Gå til innhold

AMD 64 pc

Anbefalte innlegg

Nvidia sine XT serier er jo ikke så ille da, personlig mener jeg at til under 2000 kr er 5900XT det beste valget, det er litt raskere enn 9600XT og at det kjører på 8 pipelines mot 9600 sine 4.

5900 serien har bare 4 pipelines, det er 5800 serien som har 8 pipelines(tror jeg).

Oida, beklager feilinfoen :blush:

Jeg legger meg flat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skal han ha et kort til akkurat ca 2000 er jeg enig at 5900Xt kortet er det beste, til ~ 1500.- 96xt. Men legger han på til 2500.- som han sa var mulig må da dette være det beste alternativet?

edit: tenker da på fremtiden, kommer helt sikkert til å holde til alle spillene i 2004!

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar

Jeg må bare legge til at på Tomshardware står det faktisk at FX5900XT har 8 pipes

link. Da er vel dette feil, men det var her jeg leste dette.

Det jeg har funnet om FX5900 med 4 pipelines er at kortet kan gjøre 8 operations per clock når det gjelder enkelte ting, 2 per pipeline.

Jeg leste forøvrig et annet sted nå at enkelte FX5900XT har 8 pipelines.

Men uansett, hvis jeg tar feil, (som jeg sikkert gjør) beklager jeg dette.

Lenke til kommentar

Noen ganger lurer jeg på hvor folk får infoen sin fra. De tester jeg har sett viser marginal forskjell mellom FX5900 og FX5900XT, snakk om små prosent, Ultra-kortet ser ut til å ligge 5-10% over der igjen.

Så jeg lurer på hva "MYE" betyr.. er virkelig 1% mye? *drypper sarkasme*

FX5900 er et bra kjøp for 2000, men ville ha tenkt veldig seriøst på 9800Pro som ligger rundt 2500, spesielt om du vil bruke antialiasing, der er ATI uslåelige.

Lenke til kommentar

Det jeg har funnet om FX5900 med 4 pipelines er at kortet kan gjøre 8 operations per clock når det gjelder enkelte ting, 2 per pipeline.

Jeg leste forøvrig et annet sted nå at enkelte FX5900XT har 8 pipelines.

5900 serien har bare 4 pipelines, men den jobber som den har 8 pipelines og derfor tror mange at 5900 serien har 8 pipelines.

Lenke til kommentar

Går det med en "Strømforsyning 400W ATX for P4", det stod i beskrivelsen at den gikk for ATX og P4 system, ble litt redd når det står P4, for jeg skal ha AMD og jeg har ikke en anelse om ting i PSU-verden, så kunne noen forklart om denne går inn (Strømforsyning 400W ATX for P4) i kabinettet (Super Lanboy)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...