Vinx5422 Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Har lyst å ta moped lappen dersom jeg er 16, og har lyst til å kjøre tidlig. Men faren min lurer på om jeg får rabatt på Klasse B om jeg tar klasse AM først? Lenke til kommentar
Frizt Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Nei det vil ikke jeg tro. Jeg tok AM og det hadde ingenting å si i forhold til B. Det kan dog hjelpe litt på med at du får en bedre forståelse for trafikkflyten og trafikkreglene, og trenger da kanskje ikke like mange kjøretimer. Ser og noen skoler har pleid å reklamere med "pakke-priser" der du får med X antall kjøretimer i en fastpris pakke. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 (endret) Når du er 16 kan du ta lappen for lett motorsykkel. Da kan MCen din følge fartsgrensen uten ulovlig "trim". Du får også litt bedre opplæring, som gir deg bedre forutsetninger for å ferdes sikkert, og bestå førerkort for bil på et senere tidspunkt med færre kjøretimer og forsøk. Jeg ser ikke grunnen til å ta mopedlappen. Ta lett MC. Så kan du velge om du vil ha moped eller lett motorsykkel. Jeg har en Honda PCX. Endret 13. oktober 2022 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Nei, du må jo uansett igjennom alt av obligatorisk opplæring når du skal ta klasse B. Det du kan tjene på er at du ikke trenger noe mer enn kun de obligatoriske kjøretimene om du øvelseskjører mye. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå