Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Engine malfunction Ford

Ren*e

Anbefalte innlegg

Min 2012 Ford Kuga har de siste ukene fra tid til annen fått opp Engine Malfunction med rødt lys i displayet uten at bilen fungerer dårligere på noe vis. Har forstått at dette kan skyldes mye forskjellig og at det ikke er mulig for en mekaniker å lese av feilen uten at varselet faktisk er der. Varselet forsvinner nemlig når bilen slås av og så varierer det hvor raskt det kommer igjen. Er det kun Ford-verksted som kan lese av feilen eller kan et hvilket som helst verksted gjøre det? Det er litt reisevei til nærmeste Ford-verksted, men finnes plenty av andre verksteder, f eks Mekonomen, i nærheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig, så er nok Ford det beste alternativet.

Mekonomen å diverse - beklager å si det - er blitt mye delebyttere. Jeg har prøvd 3-5 verksteder de siste 6mnd, å det er lite kunnskap. Vet at fjærbeinslager er dårlig, de fant ikke feilen, skyldte på bærearm istede. Jeg sa det er fjærbeinslager. De unnskyldte seg, sjekket igjen, å joda. Begge fjærbeinslagrene.

En på mekonomen trodde at eksostrykks-sensor (som er helt på venstre side av motor) var EGR (som sitter over 1m unna på VENSTRE side, svært godt synlig)

Masse mer eksempler. Hjulstillingskontroll etter andre bilmodeller enn det som faktisk kom inn, osv. Ingenting som å ha hjulstillings-spec til en Peugeot 2008 på en Peugeot 5008.

Hvis man som almenn mann 30år skjønner mer enn en utdannet mekaniker, så er det på tide å bytte verksted.

Prøv Ford - de er ihvertfall kjent med vanlige feil på bilmodellen.

Endret av Sommer2022
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...