Torbjørn Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Dummegaas: en diskret digresjon! Det var bare et poeng som ikke var kommet fram ennå, og tenkte bare det kunne påpekes i-tilfelle-at slime mold: hvis en ssh montert katalog medfører at det tar 2 sekunder ekstra å lagre en fil innimellom, foretrekker jeg å jobbe lokalt og laste opp fila senere. men som sagt før, jeg kjenner ikke til hvordan man cacher opp en ssh montert katalog, så litt forbehold her. mest sannsynlig har de også emacs der du ssh'er til, da det er et vanlig program på *nix systemer. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 slime mold: hvis en ssh montert katalog medfører at det tar 2 sekunder ekstra å lagre en fil innimellom, foretrekker jeg å jobbe lokalt og laste opp fila senere. men som sagt før, jeg kjenner ikke til hvordan man cacher opp en ssh montert katalog, så litt forbehold her. Jeg regner jo med at det vil være slik som for disketter og andre treige media, at endringer ikke faktisk skrives før man umounter eller sync'er, eller når det ikke vil gå på bekostning av noe annet. Så dette blir neppe noe problem. mest sannsynlig har de også emacs der du ssh'er til, da det er et vanlig program på *nix systemer. Dette var bare et eksempel. En annen mulighet vil være å symlinke mozilla sin bookmarks.html til den fjernmonterte lokasjonen, og så ha de samme bokmerkene både hjemme og på jobb (selv når du lagrer, sletter eller omorganiserer bokmerker). Som sagt, bare fantasien setter grenser, og det gjelder å ikke tenke firkantet. Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 18. januar 2004 Del Skrevet 18. januar 2004 http://www.fs.net/sfswww/ Meget kult sertifikatbasert filsystem som bruker NFS til låsing. Montering er per bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå