NorsknRev Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Så vet vi det. Er det noen som ser noe nytt? 1 Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 17. desember 2022 Del Skrevet 17. desember 2022 Finner bare strålingskalkulator nå, har de fjernet mobilmastene fra kartet? Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig Skrevet 17. desember 2022 Del Skrevet 17. desember 2022 Alt om mobil er vekk. Fjernet fra veiledning også. Enten planlegges egen mobilside, eller så har noen luringer hevdet det går utover nasjonal sikkerhet. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 17. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2022 De har hatt noen tilsvarende episoder før, også, uten etterfølgende oppdatering. Neste oppdatering kommer ca 10.1, basert på tidligere oppdateringssykluser. 1 Lenke til kommentar
radioy1 Skrevet 20. desember 2022 Del Skrevet 20. desember 2022 Tjenesten er visst tatt bort står det i en artikkel på Nkom sine nettsider. Se her Sitat Finnsenderen.no er en nettbasert tjeneste, eid av Nasjonal kommunikasjonsmyndighet, med hovedformål å vise plassering av mobilbasestasjoner og kringkastingssendere i Norge. Av hensyn til gjeldende sikkerhetssituasjon er deler av tjenesten nå tatt bort. Mer utdypende svar jeg fikk når jeg kontaktet de på e-post: Sitat Selv om finnsenderen.no i utgangspunktet viser informasjon om infrastruktur som i stor grad er visuell synlig, har det vært mulig for kyndige å hente ut sammenstilling av grunndata fra tjenesten. Nkom er av den oppfatning at det ikke er riktig å tilby tjenesten slik den har vært satt opp til nå, ut fra dagens sikkerhetssituasjon. 2 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2022 (endret) Og det har de brukt 10 måneder på å finne ut? Jeg bruker finnsenderen.no daglig, så jeg får vel snart innkalling fra PST til bekymringssamtale. Endret 20. desember 2022 av Bäcker Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Ja nå må du passe på. Hvis du ser noen stå utenfor huset ditt nå med beige frakk, solbriller, detektiv hatt og spiser softis utover uka, er det ikke en amerikansk turist som er nysgjerrig på hvordan det lokale livet er 😅 2 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 21. desember 2022 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2022 Det er mer skummelt med biler som bare står parkert i timesvis foran huset, med to mann inni. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 21. desember 2022 Del Skrevet 21. desember 2022 Om de bare er to, kan det gå bra. Blir de fire eller fler, løp! Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 18. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2023 Nå er siden nede for oppgradering. Vi får bare krysse fingrene... Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 19. januar 2023 Del Skrevet 19. januar 2023 Jeg er spent på når ice kommer med all den 5G dekningen de skryter av. Eneste jeg har kommet over av 5G dekning hos de er i Moss og ved Hafslundsøy i Sarpsborg i Østfold. Fredrikstad er det nada enda. Lenke til kommentar
radioy1 Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 (endret) Kynxx skrev (11 timer siden): Jeg er spent på når ice kommer med all den 5G dekningen de skryter av. Eneste jeg har kommet over av 5G dekning hos de er i Moss og ved Hafslundsøy i Sarpsborg i Østfold. Fredrikstad er det nada enda. ice og 5G synes å være noe annet enn konkurrentene hva gjelder både hastighet og ping. Jeg testet ice 5G en av de få stedene her i Oslo der det er tilgjengelig og resultatet var heller skuffende. Hastigheten lik eller dårligere enn 4G og ping høyere enn 4G. Jeg kjørte disse hastighetstestene rett ved en av basestasjonene som skal være «oppgradert» Grunnen er kanskje at det er litt magert med frekvenser per basestasjon? De har jo stort sett 800 og 1800 på 4G og nå da 5G på 2100 og 700 i tillegg. Ikke noe N78 bortsett fra på taket av hovedkontoret i Nydalen. Litt utenfor sentrumsområdene er det jo bare 800Mhz i bruk. Stusselig etter min mening. De ligger milevis bak konkurrentene. Håper den storstilte oppgraderingen de skal i gang med endrer på dette. Endret 20. januar 2023 av radioy1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 20. januar 2023 Del Skrevet 20. januar 2023 Komplett ubrukelig skrev (På 17.12.2022 den 13.45): Alt om mobil er vekk. Fjernet fra veiledning også. Enten planlegges egen mobilside, eller så har noen luringer hevdet det går utover nasjonal sikkerhet. Det var på høy tid. Nå bør man gjøre det samme med strømlinjer som ligger helt åpent på gulesider.no. Lenke til kommentar
drtveit Skrevet 8. mars 2023 Del Skrevet 8. mars 2023 radioy1 skrev (På 20.1.2023 den 11.53): ice og 5G synes å være noe annet enn konkurrentene hva gjelder både hastighet og ping. Jeg testet ice 5G en av de få stedene her i Oslo der det er tilgjengelig og resultatet var heller skuffende. Hastigheten lik eller dårligere enn 4G og ping høyere enn 4G. Jeg kjørte disse hastighetstestene rett ved en av basestasjonene som skal være «oppgradert» Grunnen er kanskje at det er litt magert med frekvenser per basestasjon? De har jo stort sett 800 og 1800 på 4G og nå da 5G på 2100 og 700 i tillegg. Ikke noe N78 bortsett fra på taket av hovedkontoret i Nydalen. Litt utenfor sentrumsområdene er det jo bare 800Mhz i bruk. Stusselig etter min mening. De ligger milevis bak konkurrentene. Håper den storstilte oppgraderingen de skal i gang med endrer på dette. Husk at ICE har mer 5G frekvenser enn Telenor og Telia, da ICE både har ICE og Altibox sine frekvenser som de bruker. Det er nok infrastrukturen for 5G som ikke er oppgradert selv om basene er oppgradert til 5G (i 5G så må både infrastruktur (servere mm) og basene være oppgradert for å få skikkelig 5G). Regner nok med at ICE vil bli like gode som Telenor og Telia snart på 5G. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 9. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg har sett et par ICE-basestasjoner som er i ferd med å få den lille, kvadratiske antennen montert. Tipper det er den som brukes for 3600-båndet. Joda, det står til liv. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 9. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2023 En Bäcker-klassiker til glede for nye forumbrukere: https://spectrummonitoring.com/frequencies.php?market=NOR 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. mars 2023 Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) drtveit skrev (På 8.3.2023 den 16.54): Husk at ICE har mer 5G frekvenser enn Telenor og Telia, da ICE både har ICE og Altibox sine frekvenser som de bruker. Det er nok infrastrukturen for 5G som ikke er oppgradert selv om basene er oppgradert til 5G (i 5G så må både infrastruktur (servere mm) og basene være oppgradert for å få skikkelig 5G). Regner nok med at ICE vil bli like gode som Telenor og Telia snart på 5G. "Problemet" er heller at radiodelen til ice ikke er oppgradert, det er den de nå må oppgradere og bygge ut. Endret 20. mars 2023 av mandela 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 20. mars 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg ser flere og flere ICE-siter som har fått den lille antenna. Jeg lever i håpet. 1 Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 30. april 2023 Del Skrevet 30. april 2023 Fant Ice 3600 i Trondheim og ble noe skuffet da hastighet ikke oversteg 400 mbit :P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå