Erlend0_o Skrevet 16. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2022 Driver å drømmer om en laserkutter som kan skjære acryl plater. Er det noen som har tips om hva jeg bør se etter? Forstår den bør være 40w for å kunne skjære gjennom acryl? Er det noen merker som er anbefalt og noen man bør styre unna? Ønsker å kutte ca 40x40 cm plater Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2022 Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 20. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2022 I tillegg til selve laserkutteren, så trenger du også et avtrekk med filter. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 20. oktober 2022 Akryl og laserkutter er med feil innstillinger brannfarlig. Jeg har opplevd at akrylen tar fyr under kutting (8-10mm) fordi det lager for mye varme, spesielt i hjørner. Har ingen anbefalinger da erfaringene mine er over 10 år gamle, og jeg husker ikke merke/modell på utstyret. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 21. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2022 det er i grunnen laserkutter 101: ha alltid slokkeutstyr i nærheten, ting kan ta fyr selv når man kjører med gode innstillinger. En sprayflaske med vann hjelper for små tilløp. De fleste programmer for å styre laserkuttere lar deg redusere effekt blant annet i hjørner for å gi bedre resultat. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 21. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 21. oktober 2022 En grei video å se før en vurderer laserkutter av den litt billigere sorten Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2022 Gavekort skrev (På 20.10.2022 den 18.39): Hva er budsjettet ditt? Ca 6000 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2022 Thor. skrev (På 20.10.2022 den 20.04): Akryl og laserkutter er med feil innstillinger brannfarlig. Jeg har opplevd at akrylen tar fyr under kutting (8-10mm) fordi det lager for mye varme, spesielt i hjørner. Har ingen anbefalinger da erfaringene mine er over 10 år gamle, og jeg husker ikke merke/modell på utstyret. Pleier å gå bra straks du har dippeduttene justert inn riktig. Uansett så skal man aldri gå fra en laserkutter. I verste fall så må du frem med en sprayflaske med vann. Erlend0_o skrev (7 minutter siden): Ca 6000 Har dessverre ikke så mange erfaringer med kuttere i den prisklassen. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 22. oktober 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. oktober 2022 Gavekort skrev (3 timer siden): Pleier å gå bra straks du har dippeduttene justert inn riktig. Uansett så skal man aldri gå fra en laserkutter. I verste fall så må du frem med en sprayflaske med vann. Har dessverre ikke så mange erfaringer med kuttere i den prisklassen. Hvilke kuttere har du erfaring med? Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 13. november 2022 Rapporter Del Skrevet 13. november 2022 Du trenger minimum en 40w co2 laser om du skal kutte endel akryl. Med 100w co2 kan du kutte opptil 8-10mm tykke akrylplater. Søk etter "k-40 co2 laser". Har ikke erfaring med så liten laser, men ser endel som sier de er bra for prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå