Wall Dorf Skrevet 15. oktober 2022 Del Skrevet 15. oktober 2022 Jeg gjør alt jeg kan for å unngå dyre reparasjoner. For noen dager siden skulle jeg ta inn robotklipperen fra hagen, den hadde jeg stoppet for flere uker siden da gress og ugress hadde sluttet å vokse. Det var intet problem med klipperen da jeg stoppet den, men da jeg skulle ta den inn oppdaget jeg at kontrollampen på ladeplaten hadde slukket. Det stod ingenting i bruksanvisningen om en slik feil. Så da begynte jeg å skru opp ladeplaten, og der dukket det opp et kretskort, og jeg tittet litt på hvordan det var å skifte ut dette selv, og det var rimelig enkelt, men kortet så greit ut, men det kunne være det likevel? Med det samme jeg hadde alt oppe på ladeplaten gjorde jeg skikkelig rent og skrudde opp kontaktflatene til lading. Her hadde det dannet seg litt irr mellom dem og ledningene, kanskje var det her feilen lå? Jeg pusset vekk irret ned et stykke sandpapir og hadde på litt vidundermiddel på boks – 556, og litt vaselin. Feilen var ennå ikke funnet, det kunne være kretskortet? Jeg googlet litt og kom over et stykke som handlet om hva man kunne gjøre hvis kontrollampen hadde slukket, jeg mente jo at det var kretskortet, for der sitter også dioden som lyser mot et grønt plastglass på innsiden av stasjonen. Men stykket jeg fant handlet mer om lavspenningskabelen, den som går mellom adapter/transformator og ladeplaten. Jeg hadde tidligere målt strømmen til ladeplaten og kommet til at den var i orden, men i stykket jeg leste ble det anbefalt å ta vekk lavspenningskabelen på 10m og koble adapter direkte til ladeplate, for hvis det var feil på denne vil lampen tennes igjen, og det gjorde jeg, og det ble nytt liv i lampen, så der sparte jeg både kretskort og adapter, feilen lå i lavspenningskabelen. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå