Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?


Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Colin. skrev (2 timer siden):

Det er litt morsomt at det er "fair" å ty til gammel biologi med beskytter-instinkt for å forklare dette ønsket angående høyde, men å si at man ønsker en hjemmeværende ektefelle (som ikke er interessert i jobb/karriere) hvis primære oppgave er å ta seg av familien i dagliglivet, blir sett ned på. Da burde vel gammel biologien gjelde for dette også.😆

Det er en rasjonalisering hvor kvinner har fått gehør for at deres preferanser (eller, det endel/mange kvinner ønsker seg) er greit, mens menn ikke har klart det samme - det endel/mange menn ønsker seg er skammelig.

Generelt passer det inn med en forståelse av menn og mannlig seksualitet som et overflødighetshorn. Hvis vi ikke kan bruke deg og din seksualitet så kan vi bare forkaste deg, for det finnes 10 andre som kan ta plassen din. Mens kvinner er unike, sarte skapninger som må få sine behov tilfredsstilt.

Det er en reaksjonær forståelse av kjønn.

Jeg har forøvrig ikke noe behov for at mine barns mor skal være hjemmeværende. Men jeg har nok ønsker om at kvinnen i mitt liv skal inneha kvaliteter jeg tenker på som «tradisjonell kvinnelighet». Hva andre folk måtte synes om mine partnerpreferanser er ikke så veldig viktig for meg.

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Colin. skrev (4 timer siden):

Det er litt morsomt at det er "fair" å ty til gammel biologi med beskytter-instinkt for å forklare dette ønsket angående høyde, men å si at man ønsker en hjemmeværende ektefelle (som ikke er interessert i jobb/karriere) hvis primære oppgave er å ta seg av familien i dagliglivet, blir sett ned på. Da burde vel gammel biologien gjelde for dette også.😆

Det har ingenting med beskyttelses-behov. Vi lever ikke på 1800-tallet lengre. Så årsaken til at høyde foretrekkes må være av overfladiske grunner.

Så nå er altså individer som ikke får innpass kjedelige og uinteressante også. For å si det sånn, jeg har ingen tro på at det du skriver er noe annet enn fiksjon for å skape et narrativ om at det "ikke er så vanskelig, du må bare ta deg sammen". Men du kan godt få prøve å forklare meg hva som gjør meg så lite kjedelig for individer fra østen, men ikke her. Jeg har fått høre jeg er en morsom person å snakke med og mange fra østen som virkelig ønsker meg. Her ønsker ingen meg, fordi jeg får aldri sjansen til å vise hvem jeg faktisk er. Så da må man igjen gå tilbake til kriteriene og se hva man kan gjøre. Høyden min kan jeg ikke gjøre noe med, så da er det game over for min del.

Jeg sier ikke at det er 'fair'. Det er dine ord, men alle damer jeg kjenner ønsker en mann som er litt høyere/større enn seg selv. Noen av de sa rett ut at de ville føle seg trygge/beskytta.

Du har nok et poeng ang at forventningene i dagens samfunn og 'gammel' biologi kanskje er litt på kollisjonskurs :)

Lenke til kommentar
Gjest fc7b2...e1b
On 5/2/2023 at 3:45 AM, Colin. said:

Så nå er altså individer som ikke får innpass kjedelige og uinteressante også. For å si det sånn, jeg har ingen tro på at det du skriver er noe annet enn fiksjon for å skape et narrativ om at det "ikke er så vanskelig, du må bare ta deg sammen". Men du kan godt få prøve å forklare meg hva som gjør meg så lite kjedelig for individer fra østen, men ikke her. Jeg har fått høre jeg er en morsom person å snakke med og mange fra østen som virkelig ønsker meg. Her ønsker ingen meg, fordi jeg får aldri sjansen til å vise hvem jeg faktisk er. Så da må man igjen gå tilbake til kriteriene og se hva man kan gjøre. Høyden min kan jeg ikke gjøre noe med, så da er det game over for min del.

Jeg sa fremstår som kjedelige, ikke at de er kjedelige, jeg tror ikke mennesker egentlig kan være kjedelige, di er alt for rare til dét. Men de kan fremstå som kjedelige, for eksempel sånn som du påstår jeg skriver "fiksjon for å skape et narrativ" det er bare ment som et råd mann. Jeg kan godt prøve å forklare deg hvorfor du fremstår mer spennende i utlandet, det er fordi du kommer fra et fremmed sted, fremmed kan være spennende, eksotisk kan være interessant (også er kanskje økonomi en faktor, det trenger ikke å være din personlige økonomi, men forestillingen om at vesten inneholder rike mennesker og er et rikt sted, kanskje det bare er profilbildet ditt, men jeg får intrykk av at du er lav og tykk, og det fremstår kanskje mer attraktivt i fattigere land enn i rike) Du behøver ikke tro på meg når jeg sier at spenning og interesse trumfer utseende og høyde, det er bare min erfaring, fortsett å sutre over høyden din og vestlige damer så mye du vil, men det er kjedelig og uinteressant.

Anonymous poster hash: fc7b2...e1b

Lenke til kommentar
1 hour ago, Guest fc7b2...e1b said:

Jeg sa fremstår som kjedelige, ikke at de er kjedelige, jeg tror ikke mennesker egentlig kan være kjedelige, di er alt for rare til dét. Men de kan fremstå som kjedelige, for eksempel sånn som du påstår jeg skriver "fiksjon for å skape et narrativ" det er bare ment som et råd mann. Jeg kan godt prøve å forklare deg hvorfor du fremstår mer spennende i utlandet, det er fordi du kommer fra et fremmed sted, fremmed kan være spennende, eksotisk kan være interessant (også er kanskje økonomi en faktor, det trenger ikke å være din personlige økonomi, men forestillingen om at vesten inneholder rike mennesker og er et rikt sted, kanskje det bare er profilbildet ditt, men jeg får intrykk av at du er lav og tykk, og det fremstår kanskje mer attraktivt i fattigere land enn i rike) Du behøver ikke tro på meg når jeg sier at spenning og interesse trumfer utseende og høyde, det er bare min erfaring, fortsett å sutre over høyden din og vestlige damer så mye du vil, men det er kjedelig og uinteressant.

Anonymous poster hash: fc7b2...e1b

Dine erfaringer stemte kanskje på 80-tallet. Du ser på det jeg skriver som sutring, men det er min erfaring. Jeg er heller ikke tykk, og ser normal ut (vil jeg nå like å tro), men er noen cm under gjennomsnittet. Hvis det var slik du hevdet også, så ville ikke skillsmisse/brudd-raten vært slik den faktisk er.

Forøvrig har jeg ingen anelse om hvordan å gjøre meg mer "spennende og interessant" for vestlige enn det jeg allerede har gjort. Er det ikke nok i første omgang å presentere seg greit og fortelle hva man ønsker? Er det å ønske et seriøst forhold et så tabu å si at man burde holde det for seg selv? Hvordan skal en under gjennomsnittet høy uføretrygdet person gå frem for å skape såpass interesse og spenning at så mye som 1% av vestlige kan tenke seg å ønske kontakt? Fakta er at mine muligheter her er rundt 0%, og det sier jeg ikke for å "sutre". Jeg er inneforstått med at alle kan ha hva slags krav og ønsker de selv vil ha. Jeg forklarer bare min situasjon og finner det ekstremt rart at du f.eks ikke har hatt vanskeligheter med din beskrivelse, noe som leder meg til å tro at du ikke snakker om nåtidens dating-tilværelse. 

On 5/2/2023 at 6:26 AM, knutinh said:

Det er en rasjonalisering hvor kvinner har fått gehør for at deres preferanser (eller, det endel/mange kvinner ønsker seg) er greit, mens menn ikke har klart det samme - det endel/mange menn ønsker seg er skammelig.

Generelt passer det inn med en forståelse av menn og mannlig seksualitet som et overflødighetshorn. Hvis vi ikke kan bruke deg og din seksualitet så kan vi bare forkaste deg, for det finnes 10 andre som kan ta plassen din. Mens kvinner er unike, sarte skapninger som må få sine behov tilfredsstilt.

Det er en reaksjonær forståelse av kjønn.

Jeg har forøvrig ikke noe behov for at mine barns mor skal være hjemmeværende. Men jeg har nok ønsker om at kvinnen i mitt liv skal inneha kvaliteter jeg tenker på som «tradisjonell kvinnelighet». Hva andre folk måtte synes om mine partnerpreferanser er ikke så veldig viktig for meg.

-k

 

Du forklarer det godt og jeg er helt enig.

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Forøvrig har jeg ingen anelse om hvordan å gjøre meg mer "spennende og interessant" for vestlige enn det jeg allerede har gjort. Er det ikke nok i første omgang å presentere seg greit og fortelle hva man ønsker?

Ikke etter min erfaring. Dvs hvis du er helt enestående ettertraktet (berømt, vakker, rik, høy&mørk med stort kontaktnett, et vinnende smil og en humor til å smelte av) så er det muligens tilstrekkelig å møte opp, men for vanlige menn så er det litt lite.

Sitat

Er det å ønske et seriøst forhold et så tabu å si at man burde holde det for seg selv?

Med forbehold om at min dating-erfaring er ut-datert og fant sted på et tidspunkt hvor damene (og jeg selv) var adskillig yngre enn hva jeg er i dag, så ja, hold det for deg selv.

Sitat

Hvordan skal en under gjennomsnittet høy uføretrygdet person gå frem for å skape såpass interesse og spenning at så mye som 1% av vestlige kan tenke seg å ønske kontakt?

Finn noe du mestrer godt eller kan bli god i. Sjakk eller fjellklatring eller linedance eller cosplay eller frimerkesamling eller frisbeegolf. Finn gjerne en hobby som ikke _bare_ interesserer menn, men gjør det fordi det et gøy, ikke for å nedlegge damer.

Bli flink. Ta ansvar. Vis kledelig interesse for de du møter, ikke bare de peneste damene eller de som er singel, men bli kjent med alle. La dem se deg som den ok personen de fleste kan være på gode dager (og ikke den kåte jævelen lørdag kveld kl 2 som vi alle også kan være). Legg inn nok innsats til at de andre respekterer deg og menn og kvinner kommer til deg for hjelp. Kvinnene vil se at menn og kvinner respekteret deg. Med litt flaks vil du begynne å respektere deg selv også.

Kanskje er det håpløst for deg her i Norge. Eller kanskje møter du ei du liker som også viser interesse for deg. Da har du noe å bygge på. Det er _utrolig_ mye enklere å snakke med ei jente som allerede har bestemt seg for at du har potensiale. Mens mange menn avgjør i løpet av 5 minutter om en kvinne har potensiale, så trenger mange damer mye lengre tid - i alle fall for de 98% av oss som ikke er Hollywood-stjerner. 

De fleste jenter liker ikke å være 5. valg etter at du har prøvd deg på alle andre og fått avslag. Prøv å holde munnen lukket, unngå å sikle og buksesmekken stengt i børjan. 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
7 hours ago, knutinh said:

Ikke etter min erfaring. Dvs hvis du er helt enestående ettertraktet (berømt, vakker, rik, høy&mørk med stort kontaktnett, et vinnende smil og en humor til å smelte av) så er det muligens tilstrekkelig å møte opp, men for vanlige menn så er det litt lite.

Med forbehold om at min dating-erfaring er ut-datert og fant sted på et tidspunkt hvor damene (og jeg selv) var adskillig yngre enn hva jeg er i dag, så ja, hold det for deg selv.

Det er jo litt trist at man skal holde sine hensikter tett til brystet. Skulle jo tro det var seriøse forhold som ville vært attraktivt å nevne og at ærlighet fra starten av ville lønne seg. 

7 hours ago, knutinh said:

Finn noe du mestrer godt eller kan bli god i. Sjakk eller fjellklatring eller linedance eller cosplay eller frimerkesamling eller frisbeegolf. Finn gjerne en hobby som ikke _bare_ interesserer menn, men gjør det fordi det et gøy, ikke for å nedlegge damer.

Bli flink. Ta ansvar. Vis kledelig interesse for de du møter, ikke bare de peneste damene eller de som er singel, men bli kjent med alle. La dem se deg som den ok personen de fleste kan være på gode dager (og ikke den kåte jævelen lørdag kveld kl 2 som vi alle også kan være). Legg inn nok innsats til at de andre respekterer deg og menn og kvinner kommer til deg for hjelp. Kvinnene vil se at menn og kvinner respekteret deg. Med litt flaks vil du begynne å respektere deg selv også.

Kanskje er det håpløst for deg her i Norge. Eller kanskje møter du ei du liker som også viser interesse for deg. Da har du noe å bygge på. Det er _utrolig_ mye enklere å snakke med ei jente som allerede har bestemt seg for at du har potensiale. Mens mange menn avgjør i løpet av 5 minutter om en kvinne har potensiale, så trenger mange damer mye lengre tid - i alle fall for de 98% av oss som ikke er Hollywood-stjerner. 

De fleste jenter liker ikke å være 5. valg etter at du har prøvd deg på alle andre og fått avslag. Prøv å holde munnen lukket, unngå å sikle og buksesmekken stengt i børjan. 

-k

Jeg ønsker bare å finne ei som varer evig slik at jeg ikke trenger å tenke på et liv i ensomhet og stresse med tanken om at man hele tiden er alene. Tanken om å dra på flere dates med noen rundt her er utopi. Siden jeg ikke bor sentralt akkurat, så blir for det meste av innsatsen min lagt på online profiler. Her får jeg f.eks ikke kontakt med ei litt overvektig engang, mens i utlandet kan jeg få kontakt med noen som ser ut som modeller, i mine øyne. Så da blir spørsmålet, er det verdt tiden min og innsatsen å i det hele tatt fortsette å prøve rundt her. Jeg har vel kommet frem til svaret mitt allerede i hodet, og det er at jeg nok kommer til å satse på utlandet. For å være ærlig, den eneste jeg ønsker respekt av er min kommende(forhåpentligvis) partner. Jeg forstår at du prøver å gi meg noen råd om å komme til det punktet av å få innpass her, jeg noterer hva du skriver og skal prøve å endre litt på min profil for å se om det nytter. Takk.

Lenke til kommentar

Jeg har få problemer med å date. Kvaliteten på damene jeg dater er også meget høy til tross for noen av mine mindre attraktive kvaliteter som overvekt og at jeg er skallet og har vært det siden tidlig 20-årene (jeg er nå 42). Men jeg har aldri hatt noen problemer med å finne dates, selv når jeg var morbid overvektig og veide 30kg mer enn jeg gjør nå (jeg er fremdeles overvektig). Jeg var også gift fra jeg var 24-34. Alikevel er veldig mange kvinner mer enn villige til å se forbi slike begrensninger dersom du har andre ting på stell, spesifikt personlighet, intelligens og humor. Jeg er heller ikke rik og jobber bare deltid fordi jeg ikke orker og gidder mer enn det. Så la oss ikke late som om alle kvinner plutselig er blitt overfladiske fuckgirls eller femcels ;)

De siste fem årene fra ca. 37-42 års alder har jeg datet himmel og hav fler kvinner enn jeg gjorde fra jeg var 19 (jeg var sjenert som ungdom) til jeg var ca. 37. Sexlivet mitt nå er også helt fantastisk mye bedre enn det var før. Til tross for at libido har blitt noe lavere med årene, så finner jeg sexy kvinner som vekker det til live igjen og jeg har hatt mye mer og langt mer kinky sex nå enn før. Det er altså aldri for sent. Kanskje har det også noe med alder og modenhet å gjøre? Eller at kvinner slår seg løs med noen de føler de kan stole på?

Jeg har de siste fem årene datet kvinner som stort sett er 5-10-15+ år yngre enn meg. Objektivt svært vakre og vellykkede. Nesten alle med Master eller doktorgrad. Et par har vært modeller. Én var ballerina. osv. Det jeg prøver å si er at kvinner ikke er så kresne som det hevdes. Eller i det minste ser mange etter andre kvaliteter enn det de fleste ser ut til å tro. De siste damene jeg datet var alle (kanskje utenom én?) også ekstremt fysisk tiltrukket av meg til tross. Så det finnes noen for alle. Faktisk finnes det mange for alle. Hvis du tar 100 personer så er det nesten alltid et subset som vil finne deg attraktiv selv om du selv ikke synes du er det. Og det er tross alt milliarder av kvinner i verden.

Dette er heller ingen skrytepost. Det er ingen av dere som vet hvem jeg er, så jeg er ikke opptatt av dydssignallisering eller guttastemning. Jeg bare forsøker å si det som det er, eller i det minste, hvordan jeg ser det, og opplever det, og kommer med råd om hva man bør gjøre. Noen ting må man dog ha klart for seg.

Det er ikke attraktivt når en mann skylder alt på kvinner. Ingen kvinner liker det. Ingen mennesker liker folk som syter og synes synd på seg selv eller skylder på dem for elendigheten sin. Jeg sier ikke dette for å være slem. Bare som opplysning. Dette er det første og letteste man kan gjøre noe med. Det går ikke an å bli høyere, og det er ikke så lett å vokse nytt hår på hodet, og det kan være vanskelig dog ikke umulig å gå ned i vekt, men du kan relativt lett jobbe med personligheten din og samtidig gjøre verden til et bedre sted :p

Husk at apper som Tinder er rigget. Det er skjevfordeling og det er også rigget mot menn fordi det er slik Tinder tjener penger. Kvinner tjener generelt dårligere og har langt lavere villighet til å betale for datingapper. Rundt 70% av brukere er menn, og de gir 60+ ganger så mange likes som kvinner. 10-20% av menn på Tinder får de aller fleste likesene og kontaktene. Det er mulig å finne noe på Tinder, og jeg har gjort det flere ganger, men ikke forvent det. Skaff deg heller hobbyer eller vurdér å bytte jobb til noe der det jobber mer kvinner eller man har mer kontakt med andre mennesker. Eventuelt skaff deg nye venner. De fleste kvinner foretrekker å møtes på andre arenaer, som via venner, jobb, studier eller hobbyer. Eventuelt skaff deg en hund! Kvinner elsker menn med hund. Da virker man umiddelbart koselig og empatisk og med mulighet til å ta seg av andre. Det er også en flott måte å få seg nye venner på og å komme i prat med folk og få bedre helse. Skikkelig icebreaker. Ta hunden og gå tur på nye og forskjellige steder så ofte som mulig.

Vær også tålmodig! Ikke forvent å møte noen umiddelbart bare fordi du er blitt singel eller bestemt deg for å lete. Det tar tid å finne (d)en rett(e)!

Vær fornøyd med deg selv! Vær glad! Ikke tenk at du trenger noen for å være lykkelig! Vær lykkelig med deg selv! Energien du utstråler overfor andre er mye mektigere enn du innser, og har en veldig stor effekt på hvor godt likt og omgjengelig du er. Det er også en utstråling andre mennesker plukker opp på som det ikke er mulig å fake'.

Fokusér på andre ting mens prosessen går sin gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (34 minutter siden):

Har du vurdert å bruke greit, rettferdig? 

 

Forfalske? 

Jeg brukte aldri ordet 'fair' opprinnelig. Det var Colin som gjorde det og jeg svarte han på det, men føler uansett at fair kan være et mer dekkende ord i enkelte sammenhenger som kan erstatte 2 til 3 norske ord i slengen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
7 hours ago, Brother Ursus said:

Jeg har få problemer med å date. Kvaliteten på damene jeg dater er også meget høy til tross for noen av mine mindre attraktive kvaliteter som overvekt og at jeg er skallet og har vært det siden tidlig 20-årene (jeg er nå 42). Men jeg har aldri hatt noen problemer med å finne dates, selv når jeg var morbid overvektig og veide 30kg mer enn jeg gjør nå (jeg er fremdeles overvektig). Jeg var også gift fra jeg var 24-34. Alikevel er veldig mange kvinner mer enn villige til å se forbi slike begrensninger dersom du har andre ting på stell, spesifikt personlighet, intelligens og humor. Jeg er heller ikke rik og jobber bare deltid fordi jeg ikke orker og gidder mer enn det. Så la oss ikke late som om alle kvinner plutselig er blitt overfladiske fuckgirls eller femcels ;)

De siste fem årene fra ca. 37-42 års alder har jeg datet himmel og hav fler kvinner enn jeg gjorde fra jeg var 19 (jeg var sjenert som ungdom) til jeg var ca. 37. Sexlivet mitt nå er også helt fantastisk mye bedre enn det var før. Til tross for at libido har blitt noe lavere med årene, så finner jeg sexy kvinner som vekker det til live igjen og jeg har hatt mye mer og langt mer kinky sex nå enn før. Det er altså aldri for sent. Kanskje har det også noe med alder og modenhet å gjøre? Eller at kvinner slår seg løs med noen de føler de kan stole på?

Jeg har de siste fem årene datet kvinner som stort sett er 5-10-15+ år yngre enn meg. Objektivt svært vakre og vellykkede. Nesten alle med Master eller doktorgrad. Et par har vært modeller. Én var ballerina. osv. Det jeg prøver å si er at kvinner ikke er så kresne som det hevdes. Eller i det minste ser mange etter andre kvaliteter enn det de fleste ser ut til å tro. De siste damene jeg datet var alle (kanskje utenom én?) også ekstremt fysisk tiltrukket av meg til tross. Så det finnes noen for alle. Faktisk finnes det mange for alle. Hvis du tar 100 personer så er det nesten alltid et subset som vil finne deg attraktiv selv om du selv ikke synes du er det. Og det er tross alt milliarder av kvinner i verden.

 

Må huske på at det du definerer som kvalitet og attraktivitet ikke nødvendigvis trenger å bety det samme for andre. F.eks du vil kanskje se på det å gå på date med ei som ser vakker ut og har barn ifra før som attraktivt.

Jeg er prinsipielt imot å gjøre det slutt når man har inngått ekteskap, og det er også derfor jeg søker etter noen som er troende, da ekteskapet også vil involvere Gud.

Jeg ser absolutt ikke på din post som en skrytepost.🙂

8 hours ago, Brother Ursus said:

Det er ikke attraktivt når en mann skylder alt på kvinner. Ingen kvinner liker det. Ingen mennesker liker folk som syter og synes synd på seg selv eller skylder på dem for elendigheten sin. Jeg sier ikke dette for å være slem. Bare som opplysning. Dette er det første og letteste man kan gjøre noe med. Det går ikke an å bli høyere, og det er ikke så lett å vokse nytt hår på hodet, og det kan være vanskelig dog ikke umulig å gå ned i vekt, men du kan relativt lett jobbe med personligheten din og samtidig gjøre verden til et bedre sted :p

Jeg gir jo ikke inntrykk for disse følelsene som jeg gir uttrykk for her ovenfor de jeg kommer i kontakt så sjeldent som det er. Jeg synes ikke synd på meg selv, selv om det jeg skriver kanskje kan virke slik, men jeg forklarer bare min situasjon og prøver å reflektere over hvilke valgmuligheter jeg har for å komme i mål med å finne ei som kan tenke seg å tilbringe livet sitt med meg.

Er mye lettere å gå ned i vekt enn å endre på personligheten for min del, selv om det også er mulig.😛

8 hours ago, Brother Ursus said:

Husk at apper som Tinder er rigget. Det er skjevfordeling og det er også rigget mot menn fordi det er slik Tinder tjener penger. Kvinner tjener generelt dårligere og har langt lavere villighet til å betale for datingapper. Rundt 70% av brukere er menn, og de gir 60+ ganger så mange likes som kvinner. 10-20% av menn på Tinder får de aller fleste likesene og kontaktene. Det er mulig å finne noe på Tinder, og jeg har gjort det flere ganger, men ikke forvent det. Skaff deg heller hobbyer eller vurdér å bytte jobb til noe der det jobber mer kvinner eller man har mer kontakt med andre mennesker. Eventuelt skaff deg nye venner. De fleste kvinner foretrekker å møtes på andre arenaer, som via venner, jobb, studier eller hobbyer. Eventuelt skaff deg en hund! Kvinner elsker menn med hund. Da virker man umiddelbart koselig og empatisk og med mulighet til å ta seg av andre. Det er også en flott måte å få seg nye venner på og å komme i prat med folk og få bedre helse. Skikkelig icebreaker. Ta hunden og gå tur på nye og forskjellige steder så ofte som mulig.

Vær også tålmodig! Ikke forvent å møte noen umiddelbart bare fordi du er blitt singel eller bestemt deg for å lete. Det tar tid å finne (d)en rett(e)!

Vær fornøyd med deg selv! Vær glad! Ikke tenk at du trenger noen for å være lykkelig! Vær lykkelig med deg selv! Energien du utstråler overfor andre er mye mektigere enn du innser, og har en veldig stor effekt på hvor godt likt og omgjengelig du er. Det er også en utstråling andre mennesker plukker opp på som det ikke er mulig å fake'.

Fokusér på andre ting mens prosessen går sin gang.

Jeg kan være enig med deg angående Tinder. Jeg er fornøyd og glad så langt det kan la seg gjøre, men uten en livspartner så vil jeg aldri være helt fornøyd, sånn er det bare for min del. Venner føler jeg null behov for å ha faktisk, så jeg er heldig sånn sett at jeg føler meg ikke ensom på det området. Jeg har lett etter en partner i lang tid rundt her med lite hell. Jeg tar til meg enkelte forslag dere nevner og setter pris på dem. Kanskje jeg bør få meg en hund!😆

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (10 timer siden):

Jeg har få problemer med å date. Kvaliteten på damene jeg dater er også meget høy til tross for noen av mine mindre attraktive kvaliteter som overvekt og at jeg er skallet og har vært det siden tidlig 20-årene (jeg er nå 42). Men jeg har aldri hatt noen problemer med å finne dates, selv når jeg var morbid overvektig og veide 30kg mer enn jeg gjør nå (jeg er fremdeles overvektig). Jeg var også gift fra jeg var 24-34. Alikevel er veldig mange kvinner mer enn villige til å se forbi slike begrensninger dersom du har andre ting på stell, spesifikt personlighet, intelligens og humor. Jeg er heller ikke rik og jobber bare deltid fordi jeg ikke orker og gidder mer enn det. Så la oss ikke late som om alle kvinner plutselig er blitt overfladiske fuckgirls eller femcels ;)

De siste fem årene fra ca. 37-42 års alder har jeg datet himmel og hav fler kvinner enn jeg gjorde fra jeg var 19 (jeg var sjenert som ungdom) til jeg var ca. 37. Sexlivet mitt nå er også helt fantastisk mye bedre enn det var før. Til tross for at libido har blitt noe lavere med årene, så finner jeg sexy kvinner som vekker det til live igjen og jeg har hatt mye mer og langt mer kinky sex nå enn før. Det er altså aldri for sent. Kanskje har det også noe med alder og modenhet å gjøre? Eller at kvinner slår seg løs med noen de føler de kan stole på?

Jeg har de siste fem årene datet kvinner som stort sett er 5-10-15+ år yngre enn meg. Objektivt svært vakre og vellykkede. Nesten alle med Master eller doktorgrad. Et par har vært modeller. Én var ballerina. osv. Det jeg prøver å si er at kvinner ikke er så kresne som det hevdes. Eller i det minste ser mange etter andre kvaliteter enn det de fleste ser ut til å tro. De siste damene jeg datet var alle (kanskje utenom én?) også ekstremt fysisk tiltrukket av meg til tross. Så det finnes noen for alle. Faktisk finnes det mange for alle. Hvis du tar 100 personer så er det nesten alltid et subset som vil finne deg attraktiv selv om du selv ikke synes du er det. Og det er tross alt milliarder av kvinner i verden.

Dette er heller ingen skrytepost. Det er ingen av dere som vet hvem jeg er, så jeg er ikke opptatt av dydssignallisering eller guttastemning. Jeg bare forsøker å si det som det er, eller i det minste, hvordan jeg ser det, og opplever det, og kommer med råd om hva man bør gjøre. Noen ting må man dog ha klart for seg.

Det er ikke attraktivt når en mann skylder alt på kvinner. Ingen kvinner liker det. Ingen mennesker liker folk som syter og synes synd på seg selv eller skylder på dem for elendigheten sin. Jeg sier ikke dette for å være slem. Bare som opplysning. Dette er det første og letteste man kan gjøre noe med. Det går ikke an å bli høyere, og det er ikke så lett å vokse nytt hår på hodet, og det kan være vanskelig dog ikke umulig å gå ned i vekt, men du kan relativt lett jobbe med personligheten din og samtidig gjøre verden til et bedre sted :p

Husk at apper som Tinder er rigget. Det er skjevfordeling og det er også rigget mot menn fordi det er slik Tinder tjener penger. Kvinner tjener generelt dårligere og har langt lavere villighet til å betale for datingapper. Rundt 70% av brukere er menn, og de gir 60+ ganger så mange likes som kvinner. 10-20% av menn på Tinder får de aller fleste likesene og kontaktene. Det er mulig å finne noe på Tinder, og jeg har gjort det flere ganger, men ikke forvent det. Skaff deg heller hobbyer eller vurdér å bytte jobb til noe der det jobber mer kvinner eller man har mer kontakt med andre mennesker. Eventuelt skaff deg nye venner. De fleste kvinner foretrekker å møtes på andre arenaer, som via venner, jobb, studier eller hobbyer. Eventuelt skaff deg en hund! Kvinner elsker menn med hund. Da virker man umiddelbart koselig og empatisk og med mulighet til å ta seg av andre. Det er også en flott måte å få seg nye venner på og å komme i prat med folk og få bedre helse. Skikkelig icebreaker. Ta hunden og gå tur på nye og forskjellige steder så ofte som mulig.

Vær også tålmodig! Ikke forvent å møte noen umiddelbart bare fordi du er blitt singel eller bestemt deg for å lete. Det tar tid å finne (d)en rett(e)!

Vær fornøyd med deg selv! Vær glad! Ikke tenk at du trenger noen for å være lykkelig! Vær lykkelig med deg selv! Energien du utstråler overfor andre er mye mektigere enn du innser, og har en veldig stor effekt på hvor godt likt og omgjengelig du er. Det er også en utstråling andre mennesker plukker opp på som det ikke er mulig å fake'.

Fokusér på andre ting mens prosessen går sin gang.

Jeg vedder på at du er høy og har riktig farge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest c94ec...5e3

Wow, så incel og generaliserende store deler av denne tråden er. Det er ikke rart dere er single hvis dere sitter og tenker at alle damer er like, alle damer er kravstore, kun ute etter penger og høye menn. Hvis dere tror dette er realiteten, så er det på tide å dra hodet ut av ræva/slette tinder/bytte miljø og omgangskrets.

Folk er forskjellige, damer er forskjellige, og har forskjellige behov. Mange av disse behovene er overraskende like på behovene til dere menn. 

Det finnes en liten prosent damer som har helt absurde krav til inntekt, hvor store sko mannen skal ha, hvor høy han skal være, sixpack, you name it, men overraskende mange damer ville heller blitt sjarmert av helt vanlige, gjennomsnittlige menn. Og selvfølgelig, jakter du på toppen av næringskjeden (nei vent, det gjør jo ikke menn, for dere er jo ikke kravstore slik som damer), så er det tøffere og flere konkurrenter. 

Har ingen tvil om at det kan være et jævlig slitsomt kjøttmarked der ute, men det skal faktisk ikke så jævlig mye til for å imponere damene. Klarer du å føre en samtale på tinder uten å nevne kuken din etter to setninger er du allerede langt på vei.

TLDR: Ikke kast stein i glasshus.

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Lenke til kommentar

Meh, gidder ikke lenger. Pleide å være på utkikk tidligere, men det var en seriøs mangel på damer som er verdt alt arbeidet. Å sortere meg gjennom hundrevis av folk for å finne den ene gullklumpen i søppelfyllinga er ikke verdt det for min del. Fokuserer heller energien min på ting som gir meg glede enn det endeløse jaget som kalles "dating". Sånn som dating fungerer nå, så føler jeg meg bare verdiløs, som et stykke kjøtt som tilfeldigvis har en snopp.

Hvis en dame skulle ha nok tæl til å be meg ut på en date, så ville jeg nok gitt det et godt forsøk, men det er nok mer sannsynlig at utenomjordiske vesener lander her før det skjer. 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (19 timer siden):

Må huske på at det du definerer som kvalitet og attraktivitet ikke nødvendigvis trenger å bety det samme for andre. F.eks du vil kanskje se på det å gå på date med ei som ser vakker ut og har barn ifra før som attraktivt.

Jeg er prinsipielt imot å gjøre det slutt når man har inngått ekteskap, og det er også derfor jeg søker etter noen som er troende, da ekteskapet også vil involvere Gud.

 

Ja, det du skriver er jo med på å forklare ganske bra hvorfor det er vanskelig å finne noen.

Kanskje du bør lete i kirken etter damer? Ja, jeg mener det seriøst.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Guest c94ec...5e3 said:

Hvis dere tror dette er realiteten, så er det på tide å dra hodet ut av ræva/slette tinder/bytte miljø og omgangskrets.

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Er ikke dating-sider en refleksjon av samfunnet da? Ser på tinder at om jeg skifter lokasjon, så får profilene et annet preg, der tro og mer interesse i å bli kjent før man avgir sin avgjørelse. Noe jeg har erfart. Har aldri i min lange tinder karriere sett at noen har skrevet noe som helst om høyde annet enn profiler fra vesten. Så jeg vet ikke hva du tror er realiteten, men å late som om høyde ikke betyr mye nå til dags i vestlige samfunn er vel naivitet på sitt beste.

7 hours ago, Guest c94ec...5e3 said:

men overraskende mange damer ville heller blitt sjarmert av helt vanlige, gjennomsnittlige menn.

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Jeg er en helt vanlig gjennomsnittlig mann. Burde fått flere forespørsler om det du skriver hadde vært tilfelle. Jeg har ikke engang kommet lenger enn tidlig presentasjon den sjeldne gang det skjer før kontakten brytes uten noen forklaring.

7 hours ago, Guest c94ec...5e3 said:

Og selvfølgelig, jakter du på toppen av næringskjeden (nei vent, det gjør jo ikke menn, for dere er jo ikke kravstore slik som damer), så er det tøffere og flere konkurrenter. 

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Jeg ønsker et seriøst forhold og har i jakten på det målet også gitt flere lett overvektige sjansen til å bli kjent med meg, som nevnt. Til og med ikke de ønsker min kontakt rundt her, noe som forteller meg at også disse individene har flere valg, og at jeg ikke er bra nok.

7 hours ago, Guest c94ec...5e3 said:

men det skal faktisk ikke så jævlig mye til for å imponere damene. Klarer du å føre en samtale på tinder uten å nevne kuken din etter to setninger er du allerede langt på vei.

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Har hatt normale, vennlige og fine samtaler med mennesker fra rundt om i verden, der de ønsker så mye at jeg reiser til dem for å møte dem. Her får jeg ikke kontakt i begynnelsen, ingen kontakt til å la folk lære å kjenne meg. Hvorfor? Virker som det skal mye mer til for å imponere individer her enn i utlandet. Og hvis man må imponere noen, er de da egentlig på jakt etter det vanlige gjennomsnittlige individ? Hva skal jeg imponere med egentlig? Kan jeg nevne grei økonomi? Eller at jeg har høy IQ? Tvilsomt det hadde slått bra ann gitt. Eller kanskje jeg har totalt misforstått og det er nettopp det å skryte av seg selv som blir oppfattet som selvtillit? Når jeg ser profiler der individet skryter av seg selv så sveiper jeg venstre fortere enn jeg har lest ferdig.

7 hours ago, Fenrisúlfr said:

Meh, gidder ikke lenger. Pleide å være på utkikk tidligere, men det var en seriøs mangel på damer som er verdt alt arbeidet. Å sortere meg gjennom hundrevis av folk for å finne den ene gullklumpen i søppelfyllinga er ikke verdt det for min del. Fokuserer heller energien min på ting som gir meg glede enn det endeløse jaget som kalles "dating". Sånn som dating fungerer nå, så føler jeg meg bare verdiløs, som et stykke kjøtt som tilfeldigvis har en snopp.

Hvis en dame skulle ha nok tæl til å be meg ut på en date, så ville jeg nok gitt det et godt forsøk, men det er nok mer sannsynlig at utenomjordiske vesener lander her før det skjer. 

Det er trist at det er slik, at det er så vanskelig at resignasjonen kommer smygende og til slutt er det nok mange som tenker som deg.

1 hour ago, RRhoads said:

Ja, det du skriver er jo med på å forklare ganske bra hvorfor det er vanskelig å finne noen.

Kanskje du bør lete i kirken etter damer? Ja, jeg mener det seriøst.

Ja, det er ikke lett å finne noen med verdier forenlige med mine. 

Er nok ikke mange på min alder rundt her som jeg bor som det er mulig å møte i kirken, dessverre. Jeg har dog hatt profil på et kristent norsk nettsted, og opplever akkurat samme vanskeligheter med å opprette en kontakt som er vedvarende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest c94ec...5e3 skrev (9 timer siden):

Klarer du å føre en samtale på tinder uten å nevne kuken din etter to setninger er du allerede langt på vei.

Anonymous poster hash: c94ec...5e3

Dette stemmer rett og slett ikke, for problemet er ikke at man ødelegger samtalene men snarere at samtalen aldri begynner i det hele tatt. Da selv med damer man har match med.

Dersom du har opplevd at kjønnsorgantemaet kommer opp tidlig så har du matchet med menn som har mange alternativer og ikke behøver engang prøve være sjarmernde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (14 minutter siden):

Dette stemmer rett og slett ikke, for problemet er ikke at man ødelegger samtalene men snarere at samtalen aldri begynner i det hele tatt. Da selv med damer man har match med.

Det er jo unektelig rart for det finnes omtrent like mange kvinner som menn her i landet, og veldig mange kvinner (og menn) ønsker etter min erfaring å være i et monogamt, langtids-forhold. Ikke med hvem som helst, men med noen man kan like og respektere.

Hvis menn kaster ut nettet bredt (hver mann prøver seg på 10 kvinner) så vil alle kvinner til enhver tid ha mange tilbud. Både på tinder og andre arenaer. Dvs det er fristende å overse/avvise de 80% man oppfatter som minst attraktive (i bred forstand). Men da sitter man igjen med 10 kvinner pr 2 attraktive menn. Det går ikke opp (hvis alle kvinnene skal ha et monogamt langtids-forhold. Det må de selvsagt bestemme seg for selv)

Så kanskje menn må innse at det å kastet nettet for bredt ødelegger "markedet" for menn? Og at kvinner må innse at de 2 mest attraktive beilerene har sonderinger ute blant flere kvinner, og at de ikke nødvendigvis er første-valget?

-k

 

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...