Gå til innhold

Tesla fjerner ultralydsensorene fra nye biler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom kamera er i frontruta vil jo dét problemet være mindre. Det samme kan jo forsåvidt sies om sensorer. Selv har jeg tommelvarma ryggesensorene en del ganger.

Visuelt er snø et problem for sjåføren, så dersom man har noen fordeler av andre frekvenser ville jeg trodd det kunne være betydelig bedre med en kombi. Det er denne (over-?)troen jeg gjerne skulle hatt korrigert. Jeg vet noen av dere har diskutert det masse før, men da har det vært i merke vs merke-diskusjoner og jeg er nå mer interessert i å høre om hvordan teknologiene utfyller/overlapper hverandre enn implementasjonene til de forskjellige merkene.

Lenke til kommentar

Nå bruker jeg svært sjelden autopark++ men når jeg parkerer manuelt foretrekker jeg å orientere meg ved å bruke speil og kamera. Bruker i liten grad ultralydsensorene til noe.

Oppdaget forresten en blindsone for ultralydsensorene foran på min TM3. Kjørte opp mot en henger og draget på hengeren var tilsynelatende usynlig. Da jeg stoppet bilen, bare mm unna draget, hadde sensorene fortsatt ikke oppdaget draget. Jeg har for så vidt sett at det gjelder stolper andre steder rundt bilen også men der har jeg ikke like nøyaktige tester som med hengerdraget.

Snø og is kan som noen har påpekt allerede forstyrre sensorene. Nå forstyrrer snø for så vidt kameraene også, spesielt ryggekameraet men også kameraene på sidestolpene kan forstyrres av nedbør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...