Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan er datinglivet til dere andre menn her inne?

Gjest 0833f...0fb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Guest 4d468...07f said:

De mest attraktive kvinnene tenderer til å ende opp med de mest attraktive mennene.

Nå er attraksjon og attraktivitet mer enn et pent utseende, men det betyr noe.

Så betyr det at de vakre mennene og de vakre kvinnene stiller større krav til attraktiviteten og utseendet til partneren? Jeg tror det. Hvis en dame som ser ut som 9/10 blir sammen med en mann som er 3/10 så begynner venninnene hennes å snakke.

-k

Anonymous poster hash: 4d468...07f

At man finner noen med samme markedsverdi som en selv, er noe annet. En 5’er finner en 5’er, en 7’er finner en 7’er.

Det jeg snakker om, er utseendet.

Poenget mitt er at en pen person ofte ønsker å ‘cashe inn’ den verdien han eller hun oppnår ved sitt vakre ytre, i noe helt annet enn en pen partner.

At det er de mindre pene som er opptatt av å finne seg en pen partner. Se gjerne på de minst fysisk attraktive mennene som har blitt kjente, mektige og rike, det er omtrent alltid de som skaffer seg de lekreste unge troféene. Mens de som alltid har vært kjekke å se på, ofte er sammen med helt ordinære kvinner, gjerne som de har kjent fra ungdommen.

Det samme med høyde. Det er ofte de laveste damene som er opptatt av at mannen må være høy. Jeg tror det handler om en slags kompensasjon for noe man selv mangler. Jeg er relativt høy, og har aldri brydd meg om høyde på menn.

Og dette er ikke noe jeg bare sier for å være grei. Jeg har andre ting - hake og skuldre - som er avgjørende for om jeg synes en mann er kjekk eller ikke. Men det betyr jo altså at hvis man ikke er så høy, så finnes det alltids noen som ikke bryr seg om dette.

En annen ting er at dersom dama er fryktelig vakker og sexy, så opplever ofte mannen å miste kontroll. Han er tross alt sammen med en som svært mange menn kjemper om å få, så han må hele tiden være på. Velger han i stedet en grå mus som ikke gjør seg lekker, så kan han i større grad slappe av og slippe bekymringer.

Jeg tror du tar litt feil vedrørende disse venninnene. Hvis dama ser ut som 9/10 og mannen ser ut som 3/10, så tenker jeg heller at venninnene sender megetsigende blikk om hva det er han har å by på :innocent:

Endret av Daisy 🌸
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest 4d468...07f
Daisy 🌸 skrev (1 time siden):

At man finner noen med samme markedsverdi som en selv, er noe annet. En 5’er finner en 5’er, en 7’er finner en 7’er.

Det jeg snakker om, er utseendet.

Poenget mitt er at en pen person ofte ønsker å ‘cashe inn’ den verdien han eller hun oppnår ved sitt vakre ytre, i noe helt annet enn en pen partner.

Det er mulig at jeg som mann har en «utseende-bias» - jeg tenderer til å sette likhetstegn mellom utseende og markedsverdi fordi det er såpass stort overlapp mellom de to.

Det jeg ser er at vakre menn stort sett finner vakre kvinner. Og vakre kvinner stort sett finner vakre menn. Med noen unntak: menn som er rike, har et spesielt vinnende vesen, eller veldig sterk sosial kapital kan trosse alder og Gollum-faktor og kapre en kvinne som veldig mange andre menn higer etter.

Kanskje betyr det at noen kvinner bryr seg mer om indre verdier enn menn, kanskje betyr det at noen kvinner er «golddiggers», det kommer kanskje an på øyet som ser.

Du fremstår uansett mye mer reflektert enn enkelte kvinner som i bakkant av debatten med Frode Thuen og hun Finske debattanten skulle ha seg frabedt at det i det hele tatt var et marked, og at man overhodet kunne snakke om kvinners markedsverdi var en dødssynd. Og uansett hadde alle mennene skikkelig dårlig markedsverdi, altså.

Lenke til kommentar
Gjest 0833f...0fb
6 hours ago, Guest 4d468...07f said:

«over femti prosent av etablerte par sier de ikke opplevde noen særlig kjemi på første date, og heller ikke spesielt mye på andre date. Det kan ta tid før det oppstår.«

https://www.smaalenene.no/ekspertpanelet-er-bekymret-har-en-oppfordring-til-single-damer/s/5-38-771320

Ts her. Dette oppsummerer egentlig hele min bekymring. Mitt inntrykk er at den virkelige kjemien oppstår etter minst 3 dates, men dit kommer jeg aldri fordi de forkaster meg så fort. Det er jo forståelig ettersom de lett får andre dates ved et sveip. Slik var det ikke før.

Nå fikk jeg egentlig bare bekreftet inntrykket jeg har. Takk skal du ha. Spent på hvor samfunnet vil bære hen om det fortsetter denne retningen.

Anonymous poster hash: 0833f...0fb

Lenke til kommentar

Det høres ut som ungdommen har gjort seg langt mer avhengig av Tinder for å sosialisere enn jeg trodde. Og enn jeg fortsatt tror.

Dating-apps er én kanal for å treffe folk, og ikke en kanal jeg har hørt mye bra om. Kanskje vi må innføre gōkon som konsept her, hvis Tinder er enerådende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest a6a54...a40
Gjest 98c19...7bf skrev (På 26.10.2022 den 13.22):

Selvsagt blir du bitter når du vokste opp med å tro at personligheten din og hvem du er som menneske er viktigere enn hvordan du ser ut, men så finner du ut at det eneste mannfolka egentlig bryr seg om er utseendet. Hør på hvordan menn snakker om andre kvinner. Det er aldri noe snakk om personligheten deres, hva de har fått til i livet, hvem de er som mennesker; alt fokuset er på hvordan de ser ut. Det er rart å tenke på at om jeg hadde vært pen så kunne jeg fått kjæreste og blitt elsket av hvem som helst. Et vanvittig privilegium de fleste kvinner ikke aner at de har. De fleste kvinner er pene. 

Det er vanskelig å ikke bli bitter da. Men for å spørre deg, du har vært åpen på forumet her om at du ikke har sjans på noen kvinner. Har du prøvd å reise til utlandet? Mange menn som gjør det og kommer hjem lykkelige med en kjæreste, ofte en kjæreste som er mange år yngre enn seg selv. 

Anonymous poster hash: 98c19...7bf

Det er så sant. Menn bryr seg bare om utseendet til kvinner, vi er ikke noe mer enn det. Vi blir ikke respektert i samfunnet og vi blir mer seksualisert nå enn før. 
Blir kvalm av holdningene, oppførselen og åssen menn snakker om kvinner på og til de.

Blir mest sjokkert over voksne menn på 40+. De er de verste.

De som er attraktive og pene får alt de vil ha av en mann og de får hvem som helst. De blir forgudet i evig tid, mennene behandler de bra i forholdet og er kåte på de. 

De som ikke er så heldige ender opp med slemme og mindre attraktive menn til forhold og barn hvis de er heldige. Må være en søppelbøtte for selvmedlidende menn og bli brukt og utnyttet. De har aldri langvarige og gode seksuelle relasjoner, de vil føle seg avvist og lite begjært.

Anonymous poster hash: a6a54...a40

Lenke til kommentar
Gjest a6a54...a40 skrev (4 minutter siden):

Det er så sant. Menn bryr seg bare om utseendet til kvinner, vi er ikke noe mer enn det. Vi blir ikke respektert i samfunnet og vi blir mer seksualisert nå enn før. 
Blir kvalm av holdningene, oppførselen og åssen menn snakker om kvinner på og til de.

Blir mest sjokkert over voksne menn på 40+. De er de verste.

De som er attraktive og pene får alt de vil ha av en mann og de får hvem som helst. De blir forgudet i evig tid, mennene behandler de bra i forholdet og er kåte på de. 

De som ikke er så heldige ender opp med slemme og mindre attraktive menn til forhold og barn hvis de er heldige. Må være en søppelbøtte for selvmedlidende menn og bli brukt og utnyttet. De har aldri langvarige og gode seksuelle relasjoner, de vil føle seg avvist og lite begjært.

Anonymous poster hash: a6a54...a40

Men ingen selvmedlidenhet å spore hos deg? 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 4d468...07f

Hvis du er for bra for de som kan tenke seg å bli kjent med deg så får man være singel. Det gjelder menn og kvinner. Det gjelder barn på 12 og det gjelder voksne mennesker på 40+.

Hvis man ønsker å leve sammen med noen så må man godta kompromisser. Kanskje han har dårlig selvtillit. Kanskje hun har litt stor rumpe. Hvis man lever sammen i 20 år så er det antagelig noe helt annet som irriterer. Enten det er do-lokk eller 4 katter eller snorking eller svigerforeldre.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
On 10/28/2022 at 8:12 AM, henrikwl said:

What in the incel is going on in this thread?

Her var det mye argumentasjon og tankegods fra de mørkeste avgrunnene. 

Problemer med å skaffe deg en partner skyldes ene og alene problemer med å knytte sosiale bånd.

«Jeg er for lav/fattig, har feil farge/ansiktsstruktur» er alle sammen bekvemmelige unnskyldninger som har røtter i incel-miljøet – det er et deprimerende dystert og fatalistisk virkelighetsbilde som ligger til grunn for disse tankene og jeg kan anbefale alle som finner disse tankene forlokkende å oppsøke profesjonell hjelp. 

Det er jo ikke unnskyldninger når det faktisk er slik det er? Har du sett over tinder profiler generelt i det siste eller? Høyde er visstnok noe av det viktigste. Hvorfor har jeg aldri forstått, men jeg regner med at de tenker høyde = stor ... Mao, ganske så overfladisk. Dette er realiteten og ingen unnskyldning overhodet. Du kan godt prøve å forklare meg hvorfor jeg får så og si null matcher i vesten, men flere hundre i østen? Her er jeg uten verdi, i utlandet har jeg verdi, det uten å ha sagt et eneste ord annerledes eller endret på profilen min.

Forøvrig, å ta steget til å søke profesjonell hjelp for så å bli avslått, gjør ihvertfall at jeg aldri mer kommer til å nedverdige meg selv til det igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Colin. said:

Det er jo ikke unnskyldninger når det faktisk er slik det er? Har du sett over tinder profiler generelt i det siste eller? Høyde er visstnok noe av det viktigste. Hvorfor har jeg aldri forstått, men jeg regner med at de tenker høyde = stor ... Mao, ganske så overfladisk. Dette er realiteten og ingen unnskyldning overhodet. Du kan godt prøve å forklare meg hvorfor jeg får så og si null matcher i vesten, men flere hundre i østen? Her er jeg uten verdi, i utlandet har jeg verdi, det uten å ha sagt et eneste ord annerledes eller endret på profilen min.

Forøvrig, å ta steget til å søke profesjonell hjelp for så å bli avslått, gjør ihvertfall at jeg aldri mer kommer til å nedverdige meg selv til det igjen. 

Med Østen mener du vel filipinene og thailand? 

Lenke til kommentar
Colin. skrev (3 timer siden):

Det er jo ikke unnskyldninger når det faktisk er slik det er?

Når noen bruker termen «incel» i en tekst annet enn på en meta-måte så er utbyttet av å lese teksten som regel lite.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (5 timer siden):

Høyde er som en magnet på byen i alle fall. Det og danseferdigheter. Da blir man en fittemagnet.

Du kan vell si at damer i all hovedsak vil ja menn som er høyere enn seg selv, gjerne 5cm+ høyere, så jo høyere du er som mann, jo lettere blir det å finne potensielle partnere. Alle jeg har datea og venninene mine ønsker ikke å date noe som er kortere enn dem selv. Kanskje litt gammel biologi med beskytterinstinkt slår inn bevisst/ubevisst?

Lenke til kommentar
Colin. skrev (6 timer siden):

Og har man feil farge i tillegg er det helt umulig. 

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 timer siden):

Og har man feil farge i tillegg er det helt umulig. 

Du er sykelig opptatt av egen hudfarge altså. Du nevner det så fort du får sjansen. Du får satse på én/ei som er fargeblind da.:thumbs:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest d0b9d...891

Forstår meg egentlig ikke helt på dette med å være så vanvittig fokusert på høyde når det gjelder menn. 182 og 192 skal være så vanvittig stor attraktiv forskjell? Hva er egentlig attraksjonen? Det kan ikke være beskyttelsebehovet, da velger man en som kan kampsport eller noe. Er det under sex dette er viktig? 

Eg prøver spørre meg selv om eg har sånne ensidige krav til kvinner, men eg kommer ikke på noen. Om brystene er A eller C har for meg veldig lite å si (eg liker begge størrelser), om hun er 7-10kg for mye har og lite å si. Noen overvektig vil eg ikke ha, dette passer ikke med min livsstil. Eg har klart å like nesten alle damer bortsett fra overvektige, og personligheten er en veldig sterk faktor.
Kanskje setter eg foten ned for Paradise hotell seere eller en influenser preget dame, men føler ikke det er helt i samme liga som høyde. 

Anonymous poster hash: d0b9d...891

Lenke til kommentar
Gjest d0b9d...891 skrev (51 minutter siden):

Forstår meg egentlig ikke helt på dette med å være så vanvittig fokusert på høyde når det gjelder menn. 182 og 192 skal være så vanvittig stor attraktiv forskjell?

Nå sammenligner du to personer som begge er godt over snittet høye selv i Norge, i internasjonal sammenheng er de vel begge nærmest som kjemper å regne. Tenk heller 170 vs 180. Mange kvinner vil ikke engang vurdere menn under 180. 

Men du har helt rett i hvor latterlig dette fokuset på høyde er.

https://youtu.be/kH5kitiXLGY

Endret av ITtraktor
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest fc7b2...e1b

Jeg er ganske lav, ikke særlig symmetrisk, dårlig hud og tannstilling. Jeg har aldri opplevd det som vanskelig å treffe kvinner, jeg tror den verste kvaliteten man kan ha som mann er å fremstå kjedelig eller uinteressant; En faktor mange menn jeg har snakket med ikke tenker på når det kommer til kvinner, og således ikke vurderer hos seg selv. Det virker som om mange kvinner setter opp høyde som et kriterie når de skal drømme opp en mann, men når de treffer noen som virker spennende så er ikke disse kvalifikasjonene de har satt opp relevante lenger. Bare min erfaring, kvinner er bare like overfladiske som menn om mannen er kjedelig.

Anonymous poster hash: fc7b2...e1b

Lenke til kommentar
17 hours ago, Cowboystrekk said:

Du kan vell si at damer i all hovedsak vil ja menn som er høyere enn seg selv, gjerne 5cm+ høyere, så jo høyere du er som mann, jo lettere blir det å finne potensielle partnere. Alle jeg har datea og venninene mine ønsker ikke å date noe som er kortere enn dem selv. Kanskje litt gammel biologi med beskytterinstinkt slår inn bevisst/ubevisst?

Det er litt morsomt at det er "fair" å ty til gammel biologi med beskytter-instinkt for å forklare dette ønsket angående høyde, men å si at man ønsker en hjemmeværende ektefelle (som ikke er interessert i jobb/karriere) hvis primære oppgave er å ta seg av familien i dagliglivet, blir sett ned på. Da burde vel gammel biologien gjelde for dette også.😆

12 hours ago, Guest d0b9d...891 said:

Det kan ikke være beskyttelsebehovet, da velger man en som kan kampsport eller noe. Er det under sex dette er viktig? 

Anonymous poster hash: d0b9d...891

Det har ingenting med beskyttelses-behov. Vi lever ikke på 1800-tallet lengre. Så årsaken til at høyde foretrekkes må være av overfladiske grunner.

11 hours ago, Guest fc7b2...e1b said:

Jeg er ganske lav, ikke særlig symmetrisk, dårlig hud og tannstilling. Jeg har aldri opplevd det som vanskelig å treffe kvinner, jeg tror den verste kvaliteten man kan ha som mann er å fremstå kjedelig eller uinteressant; En faktor mange menn jeg har snakket med ikke tenker på når det kommer til kvinner, og således ikke vurderer hos seg selv. Det virker som om mange kvinner setter opp høyde som et kriterie når de skal drømme opp en mann, men når de treffer noen som virker spennende så er ikke disse kvalifikasjonene de har satt opp relevante lenger. Bare min erfaring, kvinner er bare like overfladiske som menn om mannen er kjedelig.

Anonymous poster hash: fc7b2...e1b

Så nå er altså individer som ikke får innpass kjedelige og uinteressante også. For å si det sånn, jeg har ingen tro på at det du skriver er noe annet enn fiksjon for å skape et narrativ om at det "ikke er så vanskelig, du må bare ta deg sammen". Men du kan godt få prøve å forklare meg hva som gjør meg så lite kjedelig for individer fra østen, men ikke her. Jeg har fått høre jeg er en morsom person å snakke med og mange fra østen som virkelig ønsker meg. Her ønsker ingen meg, fordi jeg får aldri sjansen til å vise hvem jeg faktisk er. Så da må man igjen gå tilbake til kriteriene og se hva man kan gjøre. Høyden min kan jeg ikke gjøre noe med, så da er det game over for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...