Gå til innhold

Bergen tips

Anbefalte innlegg

Junior og jeg skal til Bergen denne uka, og lurer på litt forskjellig:

1. Hva anbefaler dere å oppleve.

2. Spisesteder?

3. Klær/sko anbefaling?

Vi har planer om å ta Fløibanen opp og gå ned igjen + besøke Akvariet. På torsdag er det meldt sol, men ellers regn. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Hanne9867 said:

Junior og jeg skal til Bergen denne uka, og lurer på litt forskjellig:

1. Hva anbefaler dere å oppleve.

2. Spisesteder?

3. Klær/sko anbefaling?

Vi har planer om å ta Fløibanen opp og gå ned igjen + besøke Akvariet. På torsdag er det meldt sol, men ellers regn. 

Ikke glem Ulriksbanen da. Langt mer luftig enn Fløybanen, men en fin tur.

På veien til Nordnes/Akvariet kan dere jo ta Beffen over vågen fra Bryggen (må innrømme jeg ikke er sikker på om den går nå men det finner du ut).

For mat kommer det veldig an på hva dere liker, hvor gammel junior er osv. For gourmetmat fra fransk kjøkken, Lucullus. For orientalsk mat midt i sentrum Hot Wok (Torggaten). Men det er et utall å velge i.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pop skrev (1 time siden):

Ikke glem Ulriksbanen da. Langt mer luftig enn Fløybanen, men en fin tur.

På veien til Nordnes/Akvariet kan dere jo ta Beffen over vågen fra Bryggen (må innrømme jeg ikke er sikker på om den går nå men det finner du ut).

For mat kommer det veldig an på hva dere liker, hvor gammel junior er osv. For gourmetmat fra fransk kjøkken, Lucullus. For orientalsk mat midt i sentrum Hot Wok (Torggaten). Men det er et utall å velge i.

Tusen takk for tips! Junior er 13 år, og liker ikke sterk mat, så blir nok helst pizza eller hamburger. Jeg liker sushi. Vi tar toget, så enklere med Fløibanen og kan gå dit, og litt forskjellig å finne på oppe der. Vi er ikke så glad i høyder, ellers høres Ulriken spennende ut.👍 

Om det blir bare regn så tenkte jeg på at Vilvite-senteret er en mulighet.😊

Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

Tusen takk for tips! Mye bra å velge i der, - skal sjekkes! 👍

Ang. klær så har vi skallklær. Orker ikke å bruke tykke regnklær. Det er meldt mye regn på fredag da vi skal gå til Akvariet, så håper det holder.😊

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Hanne9867 said:

Tusen takk for tips! Junior er 13 år, og liker ikke sterk mat, så blir nok helst pizza eller hamburger. Jeg liker sushi. Vi tar toget, så enklere med Fløibanen og kan gå dit, og litt forskjellig å finne på oppe der. Vi er ikke så glad i høyder, ellers høres Ulriken spennende ut.👍 

Om det blir bare regn så tenkte jeg på at Vilvite-senteret er en mulighet.😊

Sushi rett over gaten fra Hot Wok. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hanne9867 skrev (8 minutter siden):

Tusen takk for tips! Mye bra å velge i der, - skal sjekkes! 👍

Ang. klær så har vi skallklær. Orker ikke å bruke tykke regnklær. Det er meldt mye regn på fredag da vi skal gå til Akvariet, så håper det holder.😊

Husk å ta med den nye paraplyen. 😉

Lenke til kommentar
Pop skrev (15 minutter siden):

Sushi rett over gaten fra Hot Wok. :)

Supert! Flott å få tips om Beffen, for det var nytt for meg. Da kan vi gå til Akvariet og besøke det, ta Beffen til Bryggen og gå tilbake til hotellet derfra, så får vi en runde. 👍 Jeg lastet ned appen Byvenn, og får 20% rabatt på billettene til Akvariet, for ellers så jeg det var rabatt om man tok Beffen til Nordnes. Vi skal bo på Citybox, like ved Grieghallen.

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...