Kia Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Innimellom og noen gangeer ganske ofte lever tastaturet på mac air sitt eget liv. Dette når jeg skal skrive tekstmedlinger og mail. Det sette et punktum etter hvert ord hver gang jeg trykker på mellomromstasten og begynner med stor bokstav på neste. For eksempel sånn: "Var. Der. I. Går kveld , men ho mente. Det. Var. For. Tidlig" Noen som vet? Har jeg kommet borti noe som jeg kan endre på. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 Hei! Dette er en innstilling inne på tasturinnstillingene. Her er Apple sin egen guide på hvordan du aktiverer og deaktiverer dette. I korte trekk handler det om å gå inn på Systemvalg og deretter Tastatur. Her skal det være en avkrysningsrute som heter "Punktum ved dobbeltmellomrom". Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 Jeg handla fra en på Finn nylig som skreiv akkurat sånn. Stor bokstav og punktum etter hvert ord. Og han var ganske pratsom Så det er en iphone-greie altså? 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 Bytex skrev (55 minutter siden): Så det er en iphone-greie altså? mac air er ikke en iphone. Lenke til kommentar
Kia Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2022 ColdCode skrev (På 6.10.2022 den 23.31): Hei! Dette er en innstilling inne på tasturinnstillingene. Her er Apple sin egen guide på hvordan du aktiverer og deaktiverer dette. I korte trekk handler det om å gå inn på Systemvalg og deretter Tastatur. Her skal det være en avkrysningsrute som heter "Punktum ved dobbeltmellomrom". prøver det. Skjønner bare ikke hvorfor det fungerer fint når jeg skriver her Lenke til kommentar
Kia Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2022 Bytex skrev (På 6.10.2022 den 23.55): Jeg handla fra en på Finn nylig som skreiv akkurat sånn. Stor bokstav og punktum etter hvert ord. Og han var ganske pratsom Så det er en iphone-greie altså? Det er ikke på Iphone, men mac air. Kun på mail og sms. (bruker imessage) Og det er jo ikke hver gang. Problemet dukker opp i hytt og gevær Lenke til kommentar
Kia Skrevet 11. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2022 Kia skrev (På 9.10.2022 den 18.42): prøver det. Skjønner bare ikke hvorfor det fungerer fint når jeg skriver her Sjekka tastaturinnstillingene. De er slik de skal være. Må kanskje bare leve med det Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Dette kan vel også være styrt av auto-correct innstillinger i applikasjoner, f.eks. Gmail/Outlook osv. Kanskje verdt å sjekke der også siden det later til å være spesifikt til enkelte applikasjoner? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. oktober 2022 Del Skrevet 11. oktober 2022 Syns det var så merkelig å snakke med han på finn, det var ett og ett ord med punktum og stor bokstav. Nå skjønner jeg litt mere hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå