Gå til innhold

Nytt system for artikkelkommentarer i TU Media

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...

Det er harde tider. En ser jo hvordan private medier prostituerer seg for å prøve og overleve. Er redd for at legger sin egen planke. Trodde TU var rimelig backet fordi sakene de dekket hadde en viss misjon med å holde en interessegruppe samlet og informert. Hvis man posisjonerer seg riktig og har rimelige produkter så skal man egentlig ikke kunne feile. Er vel enten stoffmixen som er feil eller for mer pluss-satsning enn det er betalingsvilje for.

Lenke til kommentar

Ned fra 60 til 50 årsverk. Noen administrative stillinger er urørlige og vil bare forskyve balansen mellom produksjon og administrasjon, som tar spiralen inn i neste runde. Jeg tror TU kan komme til å dø ut på sikt eller bli marginalisert med for eksempel bare innkjøp av artikler fra Gemini og svenske og danske tilsvarende, pluss noen rene reklameartikler forkledd som journalistikk.

For min del har jeg omtrent glemt TU. De hadde interessante artikler, men overdrevent mange plussartikler så sluttet jeg å lese. Med skifte bort fra det fantastiske og fungerende forumet diskusjon.no og atpåtil et uakseptabelt krav om fullt navn så var det farvel til kommentar-morroa også. TU er bare et minne, en gravstein, for min del.

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (34 minutter siden):

Ned fra 60 til 50 årsverk. Noen administrative stillinger er urørlige og vil bare forskyve balansen mellom produksjon og administrasjon, som tar spiralen inn i neste runde. Jeg tror TU kan komme til å dø ut på sikt eller bli marginalisert med for eksempel bare innkjøp av artikler fra Gemini og svenske og danske tilsvarende, pluss noen rene reklameartikler forkledd som journalistikk.

For min del har jeg omtrent glemt TU. De hadde interessante artikler, men overdrevent mange plussartikler så sluttet jeg å lese. Med skifte bort fra det fantastiske og fungerende forumet diskusjon.no og atpåtil et uakseptabelt krav om fullt navn så var det farvel til kommentar-morroa også. TU er bare et minne, en gravstein, for min del.

Jeg betalte pluss-abonnement med glede. Helt til de koblet seg fra Diskusjon. 

Artiklene var i og for seg like gode som før, men uten en aktiv diskusjon rundt artikkelen, forsvant (minst) halve moroa. Spennende vinklinger og gode betraktninger fra mange lesere, gjorde at TU og Digi var et must.

På ny plattform var det ingen brukere. Og av alle ting krevde de BankID for å registrere bruker, dersom man ønsket å legge igjen en kommentar. 🤯

Bye bye! 👋

Elendig avgjørelse fra ledelse, og ikke rart TU Media må kutte. Vil tro de stort sett lever på nåde fra fagforbundene Nito og Tekna nå?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (10 timer siden):

Elendig avgjørelse fra ledelse, og ikke rart TU Media må kutte. Vil tro de stort sett lever på nåde fra fagforbundene Nito og Tekna nå?

Når TU også kutter papirutgåve frå 1 januar slik at NITO og Tekna medlemmane ikkje får lese TU i papirutgåvene så vil nok lesertalet synke drastisk. Sjølv om ein får rabatt på digital abonnement så tviler eg det er nok for å behalde særleg med lesarar.
Fullprisen for å abonnere digitalt er tross alt svimlande 259 kr i måneden, eller 2490 kr om du binder deg for eit heilt år. Så sjølv om Tekna og Nito medlemmar får 50% rabatt så er 130 kr i måneden fortsatt ein stiv pris å betale, særleg samanlikna med andre abonnement tenester som produserer langt meir innhold i løpet av ein måned.

For å toppe det heile så vil ein no med berre digitale abonnement få veldig tydeleggjort kor få lesarar det eigentleg er snakk om. Med papirutgåva så kunne ein påstå ovanfor annonsørar at alle mottakarane var lesarar sjølv om mange nok ikkje leste bladet.
Eg spår at TU er konkurs før året er omme, for no blir det nok nesten umogleg å få særleg med annonseinntekter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...