u_u Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Hei! Hvordan vet jeg hvilken dekktrykk jeg skal ha? Jeg tror det er den øverste linjen, da jeg kjører alene og har lite bagasje. Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Første og siste linje er nok det som er standard. Det som står på den andre linjen er jeg ikke sikker på, du må nesten se i manualen til bilen hva de mener om den. Saken er vel at å bruke lavere trykk gir mer rullemotstand og dermed lavere rekkevidde på en elbil og derfor er anbefalt trykk satt forholdsvis høyt. Endret 13. oktober 2022 av Svein M Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Du har svart på ditt eget spørsmål. Velbekomme. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Er det vanleg at trykket er anbefalt likt for lite og full last? Synest alltid det er litt høgare med full last. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 Zeph skrev (54 minutter siden): Er det vanleg at trykket er anbefalt likt for lite og full last? Synest alltid det er litt høgare med full last. Hos meg er det vesentlig høyre anbefalt trykk med full last vs vanlig last, men det kan vel kanskje være noen lavprofildekk eller lignende.. 2,8bar/41PSI er vesentlig høyere en det jeg har på min Audi 80, hvor det er 30PSI uten last men opp mot 34PSI med last.. Dette uten at jeg er for sikker Men det er min teori. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Kanskje det, men dette er jo verdiar i dørstolpen. Kanskje bilen blir levert med det. Kva bil er det, u_u? Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Det laveste trykket refererer til Instruksjonsboka. Trolig det som er alarm-verdi på trykk-sensorene. Kommer det lavere vil de lyse på panelet om du har nyere bil.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Ut i fra merket ser det ut som han har et passivt system. Ikke trykk-sensorer. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Hva menes da med punkt 2? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 35 minutes ago, PROuser said: Hva menes da med punkt 2? Man må inn i menyen til kjørecomputeren for å registrere og bekrefte at alle dekka har riktig trykk. Dette er noe brukeren gjør selv. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 https://www.tirereview.com/indirect-tpms-imports/ Sitat Indirect Tire Pressure Monitoring Systems (TPMS) are the systems that do not have air pressure sensors inside the tires. Rather, they detect a low tire by comparing relative wheel speeds via the Anti-lock Brake System (ABS) wheel speed sensors. When a tire loses air, its diameter decreases slightly. Eg har hatt det på dei siste to bilane (Skoda). To ganger har eg fått dekktrykkvarsel utan at det var noko feil. Då stoppar eg, sjekker trykk og resetter igjen om alt er OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå