Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Leste en kronikk i Aftenposten for noen år tilbake. Der følgende ble beskrevet som en kjærlighetsvekt

image.png.360bd0d488bf997d61ac66df959abc92.png

Alle har noe man putter på sin halvdel av vektskåla. Utseende er et vektlodd. Kanskje det mest overvurderte vil jeg påstå. Men utseendet påvirker en rekke andre lodd, slik som selvfølelse og alt beslektet til det. Mange av innleggene i denne tråden oser ikke akkurat av selvtillit. Andre vektlodd kan være personlige trekk som humor, empati, språk, kunnskap. Så har du de store loddene, slik som stabilitet (jobb, økonomi, utdannelse, helse m.m.) Jo tyngre vekt du har, jo desto mer har du å gå på i din favør. Men da bør du også heve forventingene tilsvarende. Slik at likevekt møtes. 

Man kan selvfølgelig "jukse" ved å reise til land som Thailand, der den tryggheten og stabiliteten man har - bare ved å være norsk, teller noe helt ekstremt, og overgår stort sett alt annet. Slik at du blir ekstremt "attraktiv".

Veldig mye i denne vektskåla kan man påvirke selv. Man kan trene, tilegne seg sunne interesser og hobbyer. Øve seg opp til en sterkere sosial muskel. Få seg en anstendig klesstil som gir løfter deg mange hakk. Det er uendelig mye man kan gjøre for å få flere lodd i skåla, som igjen gjør det lettere å finne noen.

Jeg tror derimot mange føler det er vanskelig å vite hvor de skal "starte". Alt alt er håpløst før det allerede har begynt. At dårlig selvfølelse og forutinntatte meninger basert på svada (som mye her i tråden). Ingen gidder å være sammen med en tøffel. Så enkelt er det. Man må våge litt for å vinne. Det gjelder jo alt her i livet. Gjør det ikke? 

>

Med fare for å bli alt for personlig.

Jeg er skjeløyd, har skjeve knær (rare ben?), har verdens verste holdning. Liten mage som stikker ut. Jeg mangler to tenner som blir svært synlig når jeg smiler. Bleik som bare det. Hadde knapt tatt på en person av motsatt kjønn før jeg var langt oppi 20-åra. Jomfru til jeg var 24. Socially akward. Jeg kan ikke danse. Kan ikke svømme. Mobbeoffer under hele oppveksten. Jeg er ufør, kronisk syk som gjør at jeg fiser ukontrollert. Lav inntekt. Eier ikke egen bolig. Lista er laaaaaang.
Men når jeg passerte 27-28 år og forsto at alt handler om alt annet enn det som er listet opp over her. Da jeg forsto at mennesker er ganske enkle, primitive og rare vesener å forholde seg til. Der så godt som alt handler om en ting: Det å ha tro på seg selv! Jeg har mange ganger blitt mildt sagt overrasket over hvor flotte damer som har vist meg interesse. Jeg har møtt hundrevis (!) av jenter siden da - kanskje "det tok litt av", fordi jeg ønsket å ta igjen det jeg "tapte". Spesielt på det seksuelle.

Man må bare lære seg å gi litt faen i hva folk tenker om deg. Enkelt å greit. 

 

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Milhouse85 skrev (26 minutter siden):

RqtSå har du de store loddene, slik som stabilitet (jobb, økonomi, utdannelse, helse m.m.) Jo tyngre vekt du har, jo desto mer har du å gå på i din favør. Men da bør du også heve forventingene tilsvarende. Slik at likevekt møtes. 

Man kan selvfølgelig "jukse" ved å reise til land som Thailand, der den tryggheten og stabiliteten man har - bare ved å være norsk, teller noe helt ekstremt, og overgår stort sett alt annet. Slik at du blir ekstremt "attraktiv".

Hvorfor er det å dra til Thailand å «jukse» mens det å finne seg en bra jobb ikke er det? Mon tro hvor mange som begynner på BI eller starter i en ideell organisasjon gjør det for å få pult?

Jeg liker kjærlighetsvekts-analogien din. Man går inn med positiv og negativ bagasje, og så prøver man å finne en match. Gjerne med en dose «je-ne-ske-kva» på toppen.

Når en mindre pen mann blir sammen med en smellvakker dame så snakker mine kvinnelige venner. De er altså ikke mer fokusert på indre verdier enn at de synes at det er «rart» om en 3/10 blir sammen med en 9/10. Har han noe spesielt? Var hun desperat i gjerningsøyeblikket? Kan dette vare?

Sitat

Man må bare lære seg å gi litt faen i hva folk tenker om deg. Enkelt å greit. 

Samtidig så er vel noe av kritikken under Sanna/Frode Thuen at folk gir for mye faen. Menn gikk ikke nok på teater og hadde ikke fine nok sko.

Jeg tenker at et menneske som er «hel ved» og seg selv fullt og helt begynner ikke med fjonge sko eller poesi som 50-åring fordi noen har sagt at det drar damer? Mange av oss gjør vel det når vi er nyskilt og/eller i midtlivskrisen men pent er det ikke.

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (18 minutter siden):

Hvorfor er det å dra til Thailand å «jukse» mens det å finne seg en bra jobb ikke er det?

Fordi å finne seg en bra jobb krever innsats og egenvilje. Mens det å dra til Thailand kun krever en flybillett & pass fra Norge. 

Burde si seg selv i grunn.

Men for all del; ikke noe galt i å dra til Thailand. Mange damer der har vesentlig bedre holdninger og verdier enn norske damer. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (13 minutter siden):

Fordi å finne seg en bra jobb krever innsats og egenvilje. Mens det å dra til Thailand kun krever en flybillett & pass fra Norge. 

Burde si seg selv i grunn.

Så det er størrelsen på oppofrelsen som gjør det til juks/ikke juks?

Er det bedre å utnytte at man er født vakker eller er i sin beste alder, enn å utnytte at Nordmenn er ettertraktet i et globalt kjønnsmarked?

Stereotypen med gammel rik mann, ung fattig jente virker relevant. Folk er ivrige etter å dømme begge to (gamle griskall, opportunistisk gold digger). Men kanskje har de matchet vektskåla di perfekt?

Sitat

Men for all del; ikke noe galt i å dra til Thailand. Mange damer der har vesentlig bedre holdninger og verdier enn norske damer. 

Aner ikke. Jeg ville være bekymret for kulturforskjeller.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg og en venn av meg fant damene våre på Tinder. Det er mye rart der, men er noen seriøse, bra damer og. Jeg chatta vell med de 5 første matchene jeg fikk, swipa kun 20 ganger, slutta å swipe da 5 holdt, 2 var litt spesielle, 2 var interessante, ei var og er fantastisk og ble dama mi :) Vennen min var på tosiffra dater før han fant si, jeg hadde skikkelig flaks, han er bedre på dating enn meg, men hadde litt uflaks.

Jeg er ikke noe god på dating, vært i kun et kjempelangt forhold, men høflighet, nysjærrighet og litt humor bringer deg langt på tinder om du har ok bilder og fremstår som normalt oppegående. Du må også velge de som er interessert i forhold, ikke de som åpenbart vil ha one nighter, finne festevenn etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (19 minutter siden):

Så det er størrelsen på oppofrelsen som gjør det til juks/ikke juks?

Er det bedre å utnytte at man er født vakker eller er i sin beste alder, enn å utnytte at Nordmenn er ettertraktet i et globalt kjønnsmarked?

Stereotypen med gammel rik mann, ung fattig jente virker relevant. Folk er ivrige etter å dømme begge to (gamle griskall, opportunistisk gold digger). Men kanskje har de matchet vektskåla di perfekt?

Aner ikke. Jeg ville være bekymret for kulturforskjeller.

-k

Tja. 

Arver/vinner du 10 millioner. Eller dersom du sparer opp 10 million gjennom egen innsats. Hva får du mest annerkjennelse for? Hva gir deg best selvfølelse? Hva er mer fortjent? 

Du skriver "født vakker". Da glemmer du poenget mitt med at medfødt utseendet totalt sett ikke betyr så mye. Vel å merke når du har vokst opp og er ferdig med ungdommens sprell & hormonelle sprang. Veldig mye av hvordan vi ser ut bærer også preg over livsstil og hvor sunne vi er i hverdagen. Du ser fort forskjell på en burgerspisende alkoholisert sofagris - og de med en aktiv livsstil.  

Medfødte kvaliteter er bare en "startkvote" man skal bygge videre på. Pene folk klatrer raskere opp enn andre. Samtidig kan kloke hoder også klatre raskt og høyt. Hva som er fortjent eller ei, er nok alltid åpen for tolkning. 

Noen jobber mer for å tilegne seg personlige resultater enn andre. Andre gir opp lenge før de har oppnådd noe som helst, mens de ofte skylder på alt annet enn seg selv. 

Du kan jo "jukse" med plastisk kirurgi og kredittkort også. Så lenge det varer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (10 minutter siden):

Og som vanlig kommer du igjen med et flåsete utsagn med personangrep og uten noe saklig innhold eller innspill til debatten. 

Jaha? Du burde skamme deg! Her vasser du i oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, også kaller du vår frustrasjon over å ikke få det til for svada? Veldig sympatisk!

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, ITtraktor said:

Jaha? Du burde skamme deg! Her vasser du i oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, også kaller du vår frustrasjon over å ikke få det til for svada? Veldig sympatisk!

Det eneste han kaller for svada, er folk som tror og mener at de fysiske/økonomiske utfordringene som @Milhouse85 har, burde hindre han fra å ha mulighet på det motsatte kjønn.

At han forklarer at den magiske hemmeligheten er å ha tro på seg selv får deg til å føle deg truffet og fornærmet, er ikke akkurat et positivt tegn.

Endret av shockorshot
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 98c19...7bf
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Leste en kronikk i Aftenposten for noen år tilbake. Der følgende ble beskrevet som en kjærlighetsvekt

image.png.360bd0d488bf997d61ac66df959abc92.png

Alle har noe man putter på sin halvdel av vektskåla. Utseende er et vektlodd. Kanskje det mest overvurderte vil jeg påstå. Men utseendet påvirker en rekke andre lodd, slik som selvfølelse og alt beslektet til det. Mange av innleggene i denne tråden oser ikke akkurat av selvtillit. Andre vektlodd kan være personlige trekk som humor, empati, språk, kunnskap. Så har du de store loddene, slik som stabilitet (jobb, økonomi, utdannelse, helse m.m.) Jo tyngre vekt du har, jo desto mer har du å gå på i din favør. Men da bør du også heve forventingene tilsvarende. Slik at likevekt møtes. 

Man kan selvfølgelig "jukse" ved å reise til land som Thailand, der den tryggheten og stabiliteten man har - bare ved å være norsk, teller noe helt ekstremt, og overgår stort sett alt annet. Slik at du blir ekstremt "attraktiv".

Veldig mye i denne vektskåla kan man påvirke selv. Man kan trene, tilegne seg sunne interesser og hobbyer. Øve seg opp til en sterkere sosial muskel. Få seg en anstendig klesstil som gir løfter deg mange hakk. Det er uendelig mye man kan gjøre for å få flere lodd i skåla, som igjen gjør det lettere å finne noen.

Jeg tror derimot mange føler det er vanskelig å vite hvor de skal "starte". Alt alt er håpløst før det allerede har begynt. At dårlig selvfølelse og forutinntatte meninger basert på svada (som mye her i tråden). Ingen gidder å være sammen med en tøffel. Så enkelt er det. Man må våge litt for å vinne. Det gjelder jo alt her i livet. Gjør det ikke? 

>

Med fare for å bli alt for personlig.

Jeg er skjeløyd, har skjeve knær (rare ben?), har verdens verste holdning. Liten mage som stikker ut. Jeg mangler to tenner som blir svært synlig når jeg smiler. Bleik som bare det. Hadde knapt tatt på en person av motsatt kjønn før jeg var langt oppi 20-åra. Jomfru til jeg var 24. Socially akward. Jeg kan ikke danse. Kan ikke svømme. Mobbeoffer under hele oppveksten. Jeg er ufør, kronisk syk som gjør at jeg fiser ukontrollert. Lav inntekt. Eier ikke egen bolig. Lista er laaaaaang.
Men når jeg passerte 27-28 år og forsto at alt handler om alt annet enn det som er listet opp over her. Da jeg forsto at mennesker er ganske enkle, primitive og rare vesener å forholde seg til. Der så godt som alt handler om en ting: Det å ha tro på seg selv! Jeg har mange ganger blitt mildt sagt overrasket over hvor flotte damer som har vist meg interesse. Jeg har møtt hundrevis (!) av jenter siden da - kanskje "det tok litt av", fordi jeg ønsket å ta igjen det jeg "tapte". Spesielt på det seksuelle.

Man må bare lære seg å gi litt faen i hva folk tenker om deg. Enkelt å greit. 

 

 

Du har noen gode poenger og samtlige av det motsatte kjønn burde du nok lese dette. 

Anonymous poster hash: 98c19...7bf

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (42 minutter siden):

Tja. Arver/vinner du 10 millioner. Eller dersom du sparer opp 10 million gjennom egen innsats. Hva får du mest annerkjennelse for? Hva gir deg best selvfølelse? Hva er mer fortjent? 

Hva som gir meg en god følelse, og hva som er «juks» i søken etter en partner er vel ikke nødvendigvis samme ting?

Noen kan få god selvfølelse av å binde fluer og fiske laks. Det er ikke gitt at potensielle partnere ser det som en stor asset.

Jeg tror ikke nødvendigvis at de som har suksess hos det annet kjønn «fortjener» det eller at de som har lite suksess fortjener det. Livet er ikke alltid rettferdig men man får gjøre det beste ut av kortene man får utdelt.

Sitat

Du skriver "født vakker". Da glemmer du poenget mitt med at medfødt utseendet totalt sett ikke betyr så mye. Vel å merke når du har vokst opp og er ferdig med ungdommens sprell & hormonelle sprang.

Jeg tror at du undervurderer betydningen av utseende. Det et flott hvis du kommet godt over ens med damer uten å være pen, men det er ikke et bevis på at ikke godt utseende tenderer til å gjøre alt enklere.

Sitat

Veldig mye av hvordan vi ser ut bærer også preg over livsstil og hvor sunne vi er i hverdagen. Du ser fort forskjell på en burgerspisende alkoholisert sofagris - og de med en aktiv livsstil.  

Er det min «skyld» hvis jeg er tilbøyelig til å bli alkis? Eller hvis jeg er innadvendt, bitter og hevngjerrig? Eller er det genene mine og miljøet mitt som evt har gjort meg slik?

Sitat

Medfødte kvaliteter er bare en "startkvote" man skal bygge videre på. Pene folk klatrer raskere opp enn andre. Samtidig kan kloke hoder også klatre raskt og høyt. Hva som er fortjent eller ei, er nok alltid åpen for tolkning. 

Det er også noe av poenget mitt.

Hvis vi leter etter en partner for å produsere barn (og selv om vi ikke vil eller kan ha barn så kan likevel underbevisste prosesser være innrettet for slikt) så ønsker vi vel å finne noen med gode, friske gener. Og samtidig noen som har kommet heldig ut i lotteriet slik at felles barn får gode forutsetninger.

-k

Endret av knutinh
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

Hva som gir meg en god følelse, og hva som er «juks» i søken etter en partner er vel ikke nødvendigvis samme ting?

Jeg tenker du har rett. En bedre ordlyd enn juks er kanskje snarvei. At man tar en snarvei. Men spiller det i grunn noen rolle? Om man ønsker nærhet og omsorg. Er det da så nøye om dama er fra Thailand eller Norge? Det er helt klart praktiske ulemper og andre utfordringer ved dette. Men det er ansett som negativt stort sett på grunn av samfunnets holdninger til en slik "snarvei"? Er det ikke?

For noen år siden hadde jeg besøk via Couchsurfing fra Maylasia. Hun hadde et typisk thai-utsende. Når vi gikk ute i det offentlige sammen, så fikk jeg ganske mange rare og - det jeg vil nesten kalle stygge - blikk. Folk som tenkte sitt om det de så. Uten å vite bedre. For meg, var det ganske ubehagelig. Selv om jeg sjelden bryr meg om hva folk mener. Så var det noe med denne kollektive følelsen av å være "en som drar til Asia for å finne seg noen...." Selv om jeg personlig sett ikke har så mye i mot det selv. 

Det kommer kanskje av at det er ikke er så populært å ta en slik snarvei? Ikke spesielt sosialt akseptert? I grunn ganske trist. Akkurat som enkelte folk benytter utseendet til å tilegne seg goder og tjenester. Hvorfor kan vi ikke bruke Norge som velferdsnasjon til å gjøre det samme? 

knutinh skrev (10 minutter siden):

Er det min «skyld» hvis jeg er tilbøyelig til å bli alkis? Eller hvis jeg er innadvendt, bitter og hevngjerrig? Eller er det genene mine og miljøet mitt som evt har gjort meg slik?

Nei. Men også ja. Jeg kan jo nevne at jeg har jobbet i rusomsorgen i en årrekke. Så godt som alle mine brukere, har hatt en barndom preget av traumer, seksuell misbruk, vold og ganske heftig omsorgssvikt. Slik at veien til rus dessverre ble litt for kort. Særlig om man ikke fikk den hjelpen man fortjente. Men så er det også de som havner der helt selvforskyldt. 

Dette gjelder helse også. Noe er selvpåført, såkalt livsstilssykdommer. Andre er like tilfeldig som det er urettferdig. Slik som kreft og det som verre er. 

Slik er vel livet generelt sett. De fleste er helt middels på stigen. Noen faller helt av og klarer ikke å komme seg opp igjen. Andre må jobbe hardere for å klatre. Mens noen er  født så godt som på toppen av stigen før de knapt har møtt på motstand i livet. 

knutinh skrev (17 minutter siden):

Hvis vi leter etter en partner for å produsere barn (og selv om vi ikke vil eller kan ha barn så kan likevel underbevisste prosesser være innrettet for slikt) så ønsker vi vel å finne noen med gode, friske gener. Og samtidig noen som har kommet heldig ut i lotteriet slik at felles barn får gode forutsetninger.

-k

Nærhet og omsorg. Fysisk kontakt. Det er så grunnleggende for mennesker, at jeg tror det er viktigere enn alt annet - når folk savner noen å levet livet med. Alt annet kommer i tillegg til dette. 

image.png.4d71e6e68e0cdd4dac6ad9e17fc80bcf.png

Marshall's behovspyramide illustrerer dette greit. Uten kjærlighet, så faller hele pyramiden ned. Det er ikke tilfeldig at de som ikke får dekket de grunnleggende Sosiale behovene - faller helt ut på anerkjennelse og selvaktelse 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Jeg og en venn av meg fant damene våre på Tinder. Det er mye rart der, men er noen seriøse, bra damer og. Jeg chatta vell med de 5 første matchene jeg fikk, swipa kun 20 ganger, slutta å swipe da 5 holdt, 2 var litt spesielle, 2 var interessante, ei var og er fantastisk og ble dama mi :) Vennen min var på tosiffra dater før han fant si, jeg hadde skikkelig flaks, han er bedre på dating enn meg, men hadde litt uflaks.

Jeg er ikke noe god på dating, vært i kun et kjempelangt forhold, men høflighet, nysjærrighet og litt humor bringer deg langt på tinder om du har ok bilder og fremstår som normalt oppegående. Du må også velge de som er interessert i forhold, ikke de som åpenbart vil ha one nighter, finne festevenn etc.

Hyggelig at noen får det til. Jeg har vært på tinder i tre år og kun fått én match. Jeg tror rett og slett ikke dere forstår hvordan lite suksess mange av oss har. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (1 minutt siden):

Jeg er 41, middels trent, ikke akkurat Brad Pit, godt gift med kids, ok jobb med grei lønn, har ikke forsøkt å date på mange tiår, er knapt nok ute av huset, men får tilnærminger "støtt og stadig"... 

Kanskje trikset ikke er å prøve så hardt? Jeg vet ikke jeg... 

Det er heller ikke noen hemmelighet at kvinner ønsker det andre kvinner har. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (10 minutter siden):

Hyggelig at noen får det til. Jeg har vært på tinder i tre år og kun fått én match. Jeg tror rett og slett ikke dere forstår hvordan lite suksess mange av oss har. 

Jeg hadde skikkelig flaks, kompisen min har gode datingskills. Har et par venner som har holdt på et år og ikke får til noe, men de mangler endel når det kommer til å lage gode profiler etc, jeg fikk litt eksperthjelp, tror det gjorde seg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde skikkelig flaks, kompisen min har gode datingskills. Har et par venner som har holdt på et år og ikke får til noe, men de mangler endel når det kommer til å lage gode profiler etc, jeg fikk litt eksperthjelp, tror det gjorde seg.

Nei, det som hjelper er å ha utseendet med seg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...