homenet, men dette er jo et vanlig scenario så det er vel spørsmål om å lese litt dokumentasjon fra Homenet vil jeg tippe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå