del_diablo Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 Du får sette viljen i vrangstrupen 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 18. november 2022 Del Skrevet 18. november 2022 (endret) Hva med å faktisk svare på det jeg spør om istedenfor disse kontinuerlige personangrepene? Jeg spurte hva du mente med "Vi har ikke fått inn pandemien vis vi hadde stengt grensen tidlig nok" men istedenfor blir jeg svart med smileys og personfokus. Og senere svarer du at jeg har tolket det feil men isåfall vil det være greit og givende for debatten å vite hva jeg har tolket feil og hvorfor jeg har tolket feil. Endret 18. november 2022 av Morromann 1 Lenke til kommentar
Nepa Skrevet 20. november 2022 Del Skrevet 20. november 2022 "Vi hadde ikke fått inn pandemien hvis vi hadde stengt grensen tidlig nok". Var det praktisk mulig å utestenge det første viruset? La oss si at ingen i landet var smittet i februar 2020 (som er usikkert). For å unngå det første viruset helt, måtte en da stenge landet effektivt fra februar og muligens til september. Det er lenge. Syns også det er overraskende at de fortsatt tar folk hardt for koronaovertredelser. Men flere helseministre mener fortsatt at koronatiltak er aktuelle. Helseministeren har nylig sagt at de over 65 år vet hvilke tiltak som kan komme, hvis de ikke går og tar fjerde dose. Hun antar at befolkningen kjenner til hvilke koronatiltak som er aktuelle. Og hun begynner å sende ut innkallinger om fjerde dose for befolkningen under 65 år. Det ser ut til å bety at toget ruller videre omtrent som det gjorde i fjor. Der vi faktisk ligger an til at det samme skjer over nyttår, at tonen blir tøffere mot alle som ikke har tatt fjerde dose. Utrolig. Får vi også i år se at ordførerne tar med vaksineoppfordringer i sine nyttårstaler. .. 1 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 21. november 2022 Del Skrevet 21. november 2022 (endret) Nepa skrev (13 timer siden): "Vi hadde ikke fått inn pandemien hvis vi hadde stengt grensen tidlig nok". Var det praktisk mulig å utestenge det første viruset? La oss si at ingen i landet var smittet i februar 2020 (som er usikkert). For å unngå det første viruset helt, måtte en da stenge landet effektivt fra februar og muligens til september. Det er lenge. Syns også det er overraskende at de fortsatt tar folk hardt for koronaovertredelser. Men flere helseministre mener fortsatt at koronatiltak er aktuelle. Helseministeren har nylig sagt at de over 65 år vet hvilke tiltak som kan komme, hvis de ikke går og tar fjerde dose. Hun antar at befolkningen kjenner til hvilke koronatiltak som er aktuelle. Og hun begynner å sende ut innkallinger om fjerde dose for befolkningen under 65 år. Det ser ut til å bety at toget ruller videre omtrent som det gjorde i fjor. Der vi faktisk ligger an til at det samme skjer over nyttår, at tonen blir tøffere mot alle som ikke har tatt fjerde dose. Utrolig. Får vi også i år se at ordførerne tar med vaksineoppfordringer i sine nyttårstaler. .. Nei, det var ikke praktisk mulig å stenge ute noe hurtigspredende luftveisbasert virus. Selv ikke verdens mest lukkede land, Nord-Korea klarte å stenge det ute. De hevdet lenge at de var coronafrie men hvor mange tror egentlig på det? Vi snakker Nord-Korea her. Ja, at folk fortsatt straffes for forhold som strekker seg tilbake til en mer panisk og hysterisk tidsperiode er urovekkende. Man kan jo bare gi alle amnesti og si "det skjedde i en periode vi var usikre og innførte lover i panikk" og dermed se bort i fra det hele fremfor å kriminalisere skikkelige borgere for all fremtid. Med mindre noen faktisk ser verdien i å opprettholde slike unntaksregler; ja man kan jo bare spekulere, spesielt når vi hører de urovekkende uttalelsene til Kjerkol. Men om de truer befolkningene med flere tiltak viser det hvor gjennomgående falske og hyklerske de er mht energikrisen. I et sprengkaldt land skal vi pent finne oss i astronomiske strømpriser slik at de mest sårbare får forverret immunforsvaret; kulde påpvirker immunforsvaret negativt og forsterker helseplager hos mange, som revmatikere; da er det plutselig ikke så mye "omsorg" til overs for de såbare likevel, bare når det gjelder corona. Pandemien burde vært erklært over med tilbakevirkende kraft til januar 2022 istedenfor at de skal kjøre på med dette i det uendelige. I Danmark har de sluttet å gi vaksinen til de under 50, i Norge kjører de på med at friske 18-åringer bør ta den. Hvorfor? Kan det ha noe med at Danmark har lobbyregister og Norge ikke har det? Man kan jo bli konspiratorisk, men man vet hvilken gullgruve det er for selskaper som Pfeizer og Moderna og hvordan de nok gladelig tar imot deler av det norske statsbudsjettet. Misforstå meg ikke, jeg mener at alle som vil kan ta coronavaksinene, men de som ikke trenger dem burde betale av egen lommebok. Når folk som vi kan lese i media må velge mellom mat og (nødvendige)medisiner grunnet energi- og inflasjonskrise er jeg ganske så klar på hva jeg mener om "gratis" coronavaksiner til friske mennesker. De sier NÅ at flere avhumaniserende og kriminaliserende tvangstiltak mot befolkningen ikke er aktuelle men det sa Støre før desember i fjor også så hvorfor skal man stole mer blindt på de i år? De har jo fått juridisk ryggdekning fra Høyesterett på at de kan gjøre det igjen om de får lyst. Endret 21. november 2022 av Morromann 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå