Gå til innhold

kabinett front USB 3 - til hovedkort USB 2

Anbefalte innlegg

nytt kabinettet har to USB 3.0 i front, mens kun er USB 2.0 kontakter på hovedkortet.

sfAHaRa.png

uYNoewM.png

gvLtTdc.png

kjøpt denne adapter-kabelen og koblet på plass, bare lurer/dobbeltsjekke (før jeg tar det i bruk) hvorvidt man kan bruke/koble til 2 enheter samtidig på frontpanelet? Grunn til at jeg spør, er at front-portene åpenbart går på samme USB 2.0 kontakt på hovedkortet. Liksom vant med 1 usb-kontakt på hk = 1 enhet?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men når det kobles USB 3.0 kabelen fra frontpanelt til et hovedkort som faktisk har USB 3.0 så er jo kontakten dobbelt så bred som USB 2.0

så skjønner liksom ikke de kan føre disse to sammen på ei enslig USB 2.0 kontakt. Men på annen side, ser at alle adaptere som tilbys der ute, er slik som på bildet, -ikke sett noen USB 3.0 adapterkabel som splittes til 2 kontakter til hk. så er vel ment å fungere da :p bare jeg som grubler mye.

er liksom redd for at det skal kortslutte eller bli røyklagt her hvis jeg brukte begge foran samtidig.

Lenke til kommentar

Enklere slik:

USB 3 har 5 ekstra pinner. Det har med hastigheten å gjøre.

Pluggen på overgangen til hovedkortet, hvis det kun er 5 ledere der, så er det kun 1 USB kontakt, bildet som vises så er alle fylt opp, og da er det 2 utganger.

Enkleste er å plugge i og teste begge utgangene så ser du at det funker helt fint.

2.0_vs_3_.0.thumb.jpg.baef92d8d824bf5cc36695b142dd47b4.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...