Gå til innhold

AMD 64 pc

Anbefalte innlegg

Vis du skal ha det best av det best foreslår jeg at du kjøper gf fx5950 det er vist det beste kortet på  markede, slår vist både 9800pro og 9800xt bare en liten pekepinne ;)

Hvorfor vinner 9800XT 11-2 over 5950 i denne testen da når 5950 er så mye bedre enn 9800XT?

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Izor, jeg vet ikke om du har lest alle innleggene her, men vis du har, så vil du se at jeg ville ha Geforce FX 5950 fra begynnelsen, men gikk fant ut etter flere tips fra nage gode medlemmer at jeg burde vent.

Og det kan være det beste.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjøpe Athlon 64 nå?

bare noen månder og du siter på et utrangsjert system av klasse.

det jeg mener er at PCI-Express kommer og dermed AGP's død.

i tilegg skal Athlon 64 fases ut fra den nåværende socketen og over

til s-939 (Athlon XP skal overføres fra s-A til s-7xx)

så det eneste 64-bit systemet som står intakt til slutten av dette året

er opteron på s-940(FX skal også overføres til 939)

Har et Matrox Parhelia m.256MB Ram så jeg har ikke peiling på

hva som er best av Nvidia og ATI. det jeg vet er at INGEN av

kameratene mine slår mitt i noen som helst tester.

(nermeste mine kamerater kommer meg er en med VooDoo5

med 4 kjerner(stoor harryfaktor :cool: )

Lenke til kommentar

Jeg er litt forvirret her, hva skjer egentlig med de socketene på Athlon 64? Har hørt motsigende rykter. Noen sier at kun FX skal til 939 og Athlon 64 skal være på 754, mens noen sier at alt untatt Opteron skal til 939. Har noen bekreftet informasjonen? Kom gjerne med en link.

Lenke til kommentar

Du finner nok ingen psu med s-ata strømkabler men

ser du skal ha en Western Digital hardisk, og da trenger du ikke s-ata strøm kabel fordi WD har også vanlig strøminngang som IDE disker. Kjøper du derimot Seagate må du ha en serial ata strømkabel overgang.

Hva må jeg gjøre når jeg få pc'en for å installere XP med S-ATA hd?

Tror du må instalere s-ata driveren under boot på Windows-cd'n altså i begynnelsen av winxp installasjonen der det står søker etter maskinvare, skal det også stå push F6 to install S-ATA or RAID drivers, så instalerer du s-ata driveren fra disketten som sannsynligvis fulgte med hovedkortet.

Endret av steffe
Lenke til kommentar
P4 krever en ekstra strømkobling på hovedkortet, dvs at det ikke er KUN P4 den virker med. De med AMD slipper å tenke på slikt, siden de er kompatible med alle ATX strømforsyninger.

Feil. NF7-S for eksempel trenger den P4 kontakten med 4 kontakter, derav to jord eller noe sånt. Men Pentium 4 var den første som trengte dette på hovedkortene

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor kjøpe Athlon 64 nå?

bare noen månder og du siter på et utrangsjert system av klasse.

det jeg mener er at PCI-Express kommer og dermed AGP's død.

i tilegg skal Athlon 64 fases ut fra den nåværende socketen og over

til s-939 (Athlon XP skal overføres fra s-A til s-7xx)

så det eneste 64-bit systemet som står intakt til slutten av dette året

er opteron på s-940(FX skal også overføres til 939)

Har et Matrox Parhelia m.256MB Ram så jeg har ikke peiling på

hva som er best av Nvidia og ATI. det jeg vet er at INGEN av

kameratene mine slår mitt i noen som helst tester.

(nermeste mine kamerater kommer meg er en med VooDoo5

med 4 kjerner(stoor harryfaktor :cool: )

Vel, AMD skal fortsette å lage prosessorer til denne socketen ut 2005 i følge mange og det gir fluss av oppgraderingsmuligheter. Sannsynligvis vil det komme en socket 754 prosessor med opp i mot 4000 i pr-rating og det mener jeg skulle holde lenge. Det at den socketen fases ut gjør sannsynligvis prisene lavere. Uansett når du kjøper pc vil det alltid komme noe bedre. Tviler på at AGP's død kommer med det første, floppyen lever jo ennå ;)

Lenke til kommentar

Jeg har AMD@XP3000 med FX5800U (det kortet som har fått mest slakt.) En kompis har AMD@XP2700 med Hercules 9800 Pro. Samme bildekvalitet, jeg har faktisk høyere FPS (frapps) ved 1024*768, men det skyldes nok systemforskjellene. Derimot er hans kort mye bedre i 1600*1200 oppløsning siden mitt kort bare har 128-bit minneoverføring (alle nye Nvida kort er som ATI 256-bit.) Men hvis vi tar på AAS og AAF er ATI klart bedre, her har ATI ganske enkelt en bedre løsning. Så det folk sier om at ATI eier Nvidia er en sterk overdrivelse. Enig i at *ATI er det beste kjøpet, men det er marginalt. En ting som taler for Nvidia er driverene, har hatt Nvidia i 5 år nå, kun hatt problem med korrupt grafikk i Battlefield 1942 DC-Mod på en driverlansering. Vet at enkelte spill ikke fungerte med ATI-drivere, at man måtte bruke omegadrivere, men det er 4-5 mnd. siden, så det er muligens fikset nå.

Til trådstarter; ikke hør på alle "Nvidia er dritt" innleggene. Nvidia er gode ting :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...