Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte adsl fra tiscali til tele2

Anbefalte innlegg

Heisann:) Jeg er nå fri fra binningstiden med Tiscali og jeg fikk VELDIG lyst til å skaffe meg ei bedre linje :yes:

Nå er det jo slik at Tele2 for øyeblikket selger en relativt billig 1mb linje og den fikk jeg lysst på, men jeg ser at man kan bestille enten "gjør det selv" eller "montør" og begge disse inneholder utstyr (Adsl-modem osv) til 995kr og 1995kr.

Nå er det jo slik at jeg allerede har dette utstyret her, siden jeg kjøpte det av tiscali da jeg ble kunde der (Tror da jeg fikk det i alle fall), så spm mitt er: Må jeg kjøpe nytt utstyr i fra tele2 eller kan jeg beholde det gammle og slippe den utgiften på 995kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ikke helt sikker, men Tiscali / Tele2 / Bluecom / Nextgentel Alpha abonnementene er jo Telenor opplegg, så det bør være greit å bytte. Tiscali sier det går helt greit her, http://signup.tiscali.no/privat/adsl/faq.php, men at det tilkommer en "avgift". Regner med at Tele2 som du ønsker å bytte til har noe tilsvarende. Men hvor stor denne utgiften er aner jeg dog ikke........ men langt billigere enn oppstart og montør bør det i alle fall være.

Lenke til kommentar
Heisann:) Jeg er nå fri fra binningstiden med Tiscali og jeg fikk VELDIG lyst til å skaffe meg ei bedre linje :yes:

Nå er det jo slik at Tele2 for øyeblikket selger en relativt billig 1mb linje og den fikk jeg lysst på, men jeg ser at man kan bestille enten "gjør det selv" eller "montør" og begge disse inneholder utstyr (Adsl-modem osv) til 995kr og 1995kr.

Nå er det jo slik at jeg allerede har dette utstyret her, siden jeg kjøpte det av tiscali da jeg ble kunde der (Tror da jeg fikk det i alle fall), så spm mitt er: Må jeg kjøpe nytt utstyr i fra tele2 eller kan jeg beholde det gammle og slippe den utgiften på 995kr?

Det kommer ann på hvilket modem du har. Zyxcel, lucent, nokia og alcatel tilhører vel i grunnen ikke Tiscali.

Gjør-Det-Selv må du uansett gå for, da du ikke trenger noe montør. Det eneste som blir gjort er endringer på sentralen..

Lenke til kommentar
100% sikker på det Funkcikle? Har ikke lyst til å betale nye 1000kr for utstyr jeg allerede har

100% eller ikke kommer nå ann på hvilken kundebehandler man får

Er ikke så lenge siden jeg skifta fra Telenor til Tele2, prøvde meg på noe av det samme som du, men fikk til beskjed at jeg Måtte bruke Tele2 sitt utstyr.

Er ellers ok fornøyd med byttet, men det merkes at Telenor forbeholder seg de beste linjene seg selv :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...