Gå til innhold

Problemer med AMD duron 750 kontra AMD A 1,4


Anbefalte innlegg

Lang historie kort. Kjører AMD 750 på ASUS A7V hovedkort. Kjøpte AMD A 1,4 266 FSB. BIOS'en finner ikke 1,4 g ved oppstart(husker ikke nøyaktig hva den fant.

Kortet støtter kun FSB 200, men jeg kjører på 100 på BIOS opsettet(standard tror jeg).

Prøver å oppdatere BIOS version, får dette til etterhvert, ny BIOS finner 1,06 g på AMD. Systemet funker ok og stabilt. Men etter å ha byttet til frem og tilbake på prosessorene(med 2 riktig dimensjonerte vifter) funker ikke min AMD 750. Når jeg starter opp maskinen er allt "normalt" i 2 sek, så låser det seg og maskinene står på med vifter men nada reaksjon. Oppstart med ny AMD 1,4 er forsatt ok. Tror ikke jeg har fucka opp noe i BIOS. Ikke rørt dip switch (eller hva de heter på hovekortet heller)

 

MEN:::::::::: AMD 750 blir Veldig varm etter få sekunder... når maskinen ikke vil boote opp. Ergo

 

Er det noe gærnt med BIOS eller har jeg vræka min 750 ??!!!

 

Svar mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Duste Batman!!

Min Duron 750@1000(133x7,5)Mhz Voldtar din PIII 800 :grin:

 

Min Duron startet opp uten Vifte(W00t!?)med Taisol 760, kom opp til 50C og restartet, uten skade hadde skjedd!!

 

BTW du er klar over at du ikke får fullt utnyttet Athlonen din Med ASUS A7V kortet!?

Du får den opp i 1050Mhz siden Multipliern default er på 10,5!(10,5x133mhz=1400mhz)

 

Har du prøvd å øke multipliern i BIOS?! Tror du i alle fall kan kjøre den på 12x100mhz!

 

S-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...