Gå til innhold

Forhåndsbetalte Betalingskort?

Anbefalte innlegg

Er det her i Norge mulig å kjøpe Upersonlige Forhåndsbetalte Betalingskort enten i vanlig Kiosk (f.eks. Narvesen), Butikk eller på nettet?

Med upersonlige betalingskort så tenker jeg på kort som SpendOn. 

Betalingskort av typen Visa og Mastercard ville være å foretrekke. Men det finnes kanskje også andre merker som kan anbefales? Som F.eks. American Express?

Det viktigste er at de også kan benyttes i utlandet, spesielt i EU-Land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett dette på Coop-butikker (Prix og Extra) og mener jeg også så det på Elkjøp.

Stod i et stativ med mye forskjellige kort som f.eks Rema, Zalando, Netflix osv.

Edit: Vet ikke om disse kortene fungerer i EU. Mulig de har denne egenskapen eller at man kan gå online og låse de opp. Ikke noe jeg har brukt selv. Så vidt jeg husker kunne vel en av korttypene fungere til utenlandske online-kjøp.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
10 minutes ago, vidor said:

Har sett dette på Coop-butikker (Prix og Extra) og mener jeg også så det på Elkjøp.

Stod i et stativ med mye forskjellige kort som f.eks Rema, Zalando, Netflix osv.

Edit: Vet ikke om disse kortene fungerer i EU. Mulig de har denne egenskapen eller at man kan gå online og låse de opp. Ikke noe jeg har brukt selv. Så vidt jeg husker kunne vel en av korttypene fungere til utenlandske online-kjøp.

Takk for tipset, skal høre med de :)

Utenlandske online kjøp er godt nok :)

Når var dette forresten?

Endret av KnutValentino
Lenke til kommentar
8 minutes ago, KnutValentino said:

Takk for tipset, skal høre med de :)

Utenlandske online kjøp er godt nok :)

Når var dette forresten?

Prix så jeg det på for noen uker siden. Extra har jeg ikke vært i på månedsvis. Elkjøp var sikkert godt over et halvt år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere av disse kortene har avgifter oppå avgifter som suger pengene ut over tid, så et kredittkort er ofte bedre hvis du klarer å betale tilbake før rentene løper løpsk.

For eksempel Paygoo: (bla ned til Gebyrer og grenser) https://paygoo.no/cards/reload_card
Paygoo koster totalt minumum 194 kroner før du rekker å bruke kortet en gang fordi selve kortet koster 99, også trekkes det 95 kroner for aktivering. Deretter 95 kroner for hvert år kortet er aktivt.

Etter det koster det 3 kr per transaksjon med NOK, eller 4% for utenlandsk valuta.

https://www.tv2.no/underholdning/dette-gavekortet-tommes-for-penger-nar-du-ikke-bruker-det/13938789/

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...