zarchon Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har denne WD 80Gb 8mb SE disken, men jeg synes en lager litt for mye lyd. En høyfrekvent lyd som er fryktelig irriterende. Er det flere som har dette "problemet"? Og kan noe gjøres for å fjerne lyden? Vil no-vibes fjerne denne lyden, eller fjerner den annen type støy (vibrasjon o.l) Alle forslag mottas med takk. Vurderer også å kjøpe meg en disk til, hva vil være å anbefale da? Tror ikke jeg vil ha WD ihvertfall Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Forslag til ny disk: maxtor. Tror ikke det hjelper på den høyfrekvente lyden din om du klasker inn en støydemper, er vel motoren som bråker, tror jeg. (litt usikker her) har selv 2 WD-disker i pc'en, samt 3 stk. 80mm-vifter.. harw etterhvert kommet fram til at jeg ikke liker støy. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 kjøp en av de nye samsung diskene, den på 160gb ble nettop testet på storagereview.com konklusjon: null støy, god ytelse Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Har selv 2 stk WD disker på 120 GB hver (2MB cache), de lager ikke en lyd ! Det virker som ett vanlig wd problem med høyfrekvent støy, det kan være lagrene som bråker, eller motoren. Som regel er det 8MB cache diskene som lager mest lyd ut fra mine erfaringer. No vibes vil nok ikke hjelpe. Har en samsung disk som Insomniac nevnte over, den er absolutt å anbefale, ingen støy, ingen varme, ingen problemer Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Regner nesten med at det blir en samsungdisk på meg også. Er det stor forskjell på 2 og 8 mb cache? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Regner nesten med at det blir en samsungdisk på meg også. Er det stor forskjell på 2 og 8 mb cache? Kommer vel litt an på hva du skal bruke den til. Med normal bruk vil du neppe merke forskjell på dem. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 på lagrings disker er det så og si ingen forskjell på 2 og 8 mb cach i praksis. lyden kan være att lagerene i disken kan være slitt eller gåent, spør butikken du kjøpte den fra om det er garanti sak, kanskje de lar deg bytte den. har selv hatt 6 wd disker og har ikke vert borti en sånn høyfrekvent lyd enda, selv om de kanskje bråker en del ellers Lenke til kommentar
zarchon Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Skal i hovedsak brukes til lagring av ting og tang. Skal bruke WD disken ei stund enna, kjapp og god disk. Ellers blir det vel at jeg legger evt. spill der tenker jeg Lenke til kommentar
snole Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hmm. En kompis av meg har akkurat maken WD80SE disk i sitt Chieftech tower. Den bråker noe sinnsykt. Eller de, siden han har 3 av dem. I mitt Lian Li, har jeg 1 WD80SE og en WD160SE (og i dag satt inn en til WD160SE). Her bråker de omtrent ingenting. De to eldste diskene mine er av typen JB som er med kulelager. Og den jeg satte inn i dag er av typen PB. Ramma i Lian Li'en er slik at diskene står på høykant, og jeg har 3 skruer i på hver side (er spor i ramma for alle 3 skruehullene i disken). Og jeg har passet på å bruke skruer som ikke sitter for løst. Akkurat der trur jeg at jeg kan ha spart inn mye vibrasjoner. Den høyfrekventen mange snakker om kan jo være svingninger som forplanter seg fra disken og til HD-ramma. Den vil begynne å svinge mekanisk (små vibrasjoner) og dermed bli som et høyttalermembran på en måte. Se f.eks de som spiller på sag, med sånn fiolinbuegreie. Så jeg trur man kan spare seg for mye bråk hvis man fester HD'ene skikkelig, og hvis kabinettet seff ikke lett settes i vibrasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå