deoduo Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Har nettopp hatt bilen min inne til EU-kontr. hvor de fant knekt fjæring. Verksted skiftet fjæring på begge sider, men merket etter dette ble gjort at styrelager(på toppen av fjæring) også er ødelagt, så må ha bilen inn til ny reparasjon.. 😓Et annet verksted mente at dette burde vært skiftet samtidig og at jeg burde klage på dette. Setter pris på om noen har erfaring eller formening om dette. For øvrig brukte brukte verkstedet over 8 timer på skifte av fjæringer foran og omlegging til 4 nye dekk. Spissing av dekk fikk de heller ikke tid til, så de anbefalte meg å ikke bruke bilen og komme tilbake igjen til ny kontroll. Ikke kan jeg så mye om tidsbruk for dette, men jeg synes dette tok alt for lang tid, og skaper mye bryderi for meg. Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Har alltid byttet styrelager samtidig, koster ikke mange kronene og er lurt å gjøre når ting først er av bilen. 8 timer for bytte av fjærer? Hvilken bil er det snakk om? Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Enig at det burde ha blitt byttet samtidig, glad jeg kan skru bil selv. Er så mye dårlig arbeid som blir utført, inkl å bruke feil/billig oljer. F.eks magnatec isteden for edge osv.. På nye og dyre biler. Skal ikke skjære alle over en kam dog, mange gode mekanikere og verksteder også. Men man må være litt obs og hvis man har funnet et verksted som er gode så er det dumt å bytte kun for å spare en 500 lapp på service. 2 Lenke til kommentar
deoduo Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2022 44 minutes ago, LabWeiler said: Har alltid byttet styrelager samtidig, koster ikke mange kronene og er lurt å gjøre når ting først er av bilen. 8 timer for bytte av fjærer? Hvilken bil er det snakk om? Det ble over 8 timer for omlegging av dekk og bytting av fjær. De fikk som nevnt ikke tid til spissing heller. Jeg har en Passat alltrack 2012. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Det verkstedet jeg bruker her bruker verkstedmanualen som utgangspunkt i hvor lang tid et slikt bytte vil ta, og priser deretter. De er stort sett spot on der. Ingen andre overraskelser enn om det skulle være noe underveis som viser seg å være for dårlig, feks bytte av bremseklosser, så ser de at fjøra er brukket. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Styrelager/fjærbeinslager er jo noe av det første man sjekker ved knekte fjører framme da dette kan være selve grunnen til at de har knekt. 1 Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 deoduo skrev (9 timer siden): Det ble over 8 timer for omlegging av dekk og bytting av fjær. De fikk som nevnt ikke tid til spissing heller. Jeg har en Passat alltrack 2012. Når jeg leste tråden og knekt fjær så var at dette må være en vw det første jeg tenkte 1 Lenke til kommentar
deoduo Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2022 41 minutes ago, Musefella said: Enig at det burde ha blitt byttet samtidig, glad jeg kan skru bil selv. Er så mye dårlig arbeid som blir utført, inkl å bruke feil/billig oljer. F.eks magnatec isteden for edge osv.. På nye og dyre biler. Skal ikke skjære alle over en kam dog, mange gode mekanikere og verksteder også. Men man må være litt obs og hvis man har funnet et verksted som er gode så er det dumt å bytte kun for å spare en 500 lapp på service. Har tenkt tanken på å skru litt mere selv, men så er jeg litt bekymra for å ødelegge mer enn jeg reparerer.. Lenke til kommentar
deoduo Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2022 Snakket med verksted ( igjen) som innrømte at de burde sett at både fjær og lager burde vært skiftet samtidig, samt at hele reparasjonen tok alt for lang tid. Fikk en kompensasjon i form av redusert pris og gratis service. Takk for svar alle sammen! Nå er det bare svinghjulet som må skiftes(skrekk og gru), så er kjerra kjørbare igjen. Håper jeg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. oktober 2022 Del Skrevet 12. oktober 2022 deoduo skrev (32 minutter siden): så er kjerra kjørbare igjen. Håper jeg Det fine med eldre VW Passater er at de ofte må innom verksteder Lenke til kommentar
deoduo Skrevet 12. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2022 2 minutes ago, nomore said: Det fine med eldre VW Passater er at de ofte må innom verksteder Huff, ja . Man rekker aldri å bli helt trygg på bilen. Må vel snart krype til korset og kjøpe batteri-bil.. Lenke til kommentar
Sommer2022 Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 deoduo skrev (På 11.10.2022 den 14.31): Har nettopp hatt bilen min inne til EU-kontr. hvor de fant knekt fjæring. Verksted skiftet fjæring på begge sider, men merket etter dette ble gjort at styrelager(på toppen av fjæring) også er ødelagt, så må ha bilen inn til ny reparasjon.. 😓Et annet verksted mente at dette burde vært skiftet samtidig og at jeg burde klage på dette. Setter pris på om noen har erfaring eller formening om dette. For øvrig brukte brukte verkstedet over 8 timer på skifte av fjæringer foran og omlegging til 4 nye dekk. Spissing av dekk fikk de heller ikke tid til, så de anbefalte meg å ikke bruke bilen og komme tilbake igjen til ny kontroll. Ikke kan jeg så mye om tidsbruk for dette, men jeg synes dette tok alt for lang tid, og skaper mye bryderi for meg. Skal du ha ut fjæra, så bytter du automatisk belg, og fjærbeinslager. Kostnaden av dette (250-300kr for komplett lager, og 75kr i belg) overgår arbeidstiden, på lang lang vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå