Dubious Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Red Frostraven skrev (Akkurat nå): ...krev Bank-ID en gang i måneden. Så må disse vennene være ekstremt dumme eller selvdestruktive for å holde live i troll. er en måte å ta knekken på forumet så mye fortere. 3 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Dubious skrev (1 minutt siden): er en måte å ta knekken på forumet så mye fortere. Jeg har bank-ID på mobilen, og ville ikke hatt noen problem med å bruke det en gang i måneden på diskusjon.no -- i bytte mot å rydde bort majoriteten av troll. Endret 5. oktober 2022 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg The Avatar Skrevet 5. oktober 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Ekspertkommentator skrev (28 minutter siden): Det gjør ingenting. Det som er viktig er å identifisere de som kommenterer slik at arbeidsgivere (annonsørene) har kontroll på hva ansatte sier og om de poster i arbeidstiden. Heilt einig. Så lenge ein ikkje har eit stort problem med nettroll og dårleg moderering så trur eg at det er betre for diskusjonen at den får være anonym eller delvis anonym. For min eigen del blir det litt som på LinkedIn. Det går fint å kommentere sjølvfølgelegheiter, men du skal være veldig forsiktig med å kommentere under fullt namn og som representant for arbeidsgivar. Om det du kommenterer blir tolka som kritikk, eller enda verre at det blir tolka som at du har manglande fagkunnskap så vil det kunne være direkte øydeleggande for yrkeskarrieren. Sjølv om risikoen er veldig liten for dette så er konsekvensen så stor at det sjeldan er verdt å opne kjeften for å kommentere sjølv om du har mykje fornuftig å kome med. Kvifor skal eg gidde å kommentere på ein TU artikkel om til dømes vindmølleutbygging, atomkraft og hydrogenutbygging når eg veit at det sitt ekstremistar på begge sider av saka som står klar for å hakke meg i småbiter enten eg frontar eit syn på at vindmølleutbygging i turområder er eit nødvendig gode, eller motsatt frontar eit syn på at vindmøller øydelegg meir natur enn dei sparer i straumproduksjon. Uansett så stiller eg meg lageleg for hugg i ein offentleg debatt som eg ikkje nødvendigvis berre kan trekke meg frå. Får eg for mykje motbør på diskusjon.no så sluttar eg berre å lese i tråden. Får eg motbør etter å ha posta på LinkedIn så blir eg stadig møtt med anklager frå folk som har lest innlegget mitt. 7 2 4 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Sitat De 350.000 leserne som hver uke er innom Vi får se om antallet lesere går ned. Har aldri kommentert under artiklene, da det har vært link til dette forumet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Kan de ikke bare legge ned? 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 (endret) 7 minutes ago, Dubious said: Vi får se om antallet lesere går ned. Har aldri kommentert under artiklene, da det har vært link til dette forumet. Men er det så mange som besøker TU kun for å kommentere uten å lese nyhetene? 4 minutes ago, Mannen med ljåen said: Kan de ikke bare legge ned? TU er tett tilknyttet Nito, og driver med flere ting enn TU.no. Hvorfor skulle man ønske å legge ned TU fordi man strammer inn noen regler? Og er det noen statistikk som viser at fri-regler på et kommentarfelt tiltrekker seg flere brukere enn moderert kommentarfelt på en nettside? Sagt på en annen måte, er det en kausalitet mellom fri kommentarfelt og store besøksantall? Endret 5. oktober 2022 av The Very End Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Korleis blir forresten personvernet ivaretatt med denne løysinga? Tenker då fyrst og fremst på retten til å få sine personopplysningar sletta jmf. personopplysningsloven. Om brukaren trekk sitt samtykke eller avregistrerer seg, blir då alle innlegga sletta? Eller blir berre namnet sletta slik at innlegget fortsatt er tilgjengeleg? 4 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 The Very End skrev (Akkurat nå): Men er det så mange som besøker TU kun for å kommentere uten å lese nyhetene? Jeg sluttet å betale for Adressa når de fjernet kommentarfeltet. Jeg kan lese den gratis på jobb, men ikke så lurt å bruke deres konto for kommentarer. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 (endret) Bedre å legge ned forumet hvis miljøet der er så giftig at de må ty til Bank-ID for å bli kvitt troll. Artiklene kan diskuteres her på diskusjon, som ikke krever dette. Jeg har aldri sett noen sammenheng mellom seriøsitet og ekte navn. Endret 5. oktober 2022 av Mannen med ljåen 8 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Om man ønsker å endre TU (betongnytt) så er det sterkeste virkemiddelet å ta det via eierne for de som er organisert i nito eller tekna. Man har ihvertfall mulighet til å lage endel støy. Tu har desverre beveget seg langt bort fra det som er forenlig med å være eid av fagorganisasjoner, innholdmessig men også takhøyde. 5 2 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 The Very End skrev (2 minutter siden): TU er tett tilknyttet Nito, og driver med flere ting enn TU.no. Hvorfor skulle man ønske å legge ned TU fordi man strammer inn noen regler? TU er 50% eigd av Nito og 50% eigd av Tekna. Så TU er 100% fagforeiningseigd. Det meir relevante spørsmålet er nok kva disse fagforeiningane får ut av TU? Tviler sterkt på at TU er ei melkeku av inntekter som kan brukast på fagforeiningsarbeid, reknar med at det er motsatt og at store summar går rett frå medlemskontigenten og inn i TU for å halde tidsskriftet i live. Om medlemmane av disse to fagforeiningane har stor glede og nytte av TU så er det liv laga, men det må være ein viss oppslutning frå medlemmane for å kunne forsvare at Nito og Tekna driv eit slikt sideprosjekt som TU strengt tatt er. 2 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 The Avatar skrev (1 minutt siden): Om medlemmane av disse to fagforeiningane har stor glede og nytte av TU så er det liv laga, men det må være ein viss oppslutning frå medlemmane for å kunne forsvare at Nito og Tekna driv eit slikt sideprosjekt som TU strengt tatt er. Helt riktig. Jeg skal ta det opp med nito allerede neste uke og jobbe for det gjøres noe. De fleste av de jeg jobber med har blitt mer og mer kritisk til hvilken retning TU beveger seg og nå virker det definitivt å ha kommet til et veiskille. 4 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Da ble det brått enklere å finne ut hvilke abonnement jeg skal kutte ut. Synes TU har tatt seg opp veldig etter de kvittet seg med Ole Petter, men de siste månedene har det gått nedover igjen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg neglesprett Skrevet 5. oktober 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Kikket litt på eierstruktur og tall for Teknisk Ukeblad media. Lederlønn på over 2 mill Snittlønn per ansatt er ca 1 mill. (registrert 62 ansatte) 10 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Flere og flere pluss-artikler (som jeg ærlig talt synes jeg burde hatt tilgang til som Tekna-medlem, spesielt siden Helthjem er fryktelig dårlige på å få papirutgaven helt hjem til meg) og nå et forsøk på å få meg til å registrere meg hos enda en forbanna kommentarfeltleverandør... Synes ikke akkurat tu.no er noe særlig å ta vare på lenger. 8 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 neglesprett skrev (Akkurat nå): Snittlønn per ansatt er ca 1 mill. (registrert 62 ansatte) Det er veldig merkelig. Lønnen er ekstremt høy. Det er også veldig mange ansatte i forhold til det innholdet som produserer. Hadde vært mer forståelig om det holdt et høyt teknisk kvalitet. neglesprett skrev (8 minutter siden): De fleste av de jeg jobber med har blitt mer og mer kritisk til hvilken retning TU beveger Jeg har opplevd det samme, uten at jeg har diskutert det med alt for mange. Det virker som det blir mer politisk, og mindre teknisk. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg uname -i Skrevet 5. oktober 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 neglesprett skrev (16 minutter siden): Helt riktig. Jeg skal ta det opp med nito allerede neste uke og jobbe for det gjøres noe. De fleste av de jeg jobber med har blitt mer og mer kritisk til hvilken retning TU beveger seg og nå virker det definitivt å ha kommet til et veiskille. Jeg sponser journalistikken gjennom mitt (rådyre) fagforeningsmedlemskap, men må allikevel betale for Ekstra-artikler. Irritasjonen har tatt seg opp betraktelig nå som de har sluttet å markere dem i diskusjon.no slik at de kan registrere en hel del tomme klikk på ekstra-artiklene sine. Redaksjonelt så virker det som om TU tar sine tvangsabonnerende teknologer for gitt og prøver å apellere til nye lesergrupper. Det er en del lederartikler om det "grønne skiftet" som godt kunne vært skrevet av og for skoleelever. 11 1 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Jeg lurer på: er det snakk om hele diskusjon.no eller er det bare snakk om kommentarfeltet til TU? Vil diskusjon.no fortsette som før? Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 5. oktober 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Om muligheten for å bruke alias fjernes så slipper man jo de brysomme stemmene som kan påpeke ting arbeids- eller oppdragsgiver helst ikke vil ha oppmerksomhet om. I offentlig sektor har de ansatte i praksis munnkurv om alt som angår arbeidsgiver. Ønsker vi å bidra til denne kneblingen? 15 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2022 Morromann skrev (1 time siden): Jeg lurer på: er det snakk om hele diskusjon.no eller er det bare snakk om kommentarfeltet til TU? Vil diskusjon.no fortsette som før? Så vidt jeg vet, kun kommentarfeltet på nettsiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå