tottelager Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Min hustru eier huset vi bor i og det er kun i hennes skattemelding at huset fremkommer som et formuesobjekt. Er huset jeg bor i fortsatt min primærbolig, selv om jeg ikke eier det? Lenke til kommentar
3l33t3 Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Selvsagt kommer dette bare i eiers (hennes) skattemelding, du eier jo ikke noen andel i huset? Skatteetaten definerer primærbolig som boligen hvor skatteyter har sin folkeregistrerte adresse. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Spørs litt hvilken sammenheng du blir spurt. Du skal ikke trenge å føre en bolig du ikke har eierskap i som formuemessig verdi. Lenke til kommentar
tottelager Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2022 Takk for svar, men er det da slik at hvis du leier en bolig der du er folkeregistrert, men eier en bolig et annet sted, så er den automatisk en sekundærbolig? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Hva du har registrert av bostedsadresse i Folkeregisteret definerer hva som er primærbolig. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Ikke nødvendigvis. Du kan bo et annet sted samtidig som du har en primærbolig, gitt at du ikke leier boligen ut med hensikt om å bo et annet sted på egen vilje. En dum forenkling er at boligen har et første formål som bosted for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå