Gå til innhold

Sportmann og varer "på lager", man ikke har?

plankeby

Anbefalte innlegg

Vi prøvde Sportmann sin nettbutikk nylig. Gledet oss til å få varene. Alt vi bestilte stod i lager. Etter en dag kom mail om at flere artikler ikke vil bli levert. Grunnet:

"En slik utsolgtsituasjon kan forekomme dersom våre leverandører ikke leverer i henhold til avtale, eller dersom vi mottar underleveranse, eller varen er skadet ved ankomst vårt lager

Jeg trodde de hadde eget lager, ser ut til at dem da har flere underlager? Andre nettbutikker skiller på eget lager og fjernlager i sin nettbutikk. Det burde Sportmann også gjøre. 

Har jeg bare vært ekstra uheldig med Sportmann? Noen erfaringer? 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
plankeby skrev (På 10.10.2022 den 19.12):

Har jeg bare vært ekstra uheldig med Sportmann?

Virker spesielt. Kanskje en sak for Forbrukerrådet (feilaktig markedsføring). Ikke noe vits i å bestille noe på høstsalget da.

Dessuten mener jeg det bør hete Sport man eller Sportsmann. Er det et forsøk på norsk, burde det være Sportsmann. 

Lenke til kommentar
Nepa skrev (5 timer siden):

Virker spesielt. Kanskje en sak for Forbrukerrådet (feilaktig markedsføring). Ikke noe vits i å bestille noe på høstsalget da.

Dessuten mener jeg det bør hete Sport man eller Sportsmann. Er det et forsøk på norsk, burde det være Sportsmann. 

Har ikke tid eller stort behov til å bruke energi på dette. Ble bare litt nysgjerrig på om dette er noe flere har erfart der. Fikk følgende svar i mail: 

Det er bare å beklage, mange leverandører har problemer med å levere bestilte varer selv om de ved bestillingstidspunktet bekrefter at levering vil skje.  Det beklager vi!

Jeg tolker det slik at på lager hos Sportmann, ikke betyr at varen er fysisk på eget lager. Svarte at de bør gjøre som andre nettbutikker, ha kategori eget lager og fjernlager. Da er det litt greier for oss (kunden).

Nå hadde jeg ikke lest meg opp på vilkår heller. Bare tok det for gitt at vare på lager betyr vare på eget lager. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...