stamkunde Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 Har skjedd at noens pc ikke kan høre lyd fra pc, så hva er problemet? volumet er på maks? finnes det noe man kan laste ned at pc får lydkort? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. oktober 2022 Del Skrevet 17. oktober 2022 https://support.microsoft.com/nb-no/windows/løse-lydproblemer-i-windows-73025246-b61c-40fb-671a-2535c7cd56c8#ID0EDBD=Windows_10 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 17. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2022 nå virket ikke tastaturet hos vedkommende. Er det virus som har kommet i pcen? Dette har jeg aldri hørt om forut, må jo ha oppdatert noe i pcen som aldri skulle blitt oppdatert? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 25. oktober 2022 Del Skrevet 25. oktober 2022 Aller først: oppgi spesifikasjoner på maskinen og oppsett på hva det er man prøver å feilsøke. Gjerne et bilde om man ikke vet. Er håpløst å prøve å hjelpe når man ikke får vite noen ting om hva det er feil på. Et par ting å prøve: Aller først, skru NED lyden for å unngå jump scares, og finn en lydfil / video å teste med. 1. Hva slags lyd er det som benyttes? USB-lydkort, analog tilkoblet hovedkortet eller noe mer avansert? Hvis det er standard analog minijack, kontroller at kontakten er koblet til den grønne utgangen. 2. - Høyreklikk på lydikonet nederst til høyre og velg "Open sound settings". Trykk på "Manage sound devices". Under "Output devices", trykk på hver enkelt oppføring (kan gjerne være 3-4 stk.) og deaktiver alle unntatt dne du vil teste med. Spill av lydfilen. Sjekk volum. Hvis det ikke kommer noe lyd, stans avspillingen, deaktiver valgt lydenhet og aktiver neste på listen. 3. Er det tilkoblet en skjerm med DisplayPort? Mine digitale DP-skjermer overstyrte mine analoge lydinnstillinger og jeg mistet plutselig all lyd når jeg koblet til skjermene for første gang. PCen prøvde automatisk å sende lyden over DP til skjermene - som ikke en gang hadde innebygde høyttalere. Isåfall så skal navnet på skjermen også komme opp på listen over "output devices" som nevnt over. ----- Hva USB-angår, test med et kablet tastatur - ikke trådløst - uten fancy RGB og annet dill-dall som trekker ekstra strøm fra kontakten, direkte tilkoblet en USB2-port (stort sett farget med svart) bak på hovedkortet. Skjedde meg senest i går at tastaturet ikke virket pga. at jeg har det tilkoblet via en USB-hub. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 26. oktober 2022 Del Skrevet 26. oktober 2022 Prøv et annet kablet usb tastatur 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet 28. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2022 Takk for det dere skriver. Ja, det fungerte med kablet tastatur til pc. Jeg vil fortsette å finne årsak når jeg får tid. Jeg vil videre formidle det her når jeg har funnet årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå