Gå til innhold

Forferdelige sider

Anbefalte innlegg

Denne, http://www.dyrekommunikasjon.no/

5683120[/snapback]

At det finnes mennesker som er så tette i topplokket er fryktelig skremmende.

Når samfunnet oppdager noen som sliter med så kraftige vrangforestillinger er det viktig at det handles raskt.

Umiddelbar tvangsinnleggelse på lukket avdeling på et mentalsykehus er den eneste rette veien å gå.

Jeg vet medlidenheten i oss sier nakkeskudd er langt mer humant for personer som lider slik som denne kvinnen, men vi må ikke la oss friste.

Bilde%20av%20meg.jpg

Jeg tar imot og tolker den informasjonen dyrene sender til meg. Jeg kan få for eksempel følelser, sinnstemninger, bilder og tanker fra dyret.

Jeg kan kommunisere med dyr, og tar oppdrag som dyretolk.

Hunden Simen og hans tanker om døden

Han var en høy og slank herremann som jeg la merke til med det sammme jeg så han. Simen het han, var 12 år, og blanding av alaska husky og pointer. Jeg snakket med han en halvtimes tid, og jeg kommer aldri til å glemme han og det han lærte meg.

Det første han fortalte var at det var problemer med maten. Han hadde en tristhet og en sorg i seg, og kjente seg ”ferdig” med livet her. Han var klar til å gå videre, og ba eieren innstendig om å gi slipp og å forberede seg på at han skulle dra. Jeg kjente tydelig at han lengtet etter døden. Han gav meg noen nydelige bilder. Først viste han meg en engel som bevegde på de store vingene sine. Bildet gled over til å bli en staslig ørn som gled med sitt store vingespenn  over himmelen. For meg var det symboler som viste et ønske om å få dø - en lengsel etter å slippe fri. 

Han ba eieren om å ikke holde han igjen. Jeg kan ikke dra før du er forberedt og tør å slippe meg. Han sa at han og eieren var nært knyttet til hverandre, men at hun måtte stole på at hun kunne stå på egne ben, og la han gå.

Han fortalte at han hadde problemer med kroppen sin. Den er stiv, øm og jeg har mye vondt, sa han. Jeg har også mageproblemer. Det er noe feil med fordøyelsen min. Jeg tar ikke opp næringen godt nok, og maten kommer uførdøyd ut igjen.

Nå gav han meg et tilbakeblikk fra den tiden han var valp og unghund. Han hadde jobbet som sledehund, fortalte han. Han likte ikke treningen, fikk gnagsår av selen, og han hadde ikke innfridd forventningene. Fordi han ikke ble god, visste han at eieren ville avlive han. Han var bare unghunden, han var livredd og hadde angst for å dø. Men så kom du og reddet meg, sa han til hun som eide han nå. Han var utrolig takknemlig for det.

Han hadde også vært utsatt for nakkestraff. Det synes han var ydmykende. Han fortalte mye mer enn dette, men dette var det viktigste. 

Samtalen gjorde inntrykk på meg. Det var så sterkt når han fortalte om hvor forskjellig han opplevde tanken på døden. Som ung hund hadde han vært livredd for å dø. Han var ikke klar til å forlate livet, og hadde dødsangst. At hun reddet han den gangen, var han evig takknemlig for! Nå var han gammel og syk, og døden var ikke skremmende lenger. Nå lengtet han etter å få dø -å få slippe fri. 

Ikke lenge etter samtalen fikk vi en e-post fra eieren. Hun skrev blant annet:

Nå er det over. Han sovnet fort og fredfullt inn. Familien var med, og det var veldig fint.

Simen ble aldri mer enn tolv år. . . .

Simen%20-1998%20-%20Lite%20bilde.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser litt på CV'en hennes:

Universitetsutdannelse og jobb:

Jeg har en syvårig utdannelse fra Universitetet. Fagkombinasjonen min er norsk, språkvitenskap, antropologi, biologi, pedagogikk og spesialpedagogikk. Til daglig jobber jeg som spesialpedagog og leder for spesialundervisningen ved en ungdomsskole. Jeg er også utdannet rideinstruktør og hundetrener, og jeg har gått flere kurs innen selvutvikling og dyrekommunikasjon.

Jeg har mer enn 25 års erfaring med trening av hester og hunder:<...>

Det virker som dama har peiling på hund, hest og kommunikasjon, men hun drar vel strengt tatt en god skrøne i det hun skriver i sitatet som Dr.Ittsekk hadde. Jeg kan tenke meg at hun kunne se at hunden var deprimert, men resten er nok bare skrøner. Med tanke på fagkombinasjonen pedagogikk, spesialpedagogikk og antropologi så kan jeg tenke meg til at skrønene er der for en grunn. Hun vil vel bare berolige eieren og gjøre kjæledyrets nært forestående død lettere overkommelig for eieren. Eierterapi altså og skrøner er ett av virkemidlene. Noen personer er bare sånn at tro og følelser teller langt mer enn rasjonelle tanker og sannheter. Tjenesten er nok sterkt rettet inn mot slike tro og følelse-personer.

Lenke til kommentar
Det virker som dama har peiling på hund, hest og kommunikasjon, men hun drar vel strengt tatt en god skrøne i det hun skriver i sitatet som Dr.Ittsekk hadde. Jeg kan tenke meg at hun kunne se at hunden var deprimert, men resten er nok bare skrøner. Med tanke på fagkombinasjonen pedagogikk, spesialpedagogikk og antropologi så kan jeg tenke meg til at skrønene er der for en grunn. Hun vil vel bare berolige eieren og gjøre kjæledyrets nært forestående død lettere overkommelig for eieren. Eierterapi altså og skrøner er ett av virkemidlene. Noen personer er bare sånn at tro og følelser teller langt mer enn rasjonelle tanker og sannheter. Tjenesten er nok sterkt rettet inn mot slike tro og følelse-personer.

5684246[/snapback]

wow... eieterapi... lesing mellom linjene... that's deep bro :p

Stemmer sikkert da.... (non-ironic tone)

Lenke til kommentar
"Hunden med hofteplagene"

Hunder med hofteplager er faktisk ikke noe å le av :nei:  Det er et stort problem med HD (hofteleddsdysplasi) blandt hund...

5730145[/snapback]

Hehe, HD'en (harddisken) til hunder er det vel neppe noe galt med.

Lenke til kommentar
TING EG HATAR

FEITE DAMAR!!!!!!!!

homoar

RASISTAR å NASISTAR

STØGGE HORAR!!!!!!

MOTHARFUCKER!!!" ovar magen hehe) 

Hvis han hater rasister må han vel hate seg selv. :D .

Rart at slike folk i det hele tatt klarer å komme seg så langt med en side

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...