jannion Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 når en kommune data koster litt over 5-6000 kr oghar garanti på 3 år og har 256mb ram og 2500mhz og 80 gb hardisk... mens en komplettdata har alt det beste, men koster imellom 10 tol 17000. hva er det du får mest ut av pengene for? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Må nesten få fulle spesifikasjoner her... Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Tror dette var den mest uforstålige posten jeg noen gang har lest. Lenke til kommentar
xtreX Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Du går inn på en eller annen data nettside og bygger din egen datamaskin, det er absolutte best.... ikke kjøp ferdig.! Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva er en "kommune data"? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hva er en "kommune data"? Utrolig uforståelig post indeed, men jeg visste tilfeldigvis hva en såkalt "kommunedata" er. En del kommuer (bl.a. Bergen) tilbød en stund sine ansatte en über-crappy Compaq Presario til en "billig" (hah, avbetaling, etc... da den var nedbetalt var den avleggs - den vanlige visen) penge. Det ser ut til at de er på krigsstien igjen, ja. For all del, bygg selv, eller skreddersy din egen hos f.eks. Komplett. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Spørs litt hva du skal bruke pc'en til, men du trenger sjelden en pc som koster borti 17000. Da får du nok mer "data" igjen for pengene om du kjøper en til rundt 6000. Men så spørs det igjen hva du har behov for... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Bygge selv? Kommune data tror jeg ikke jeg ville satset på, men er ikke helt sikker på hva det er da. Lenke til kommentar
jannion Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 kommunedata: data kjøp ifra kommunen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Selvbygd er velbygd Så lenge du ikkje kortslutter hovedkortet eller putter AGP kortet i PCI porten. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Eller knekker skjermkortet og mister dataen utenfor verandaen Lenke til kommentar
kalkulatoren Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Fordelen med ehh "kommunedata" er vel skattefordelen, men selve maskinen koster jo litt ekstra. Ofte følger det jo med isdn og modem og nettverkskort på maskinen slik at folk slipper å vite noe uten å plugge riktig kontakt i veggen. En annen fordel er at det ofte følger med supporttelefon og kurs - og hvis du benytter deg av det, så får du sikkert mest data for pengene. Ellers finnes det jo gode (brukbare) komplett pcer for rundt 7000 kr også. Jeg er klar over at dette var en fryktelig generell analyse av spørsmålet. Lenke til kommentar
eruin Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Nå skal jo det i ditt forsvar sies at det var et fryktelig generellt spørsmål også... Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Selvbygd er velbygd Enig i den . Men er ikke alle i verden som har like mye peiling på data, og som kan å bygge en selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå