Eirik444 Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hjelp! Jeg har abit kt7a hk, AMD Athlon XP1600+ 1.4 ghz prosesor, 256 mb ram, ASUS GeForce 3 Ti200 64mb ram. Alt er nytt. Når jeg trykker delete for å gå inn i BIOSen blir det svart med en blå stripe nederst. Viss jeg prøver å starte opp, kommer en error som sier "CMOS checksum error - Defaults loaded" Hva skal jeg gjøre? Hva betyr erroren? Eirik [ Denne Melding var redigert av: Eirik444 på 2002-03-09 14:17 ] Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Høres ut som batteriet ditt er gåent, eller ikke ordentlig på plass. Sjekk batteriet, eventuelt skift det ut med et nytt et. Varierer hvor batteriet er på forskjellige hovedkort, men det er flatt og rundt :smile: Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Hva slags versjon av HKet har du? 1.2? 1.3? Lenke til kommentar
Eirik444 Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 Det er 1,3. Har dere noen forslag? Nå er der en annen error og CPU is unworkable or has been changed. Please recheck - CPU SOFT MENU. Eirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå