Gå til innhold

Beste kjøling til overklokking

andesam

Anbefalte innlegg

Det finnes en del forskjellige kjøleløsninger til skjermkort. Har sett litt på Zalman heatpipe og artic silent vga cooler. Men hvliken er den beste til overklokking? Vet det har vært 100 poster om dette før, men jeg har aldri fått noe svar på dette...

vil ha den kjøleren (som er luftbasert) som kjøler best, og som jeg kan klokke kortet lengst med (radeon 9800pro).

Har også vurdert en zalman heatpipe med 2 vifter på (den vanlige pluss en som blåser luften bakover og ut av kabinettet), vil dette kunne funke bra?

Endret av andesam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er vel å ha så mange kabinettvifter som mulig kombinert med muligens denne.

Jeg har en prøvd både denne og revoltec sin, og de er så og si identiske på oppbygging og utseende. Det gir ganske god kjøling (5500 rpm vifte) og det følger med 4 stk kjøleribber til minnet.

Jeg har brukt dette med GF4 Ti4600 og fra standard hastighet på 300/650 kjører jeg på 325/732. Men da har jeg 7 kabinettvifter i et chieftech maxitower.

De fleste kjølerne som jeg har sett ihvertfall tar støy i betraktning, men det gjør ikke denne, og den egner seg til en som bare vil ha kjøling og ikke god kjøling contra støy.

Lenke til kommentar
Svarte andesam :devil: Det er jo deg jeg har anbefalt thermaltake til før oxo! Isteden for å skrive en ny nærmest lik tråd burde du jo fortsette på den du allerede har skrevet :mad:

edit: Her er posten din

sorry. fikk hvist ikke lest de siste innleggene i den andre posten... :blush:

Men jeg har lest og hørt så mye forkjellig fra forskjellig folk at jeg blir helt forvirret...

Lenke til kommentar
andesam Skrevet 12/01/2004 : 20:08

Hva med zalman sin da? det er jo den mest massive, men er den den beste? 

Selv om den er massiv betyr ikke at den er best med tanke på kjøling. Den er massiv fordi den skal være stillegående, men jeg tviler på at den har bra kjøleevne, ihvertfall ikke ut ifra det jeg har lest. Se her.

Da anbefales zalmanviften i tillegg, men selv da tror jeg at jeg ville ha valgt annet. Dette er altså hvis du ikke bryr deg om støynivået. Bedre med kjøling/kjøleribbe direkte på kjernen kombinert med en del ribber til minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...