Neural Robotics Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Hei Jeg installerte Samba slik at jeg kunne få overført filer fra andre maskiner og over til den maskinen jeg jobber med. Nettverkets hastighet er på 10Mbit/s. En maskin flytter over MP3 (skriver), mens en annen spiller en og en MP3. Opplever nå at maskinen jeg jobber på nå hakker litt når jeg bruker mus/tastatur. (Sjelden jeg opplever det i Windows) Er det noen enkle triks (konfigureringer jeg kan endre på)? OS: RH9 Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 (endret) Det kan hende du ikke har støtte for din IDE-kontroller i kernelen. Hvilket chipset har du? Og hva sier følgende kommando? hdparm -d /dev/hda (Bytt ut hda med din primære disk). Endret 12. januar 2004 av gspr Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det hakker mens du overfører filer? Eller hele tia? Det er ikke andre programmer som står i bakgrunn og bruker ressurser da? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Kanskje DMA ikke er aktivert på harddiskene - da brukes nemlig endel cpu-kraft når man aksesserer diskene. Skru på vha: hdparm -d 1 /dev/hda (eller hdb, hdc, hdd osv..... ) Lenke til kommentar
Neural Robotics Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Takk for god hjelp! /dev/hdb3: using_dma = 0 (off) DMA er vist ikke på (jeg skrudde det av i BIOS fordi FreeBSD ikke støtte DMA med mitt hovedkort). hdparm fungerte kjempebra! Systemet kjører som en klokke! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 DMA er vist ikke på (jeg skrudde det av i BIOS fordi FreeBSD ikke støtte DMA med mitt hovedkort). Fy. Man kan ikke leve uten DMA, som du nå sikkert har erfart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå