Leif T Røbekk Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hei Ved gasspådrag så kommer ikke turbo før jeg slipper gassen, og gasser på igjen, da kommer den som et skudd. Slitsomt, forslag? LTR Lenke til kommentar
Leif T Røbekk Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2022 T5 2.5l 130 hk 2008 mod Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Er ikke det sånn variabel geometri turbo? Da henger nok den i så fall. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 131 hk ja, tror den motoren heter axd om jeg husker rett. De er hvertfall utstyrt med vtg på turboen( variable turbo geometri) de gror seg ofte fast og da låser du wastegate funksjonen i en stilling og den får ikke gjort jobben sin. Ofte gror den fast i en slik stilling at lade trykk blir forsinket Som oftest lager denne feilkode og over tid sender den bilen i limp mode pga den registrerer for høyt ladetrykk. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Hahaha, pga min dykkalekkasi skrev jeg for sent så svaret var kommet allerede Lenke til kommentar
Leif T Røbekk Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2022 Men virker som turbo funker da, må bare slippe gasspedalen, og gasse igjen, da kommer den Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Turboen vill fungere selv om vtg står fast stagnerer eller kutter den ? Du kan være så heldig å ha ett tett diesel filter. Det meste finner du ut med å vite service historie og plugge i en obd tester. Sjekke live verdier på en diagnose tester, så finner mann feilen i løpet av fem minutter Lenke til kommentar
Leif T Røbekk Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2022 Den kommer ikke før dobbelt gasspådrag, da går den fint Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Les ut verdiene på potensiometerene både på gass pedal og gass spjeldet med en diagnose tester. men for meg virker det fremdeles som vtg problem. Tror nokk det er trykk vakten som kutter elektronisk pga for høyt ladetrykk Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er usikker på hvordan det er på de små turboene der. Men på de vtg turboene jeg har jobbet med så er det et stag du kan se beveger seg. Vi pleide så smøre de og sjekke funksjon på gitte intervall. Det finnes nok en slange du kan koble av og sjekke med vakuum eller trykkluft. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Mann kann sjekke bevegelsen i staget med å koble vacum pumpe på aktuatoren. Men selve vtg systemet kan ikke smøres opp fra utsiden, da dette er veldig mange små bevegelige ledd som er innelukket i turboen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå