Møkkabonde Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Har en Jaguar x-type 2.0 D med motorkode 6G. Er det noen vet forskjell på type 6G og 6D ? Hilsen Otto G. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Jeg finner ikke motorkode 6G. Har du koden med 4 tegn? Hvorfor spør du og hvilken vei dreier det seg om (6G -> 6D eller 6D -> 6G)? Lenke til kommentar
Møkkabonde Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 Hei. Jeg har en Jaguar x-type 2.0 L diesel med regnr. SU20097. "Huggerne" har en katalog med koder for motor, girkasse, farge osv. Har fått oppgitt at min bil har motorkode 6G. Finner ikke i Scandinavia noen med 6G, men flere med 6B og (BG som er 2.2 L). For å vite om jeg kan sette inn en 6B må jeg vite forskjellen. Vh. Otto G. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Du må skaffe motorkodene med 4 tegn. Jeg finner ikke motorkoden med 4 tegn for variant "6B". Veng påstår at din bil har FMBA eller FMBB. Jeg mistenker at det er feil. Generelt kan forskjeller være: Dieselpumpe Injektorer Sensorer Vakuum/elektronisk EGR Vakuum/elektronisk turbo (+++) Lenke til kommentar
Møkkabonde Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 mobile999 skrev (1 time siden): Du må skaffe motorkodene med 4 tegn. Jeg finner ikke motorkoden med 4 tegn for variant "6B". Veng påstår at din bil har FMBA eller FMBB. Jeg mistenker at det er feil. Generelt kan forskjeller være: Dieselpumpe Injektorer Sensorer Vakuum/elektronisk EGR Vakuum/elektronisk turbo (+++) Hei. Jeg har en Jaguar x-type 2.0 L diesel med regnr. SU20097. "Huggerne" har en katalog med koder for motor, girkasse, farge osv. Har fått oppgitt at min bil har motorkode 6G. Finner ikke i Scandinavia noen med 6G, men flere med 6B og (BG som er 2.2 L). For å vite om jeg kan sette inn en 6B må jeg vite forskjellen. Vh. Otto G. Lenke til kommentar
Møkkabonde Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 Finner ikke noen koder på verken bil eller motor. Har bare kode 6G som hugger har oppgitt. Vet du hvor en kan finne/få tak i koder? Otto. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Disse er vel bygget på Ford Mondeo sin platform, og Dieselmotorene er vel de samme mellom disse? Isåfall kan du vel se etter motor fra en Mondeo som jeg antar er lettere. Eide en 2006 Mondeo 2.0 Diesel før, og det sto Jaguar på noen av delene til den. Mye som er likt antar jeg. Lenke til kommentar
Møkkabonde Skrevet 5. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2022 Har funnet en annen kode: FMBA og FMBB. Ser ut som det er internasjonale. 1 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Møkkabonde skrev (1 time siden): Har funnet en annen kode: FMBA og FMBB. Hvor fant du dette? Lenke til kommentar
Møkkabonde Skrevet 6. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2022 Fant i gamle papirer. Tatt fra delekatalog. Vedlegger. Motorcodes voor de Jaguar XJS | OnderdelenZoeker Her en del info fra Nederland.IMG_20221006_0001.pdf Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 Det synes jeg høres merkelig ut. Så vidt jeg har forstått er FMBA og FMBB euro 3 motorer. Din bil er euro 4. Les av direkte på motoren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå