Dr.Ittsekk Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Denne, http://www.dyrekommunikasjon.no/ 5683120[/snapback] At det finnes mennesker som er så tette i topplokket er fryktelig skremmende. Når samfunnet oppdager noen som sliter med så kraftige vrangforestillinger er det viktig at det handles raskt. Umiddelbar tvangsinnleggelse på lukket avdeling på et mentalsykehus er den eneste rette veien å gå. Jeg vet medlidenheten i oss sier nakkeskudd er langt mer humant for personer som lider slik som denne kvinnen, men vi må ikke la oss friste. Jeg tar imot og tolker den informasjonen dyrene sender til meg. Jeg kan få for eksempel følelser, sinnstemninger, bilder og tanker fra dyret. Jeg kan kommunisere med dyr, og tar oppdrag som dyretolk. Hunden Simen og hans tanker om døden Han var en høy og slank herremann som jeg la merke til med det sammme jeg så han. Simen het han, var 12 år, og blanding av alaska husky og pointer. Jeg snakket med han en halvtimes tid, og jeg kommer aldri til å glemme han og det han lærte meg. Det første han fortalte var at det var problemer med maten. Han hadde en tristhet og en sorg i seg, og kjente seg ”ferdig” med livet her. Han var klar til å gå videre, og ba eieren innstendig om å gi slipp og å forberede seg på at han skulle dra. Jeg kjente tydelig at han lengtet etter døden. Han gav meg noen nydelige bilder. Først viste han meg en engel som bevegde på de store vingene sine. Bildet gled over til å bli en staslig ørn som gled med sitt store vingespenn over himmelen. For meg var det symboler som viste et ønske om å få dø - en lengsel etter å slippe fri. Han ba eieren om å ikke holde han igjen. Jeg kan ikke dra før du er forberedt og tør å slippe meg. Han sa at han og eieren var nært knyttet til hverandre, men at hun måtte stole på at hun kunne stå på egne ben, og la han gå. Han fortalte at han hadde problemer med kroppen sin. Den er stiv, øm og jeg har mye vondt, sa han. Jeg har også mageproblemer. Det er noe feil med fordøyelsen min. Jeg tar ikke opp næringen godt nok, og maten kommer uførdøyd ut igjen. Nå gav han meg et tilbakeblikk fra den tiden han var valp og unghund. Han hadde jobbet som sledehund, fortalte han. Han likte ikke treningen, fikk gnagsår av selen, og han hadde ikke innfridd forventningene. Fordi han ikke ble god, visste han at eieren ville avlive han. Han var bare unghunden, han var livredd og hadde angst for å dø. Men så kom du og reddet meg, sa han til hun som eide han nå. Han var utrolig takknemlig for det. Han hadde også vært utsatt for nakkestraff. Det synes han var ydmykende. Han fortalte mye mer enn dette, men dette var det viktigste. Samtalen gjorde inntrykk på meg. Det var så sterkt når han fortalte om hvor forskjellig han opplevde tanken på døden. Som ung hund hadde han vært livredd for å dø. Han var ikke klar til å forlate livet, og hadde dødsangst. At hun reddet han den gangen, var han evig takknemlig for! Nå var han gammel og syk, og døden var ikke skremmende lenger. Nå lengtet han etter å få dø -å få slippe fri. Ikke lenge etter samtalen fikk vi en e-post fra eieren. Hun skrev blant annet: Nå er det over. Han sovnet fort og fredfullt inn. Familien var med, og det var veldig fint. Simen ble aldri mer enn tolv år. . . . Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) AHAaeahhahAH! SIa var jo ikkje den verste i verden da Endret 1. mars 2006 av Mala Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 mye her som er ille blei litt kvalm av noen av dem. heldigvis er det mange som er mye bedre da hehe Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 "Hunden med hofteplagene" høres jo ut som en dårlig vits, "så var det hunden med hofteplagene" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg ser litt på CV'en hennes: Universitetsutdannelse og jobb: Jeg har en syvårig utdannelse fra Universitetet. Fagkombinasjonen min er norsk, språkvitenskap, antropologi, biologi, pedagogikk og spesialpedagogikk. Til daglig jobber jeg som spesialpedagog og leder for spesialundervisningen ved en ungdomsskole. Jeg er også utdannet rideinstruktør og hundetrener, og jeg har gått flere kurs innen selvutvikling og dyrekommunikasjon. Jeg har mer enn 25 års erfaring med trening av hester og hunder:<...> Det virker som dama har peiling på hund, hest og kommunikasjon, men hun drar vel strengt tatt en god skrøne i det hun skriver i sitatet som Dr.Ittsekk hadde. Jeg kan tenke meg at hun kunne se at hunden var deprimert, men resten er nok bare skrøner. Med tanke på fagkombinasjonen pedagogikk, spesialpedagogikk og antropologi så kan jeg tenke meg til at skrønene er der for en grunn. Hun vil vel bare berolige eieren og gjøre kjæledyrets nært forestående død lettere overkommelig for eieren. Eierterapi altså og skrøner er ett av virkemidlene. Noen personer er bare sånn at tro og følelser teller langt mer enn rasjonelle tanker og sannheter. Tjenesten er nok sterkt rettet inn mot slike tro og følelse-personer. Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det virker som dama har peiling på hund, hest og kommunikasjon, men hun drar vel strengt tatt en god skrøne i det hun skriver i sitatet som Dr.Ittsekk hadde. Jeg kan tenke meg at hun kunne se at hunden var deprimert, men resten er nok bare skrøner. Med tanke på fagkombinasjonen pedagogikk, spesialpedagogikk og antropologi så kan jeg tenke meg til at skrønene er der for en grunn. Hun vil vel bare berolige eieren og gjøre kjæledyrets nært forestående død lettere overkommelig for eieren. Eierterapi altså og skrøner er ett av virkemidlene. Noen personer er bare sånn at tro og følelser teller langt mer enn rasjonelle tanker og sannheter. Tjenesten er nok sterkt rettet inn mot slike tro og følelse-personer. 5684246[/snapback] wow... eieterapi... lesing mellom linjene... that's deep bro Stemmer sikkert da.... (non-ironic tone) Lenke til kommentar
felixfabula Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 "Hunden med hofteplagene" høres jo ut som en dårlig vits, "så var det hunden med hofteplagene" 5684154[/snapback] Hunder med hofteplager er faktisk ikke noe å le av Det er et stort problem med HD (hofteleddsdysplasi) blandt hund... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 "Hunden med hofteplagene" Hunder med hofteplager er faktisk ikke noe å le av Det er et stort problem med HD (hofteleddsdysplasi) blandt hund... 5730145[/snapback] Hehe, HD'en (harddisken) til hunder er det vel neppe noe galt med. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Jeg synes at blogger har blitt litt oversett i denne tråden. Tør jeg kanskje friske på med en link til "Moonbeams"? Det er ikke bare designet som er ille, les også teksten og se på bilder etc, og lag deg ditt eget inntrykk... :!: Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Huff ja, det var mange grelle eksempler på den enjoydiary.com-sia. Hva med for eksempel denne: http://www.enjoydiary.com/no/lillepuz/ ? Lekkert, eller hva? Endret 10. mars 2006 av anners Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Trodde slike krem-idioter bare var myte. Ikke for å henge ut en idiot.. eller jo. 1619565[/snapback] Hehe, lo litt når jeg så den posten. Makan til kjøtthue Endret 10. mars 2006 av danno_O Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 ja må bare lolle meg med :!: Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Huff ja, det var mange grelle eksempler på den enjoydiary.com-sia. Hva med for eksempel denne: http://www.enjoydiary.com/no/lillepuz/ ? Lekkert, eller hva? 5731077[/snapback] My eyes.... Seriøst, den sida sved i øynene mine.. Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Liker å se på denne tråden. Får så sinnsykt mye selvtillit! Lenke til kommentar
graastein Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Høgskoleavisa Denne er feit, spes når du tenker på at dette er den offisielle avisen til Høgskolene i Trøndelag;) Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Ikke så forferdelige farger egentlig, men plasseringen av diverse objekter gir jo ikke mening i det hele tatt. I og med at det er en offisiell avis så burde den vært litt mer professjonell. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 http://www.tiililita.piczo.com/?cr=2&rfm=y Enda en som har lekt seg med piczos forferdelige WYSIWYG-tjeneste. Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 TING EG HATARFEITE DAMAR!!!!!!!! homoar RASISTAR å NASISTAR STØGGE HORAR!!!!!! MOTHARFUCKER!!!" ovar magen hehe) Hvis han hater rasister må han vel hate seg selv. . Rart at slike folk i det hele tatt klarer å komme seg så langt med en side Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg