Gå til innhold

Disney+ og plutselig manglende surround-lyd


Anbefalte innlegg

En gang i løpet av de siste ukene har Disney+-appen på AndroidTV-en min fått en oppdatering, og har stoppet å gi ut Dolby 5.1 (Atmos) via eARC. Dette fungerte 100% tidligere, og i f.eks. Netflix og Prime får jeg fremdeles ut skikkelig Atmos-lyd via eARC. Dette gjelder altså kun Disney+-appen (som i skrivende stund har version "2.12.0-rc3" ("rc" betyr jo som oftest "release candidate" og fremdeles ikke en helt ferdig versjon, men jeg har ikke meldt meg på noe beta-program som tilsier at jeg skal få beta-versjoner)).

Er det noen andre som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, opplever dette av og til. Det gjelder ikke bare Disney+. Tror for min del at problemet ligger i receiverens dekoding av lydsignalet. Kan virke som om dette feiler av og til. Løser problemet når det oppstår ved å resette alt. Det er for øvrig kun på streaming-TV jeg har dette problemet. 

Lenke til kommentar

Jeg fant en tråd på Reddit med flere som har samme problem, og som har bekreftet at det er nyeste versjon av Disney+-appen som er problemet:

https://www.reddit.com/r/bravia/comments/y018df/sony_x95j_with_logitech_z906_wont_play_51_on/?sort=new

Tviler på at D+ tar tak i dette med det første da. Særlig siden jeg pratet med kundeservice-chatten om dette og traff på en ekstremt arrogant person som nektet å ta inn over seg problemet og sa for det meste bare ting som var helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...