Venn0x Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Heisann Jeg kjeder meg no veldig så jeg tenkte på og ødelegge noe... tenkte på og prøve og få ei 80x80 vifte jeg har til og gå en god del fortere og sjekke hvor lenge den holder Men hvordan gjør jeg det? Mvh. Venn0x Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dersom du har ei likestrømsforsyning, fyr på 30V eller høgare. Har berre prøvd 30V fordi eg har ikkje noko meir, men kor masse dei toler veit eg ikkje, eg har nå prøvd det meste på dei og dei surrer og går fremdeles. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 sette på meir spenning vel... sett på 20 so går det bra. Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 det letteste er hvis du har en variabel strømforsyning, da kan du teste hvor høyt du får den får den ryker. har selv hatt 80x80mm på 30v, og selv da tok de ikke kvelden. (bråket no fryktelig, riktignok, men men.) Og, hvis du virkelig vil denne vifta til livs, da kan du koble sammen 2 strømforsyninger og få 60 volt... da stryker den garantert med.. lykke til! Lenke til kommentar
Venn0x Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 jeg har den strømforsyninga jeg har i pc'en:P...that's it....hva må jeg evt. gjøre?..Denne vifta skal "klokkes!" Lenke til kommentar
EspenGunnufsen Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 husk å fjerne temp. måler hvis det er det på den.... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kjøre vifter på 30V er gøy... Har testa det på det meste av løsvifter her Klarte å drepe en av dem... dvs, nå har den ikke kraft nok til å starte, den starter bare om jeg gir den en liten dytt... Lenke til kommentar
sten Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 ang fart... ja. Testa ei papst 120 mm 24 volt 5watts vifte på 60 volt i noen få sekunder. vifta som blåser MYE på 30 volt holdt F. meg på å blåse taket av huset (litt overdrevet da ) kan ikke forklares engang.. det bare reiv å rista litt med syk sentrifugal kraft.!!! hadde testbenk med reg. volt og strøm, som vi testa 100 amp. kraftforsynger til disp. synd at jeg ikke målte strøm forbruket da... (gamle arb. plassen min) vifta røyk den ja.. etter litt piping og x antall runder haha ! Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 prøv å kjøre delta 120x120mm på 30V.. da får du luftstrømninger da ja! men den vifta er ikke til å leve med på 12V eigang.. men, Venn0x, det er bare å prøve seg frem vist du har ei variablen strømforsyning... vist du ikke har det så vet jeg ikke hvordan du vil greie det.. bare du ikke kobler det en stikkkontakten så.. Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jojo, stikk den i stikkontakten. D funker Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 hmm.. det er vel likestrøm i strømforsyningen...hva med å seriekoble alle kontakter du har? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 For å få 24V ut av en vanlig PSU kan du koble - til den blå ledninga (atx kontakten) og + til en gul... Lenke til kommentar
sparks Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 *se for seg delta 120x120 i 60v* *løpe* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå