Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Date om et par uker. Gruer meg sånn!


Gjest 7bc81...46c

Anbefalte innlegg

Gjest 7bc81...46c

Jeg har bestemt meg for å gå på date. Det er et år siden sist og jeg gruer meg sånn! Det er ikke bare litt nervøsitet, men jeg gruer meg alltid flere dager i forveien. Grunnen til at jeg gruer meg er mye fordi jeg vet jeg har et veldig annerledes utseende, noe han vet, men kanskje han fortsatt blir satt ut? Pluss at jeg veier mange kilo for mye(uten å overdrive) Er i en prosesss hvor jeg prøver å gå ned, men er begrenset hvor mange kilo jeg kan gå ned på to uker😂🙈 Kombinert med at jeg også er ganske kort. Jeg ser på bilder av meg selv og tenker: dette kan umulig gå bra.. Egentlig hadde jeg kommet til et punkt hvor jeg begynte å gi litt mer faen i det generelt, men når det er snakk om å møte noen av det motsatte kjønn blir jeg fjorten år gammel igjen.. Hvordan takler jeg dette? Jeg er så redd for å bli avvist. I tillegg skal vi møtes ute på resturant og jeg sliter med sosial angst, så en sånn situasjon i seg selv kan være vanskelig, uten at det trenger å være en date. Burde jeg bare trekke meg fra hele greia? Vente til jeg har gått ned i vekt å føler meg bedre? Eller burde jeg stå i det? Vet jeg kommer til å angre om jeg feiger ut..

Er det for sent å foreslå å gå en tur istedenfor resturant? Var til og med jeg som foreslo resturant.. 

Jeg forstår at utseendet ikke er alt, men jeg har et spesielt utseende og har blitt mobbet for det i barndommen, så det sitter liksom litt i. Jeg er redd for å gå inn i daten med det i bakhodet og ødelegge hele greia. Redd for at han skal bli flau over å bli sett med meg. Det eneste jeg kan se på som en kvalitet jeg har, er at jeg har humor og selvironi, og at jeg kan være en god lytter. Jeg er forresten 30 og ikke fjorten for den som tenker det🙈😂 

Jeg blir veldig takknemlig for tips og råd. 

Anonymous poster hash: 7bc81...46c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skriver ikke hva slags type resturant det er.

Hva med å beholde daten, men så foreslår du å ta en veldig uformell (og kjapp) kaffe på dagtid, bare for å si hei og få en feeling av hvordan kjemien sitter? Det tror jeg kan hjelpe godt. 

Også er det ingen ting som er mer usexy for en mann enn ei dame som er usikker på seg selv. Det er det eneste som får meg til å snu 180 grader. Alt det andre, om du har noen kilo for mye eller hva det nå er - betyr ingenting. 

Litt voldsomt med resturante-date kanskje? Føler det er noe man gjør etter å ha truffet hverandre noen ganger. Tinder treff (er det Tinder?) skjer ofte litt mer uformelt og tilfeldig føler jeg. Er det mer av det seriøse slaget via en seriøs nettdating side, der dere har brevvekslet lenge og ymse. Så er saken kanskje litt annerledes. Da hadde jeg også  blitt litt nervøs tror jeg. Hehe.

Lykke til.

PS: Er ikke så ille å bli avvist. Det er som halsbrann. Svir et par sekunder.... også går det over. 😜 

Lenke til kommentar
Gjest 7bc81...46c
Milhouse85 skrev (17 minutter siden):

Du skriver ikke hva slags type resturant det er.

Hva med å beholde daten, men så foreslår du å ta en veldig uformell (og kjapp) kaffe på dagtid, bare for å si hei og få en feeling av hvordan kjemien sitter? Det tror jeg kan hjelpe godt. 

Også er det ingen ting som er mer usexy for en mann enn ei dame som er usikker på seg selv. Det er det eneste som får meg til å snu 180 grader. Alt det andre, om du har noen kilo for mye eller hva det nå er - betyr ingenting. 

Litt voldsomt med resturante-date kanskje? Føler det er noe man gjør etter å ha truffet hverandre noen ganger. Tinder treff (er det Tinder?) skjer ofte litt mer uformelt og tilfeldig føler jeg. Er det mer av det seriøse slaget via en seriøs nettdating side, der dere har brevvekslet lenge og ymse. Så er saken kanskje litt annerledes. Da hadde jeg også  blitt litt nervøs tror jeg. Hehe.

Lykke til.

PS: Er ikke så ille å bli avvist. Det er som halsbrann. Svir et par sekunder.... også går det over. 😜 

Takk for tips! 
Er det noe jeg har skjønt så er det at å være usikker på seg selv er veldig usexy. Skulle ønske jeg ikke var det. Jobber med saken:) Ja, kanskje det er litt voldsomt. Vi har skrevet en stund, ikke på Tinder men noe lignende. Godt å høre at de tingene jeg nevner ikke trenger å bety noe:) Jeg bør kanskje tenke på det som at jeg skal møte en venn og at det ikke er så ille å bli avvist. Det er en øvelse det også. Alt dette er lett å skrive, men vanskelig å gjennomføre i praksis. Men jeg skal forsøke å senke skuldrene og ta det som en kvinne! Det med halsbrann var et godt bilde. Det skal jeg faktisk bruke. 

Anonymous poster hash: 7bc81...46c

Lenke til kommentar

Hei på deg
Jeg så ditt innlegg helt tilfeldig og ville bare skrive at jeg ønsker deg masse lykke til med daten din (håper du ikke vil slippe unna likevel)
Vær sikker på deg selv og ikke tenk at du ikke er egnet til å finne en som kan akseptere den personen du er
Du har sikkert masse å by på, du har jo humor og selvironi, noe er kjempeviktige for alle.
Vi kan ikke leve opp til andres forventninger, men er avgjørende å være fornøyd med oss selv. Hold motet oppe, smil, vis fram den strålende personligheten din, så blir alt bra
Ha en fin dag
En kvinne fra Ungarn

Endret av Stella7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 7bc81...46c
Stella7 skrev (5 minutter siden):

Hei på deg
Jeg så ditt innlegg helt tilfeldig og ville bare skrive at jeg ønsker deg masse lykke til med daten din (håper du ikke vil slippe deg unna likevel)
Vær sikker på deg selv og ikke tenk at du ikke er egnet til å finne en som kan akseptere den personen du er
Du har sikkert masse å by på, du har jo humor og selvironi, noe er kjempeviktige for alle.
Vi kan ikke leve opp til andres forventninger, men er avgjørende å være fornøyd med oss selv. Hold motet oppe, smil, vis fram den strålende personligheten din, så blir alt bra
Ha en fin dag
En kvinne fra Ungarn

Tusen takk for gode ord. Det setter jeg stor pris på! Jeg skal ta med meg tipsene dine videre:) Jeg skal prøve å være meg selv og ikke tenke alt for mye. 

Anonymous poster hash: 7bc81...46c

Lenke til kommentar
2 hours ago, Guest 7bc81...46c said:

Jeg har bestemt meg for å gå på date. Det er et år siden sist og jeg gruer meg sånn! Det er ikke bare litt nervøsitet, men jeg gruer meg alltid flere dager i forveien. Grunnen til at jeg gruer meg er mye fordi jeg vet jeg har et veldig annerledes utseende, noe han vet, men kanskje han fortsatt blir satt ut? Pluss at jeg veier mange kilo for mye(uten å overdrive) Er i en prosesss hvor jeg prøver å gå ned, men er begrenset hvor mange kilo jeg kan gå ned på to uker😂🙈 Kombinert med at jeg også er ganske kort. Jeg ser på bilder av meg selv og tenker: dette kan umulig gå bra.. Egentlig hadde jeg kommet til et punkt hvor jeg begynte å gi litt mer faen i det generelt, men når det er snakk om å møte noen av det motsatte kjønn blir jeg fjorten år gammel igjen.. Hvordan takler jeg dette? Jeg er så redd for å bli avvist. I tillegg skal vi møtes ute på resturant og jeg sliter med sosial angst, så en sånn situasjon i seg selv kan være vanskelig, uten at det trenger å være en date. Burde jeg bare trekke meg fra hele greia? Vente til jeg har gått ned i vekt å føler meg bedre? Eller burde jeg stå i det? Vet jeg kommer til å angre om jeg feiger ut..

Er det for sent å foreslå å gå en tur istedenfor resturant? Var til og med jeg som foreslo resturant.. 

Jeg forstår at utseendet ikke er alt, men jeg har et spesielt utseende og har blitt mobbet for det i barndommen, så det sitter liksom litt i. Jeg er redd for å gå inn i daten med det i bakhodet og ødelegge hele greia. Redd for at han skal bli flau over å bli sett med meg. Det eneste jeg kan se på som en kvalitet jeg har, er at jeg har humor og selvironi, og at jeg kan være en god lytter. Jeg er forresten 30 og ikke fjorten for den som tenker det🙈😂 

Jeg blir veldig takknemlig for tips og råd. 

Anonymous poster hash: 7bc81...46c

Jeg tenker du er altfor mye fokusert på han, og hva han tenker om deg, og altfor lite fokusert på deg, og hva du tenker om han.

Snu tankegangen.

Fra nå av tenker du kun på om han er en du liker, om han er bra nok for deg, om det er en fyr du vil fortsette med. Det er han som skal leve opp til dine ønsker og behov, det er han som skal bekymre seg over om du liker han eller ei.

Du kan se så pen og deilig ut som du bare vil, det vil uansett være det som er på innsiden som tar deg videre. Utover det å roe deg ned, så vil også denne måten å tenke på, føre til at du velger bedre menn.

Både det å planlegge en date flere uker i forveien, og det å skulle dra på resturant, er sånne ting som øker presset unødvendig. Synes du skulle si det rett ut at det blir for mye press, og spørre om ikke dere bare kan treffes for en tur - hvorfor ikke allerede i dag?

Da slipper du uker med gruing :) 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...