Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vannlatingsbesvær ved bruk av antidepressiva

Gjest 27029...d2c

Anbefalte innlegg

Gjest 27029...d2c

Skal ta kontakt med legen i morgen, men vil høre om andre har erfart dette. 

Startet på venlafaxin 75 mg på mandag. Tirsdag kveld merket jeg at jeg hadde problemer med å late vannet. Det kom til slutt, men tok lengre tid enn vanlig. Onsdag var det umulig å få ut noe i løpet av noen timer midt på dagen, jeg hadde da i forkant drukket en del vann. Vanligvis må jeg raskt på toalettet etter å ha drukket mye væske, men nå tar det litt lengre tid. I dag tidlig våknet jeg fordi jeg måtte på do, men fikk ikke ut noe. La meg til å sove igjen. Våknet, og fikk det til etter noen minutter. Jeg syns det har vært bedre i dag enn det var på tirsdag, og jeg passer på å få i meg rikelig med væske. Har en følelse av å ikke få tømt blæren ordentlig, strålen er svakere enn normalt og jeg må bruke tid på å faktisk få det til. Slik har det ikke vært tidligere. 

Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd dette og erfart at det går over? Skal også sies at jeg er kvinne, og det ser ut som dette ikke er en vanlig bivirkning blant kvinner. Medisinen har hatt umiddelbar effekt på depressive symptomer så jeg håper virkelig dette er noe som går over. 

Anonymous poster hash: 27029...d2c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 27029...d2c
Inspector skrev (7 minutter siden):

Hvis du hadde vært mann ville varsellysene for prostata blinket.

Snakk med legen din……..

Jepp. Når jeg søker rundt finner jeg ingen årsaker til at dette kan skje hos kvinner. Har prøvd å søke på engelsk også. Jeg mistenker dog at det er delvis psykisk. Drakk to store glass med vann for et kvarters tid siden og nå var det null problem å få det ut. Dette er merkelig... 

Lenke til kommentar
Gjest 78ca1...9a1

Eneste jeg merket var at jeg var konstant trøtt og groggy, og problemer med utløsning ved sex! 😶

Å ta seg en håndjager var ett skikkelig krafttak for å si det sånn. 🤣

Anonymous poster hash: 78ca1...9a1

Lenke til kommentar
Gjest 27029...d2c
Gjest 78ca1...9a1 skrev (12 minutter siden):

Eneste jeg merket var at jeg var konstant trøtt og groggy, og problemer med utløsning ved sex! 😶

Å ta seg en håndjager var ett skikkelig krafttak for å si det sånn. 🤣

Anonymous poster hash: 78ca1...9a1

Hehe, ja er bare å si farvel til sexlivet når man går på antidepressiva. 😛

Lenke til kommentar
Gjest cbb2a...8a3

Mann her, hadde ikke slike problemer med venlafaxin. Men, vannlating kan være relatert til det psykiske også. Jeg har hatt mye rare problemer med det i sammenheng med angsten.

Jeg hadde dårlig effekt av venlafaxin, eller ingen effekt.

Jeg endte opp med ketamin behandling, eneste som hjalp meg.

Anonymous poster hash: cbb2a...8a3

Lenke til kommentar
Gjest 27029...d2c
Gjest cbb2a...8a3 skrev (1 time siden):

Mann her, hadde ikke slike problemer med venlafaxin. Men, vannlating kan være relatert til det psykiske også. Jeg har hatt mye rare problemer med det i sammenheng med angsten.

Jeg hadde dårlig effekt av venlafaxin, eller ingen effekt.

Jeg endte opp med ketamin behandling, eneste som hjalp meg.

Anonymous poster hash: cbb2a...8a3

Ja, nå i løpet av dagen innser jeg at dette sannsynligvis er psykisk. Siden jeg opprettet tråden har det gått veldig fint (og ja, jeg har drukket mye, så har blitt mye vannlating, haha). Har gjort det med vilje for å skylle gjennom blæra i tilfelle begynnende urinveisinfeksjon. Jeg satser på at dette går over. Vil virkelig ikke slutte på en medisin som har umiddelbar effekt, det har jeg aldri opplevd med antidepressiva før. 

Synd å høre at den ikke fungerte for deg. Eller, kanskje det er bra, for den skal visst være ganske vanskelig å komme seg av igjen. Ketaminbehandling hadde jeg prøvd hadde jeg bodd i nærheten av et behandlingssted. Så bra det hjalp for deg! :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...