Mee Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Det har gått opp for meg at ei P2 maskin på 450Mhz ikkje lenger holder mål Det som gjenstår er å bestemme innmaten, her hadde eg håp om å få litt eksperthjelp. Bruksområde: Pcen skal brukes til alt. Speling, 3d modellering og "lett tungregning" blir vel det som vil kreve mest av maskina. Minstekravet er at half-life 2 vil flyte fint. Ellers skal pcen vere så lydløs som overhode mulig. Det blir vannkjøling på cpu, gpu og nb. Moderat overklokking. 3 Ghz -> 3,5 Ghz. Skal IKKJE ha skjerm, og har allerede bestemt kabinett. Tanker sålangt: Cpu : 3,0 Ghz Hovedkort: Asus P4C800-E Deluxe -ingen vifter, og temperaturovervåkning Minne: GeIL PC3700 Platinum Series 512MB x2 -billig og bra? Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Ultimate Edition -9600 holder vel? XT = hl-2! Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 120 GB S-ATA x2 -i raid 0, stille og rask Tastatur/Mus: Logitech Cordless Desktop MX Bluetooth -kjekt å ha I Prisguiden I tillegg skal eg har en cd-brenner/dvd-leser (combo), IKKJE dvd-brenner, og diskettstasjon. Makspris: ca. 13.000,- (på dei komponentane som er nevnt her) Fornuftig? Eg har heller ikkje bestemt kor eg skal handle, tar gjerne imot innspel på det og Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Moderat overklokking. 3 Ghz -> 3,5 Ghz. Umulig å vite på forhånd hvor mye du vil klare å overklokke da... Ellers er Samsung å anbefale framfor Seagate 7200.7 hvis du vil ha stillest mulig. Lenke til kommentar
Mee Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 Umulig å vite på forhånd hvor mye du vil klare å overklokke da... Men det er lov å håpe Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Stakkars deg ass! du kommer til å få sjokk du nå. fra 450 Mhz til 3.5Ghz! hehe lykke til med ny pc da! Lenke til kommentar
Mee Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Det blir nok en stor overgang. Ellers er Samsung å anbefale framfor Seagate 7200.7 hvis du vil ha stillest mulig. Kordan er det med ytelsen? I tillegg skal eg har en cd-brenner/dvd-leser (combo), Noken gode forslag? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Ellers er Samsung å anbefale framfor Seagate 7200.7 hvis du vil ha stillest mulig. Kordan er det med ytelsen? Ytelsen er omtrent den samme i testene jeg har sett. Litt høyere overføringshastighet med SpinPoint, litt raskere søketid med 7200.7. Forøvrig har visst SpinPoint-diskene (i hvert fall noen modeller) 3 års garanti nå, mot 1 år som er typisk. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 1 år vs 3 års garanti skal jo ikke spille noen rolle, tror det er 5 år på harddisker iflg. kjøpsloven. Hvert fall to år.. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 1 år vs 3 års garanti skal jo ikke spille noen rolle, tror det er 5 år på harddisker iflg. kjøpsloven. Hvert fall to år.. Hmm rart siden levetiden til en harddisk bare er 4-5 år Lenke til kommentar
Mee Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Det er vertfall 3 år på samsung-disken. Eg trur eg vil gå for den. Men det var en combo brenner... er denne bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå