Gå til innhold

Anbefaling av kamera til < 3600 kr

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg nytt kamera, og vil helst ikke ha så mye mindre enn 3.5MP.

I den forbindelse har jeg sett på tre forskjellige kameraer:

Canon Ixus 2

Canon A 80

Kodak EasyShare DX6440

Har noen erfaringer med de overnevnte, og er det noen som vil anbefale noen av de? Eventuelt noen andre i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon Digital Ixus II (må ikke forveksles med APS kameraet Canon Ixus II) har 3,2 megapixler, men er lite og nett. A80 har 4 megapixler, mange manuelle muligheter og noen utbyggingsmuligheter, men er en del større og tyngre. Kodak har jeg ikke erfaring med. Se gjerne også på Olympus Mju-400. 4 megapixler og 3x optisk zoom (samt sprutsikkert) til noen få kroner mer enn Ixus II.

Andre alternativer er, som Ottbor skriver, Ixus 400 eller Z4. Du kan også sjekke Pentax Optio S4 som er ett godt alternativ til Z4 (samme spesifikasjoner, samme linse, men mindre og noen fordeler fremfor Z4).

Lenke til kommentar

...eller hvis du vil ha et kamera som ikke er så kompakt som mju 400 anbefaler jeg C740UZ. Koster vel litt over 3000 i dag, og har genialt mange bra funksjoner pluss at det har en "auto" funksjon der det bare er å flippe opp blitzen og knipse som bare pokker. I tillegg får du 10x optisk zoom, 3x digital, oncam-bilderedigeringsmuligheter som beskjæring og komprimering og masse annet snæks. Kameraet har bra batterikapasitet og passer fint i lomma. :)

Lenke til kommentar
(...)C740UZ. (...) Kameraet har bra batterikapasitet og passer fint i lomma. :)

Ganske (veldig) stor lomme da, i såfall :-)

Ja absolutt. Et flott kamera, men det passer ikke i normale lommer. Hvis du kjøper dette kameraet er det for å bruke kameraveske og kanskje ha et stativ i hånda i tillegg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...