hvalfangeren Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Vel, jeg har jo som så veldig mange andre kjøpt sunbeam katoder... de er jo forsovit brae de men.... jeg tror jeg har fått en defekt en... jo du skjønner, jeg HADDE en grønn 10cm katode i kabbinetet da det begynte og lukte svidd!!! Jeg fikk jo halveis panikk! med maskin t mange tusen kroner og så lukter det svidd?!?! jeg dro strømledningen ut i full agresjon og ventet ett blikk jeg ikke helt kunne fatte... det røyk av katoden, den var svidd... gjennom ledningen, OG inni isolasjons plexiklossen: Jeg bare lurer på hvordan dette kan ha hent??? Jeg vet det at hvis en av polene kommeri direkte kontakt med metall eller andre strømførende objekter så antenner det lett.... men poenget er atte den ikke var det (da hadde jeg vel lagt merke til det! Hvis ikke det var fryktelig lite da.) Jeg får vel sende noen bilder til microplex i håp om og få svar!!! Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Dårlig kontakt i ledningen som går inn i sunbeam-katodene er desverre et faktum. Har en katode som har en tendens til å blinke her (UTEN lydstyringen ja ) og da hjelper det å tukle litt med ledninga så funker den fint igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå