Imaginacíon Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Jeg har et område med kvist på kledningen som kunne trengt mer maling. Det er for sent å male, men jeg lurte på om det kunne være en idé å sette en form for tape over kvisten? Er det noen anbefalinger for hvilken? Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Imaginacíon skrev (10 minutter siden): Jeg har et område med kvist på kledningen som kunne trengt mer maling. Det er for sent å male, men jeg lurte på om det kunne være en idé å sette en form for tape over kvisten? Er det noen anbefalinger for hvilken? Har ikke fagbrevet, som maler, men etter mitt sjoenn, en god ide. Gaffateip, eller noe annet vannfast, maa vel gaa? Det skal vel bare, ligge til vaaren, saa det maa vel gaa bra? Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2022 Takk for tipset. Tanken er at det skal beskytte mot frostskader. Det er en svært smal sprekk mellom kvist og resten. Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Imaginacíon skrev (12 minutter siden): Takk for tipset. Tanken er at det skal beskytte mot frostskader. Det er en svært smal sprekk mellom kvist og resten. Tror jeg ville brukt litt sparkel ogsaa jeg. Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2022 Sprekken er typ 0.1 mm. Jeg ser det fins såkalt sparkeltape for slike sprekker. Det er beregnet for overmaling, men det er ikke mitt behov her. Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2022 Jeg pusser og overmaler til sommeren. Eventuelt bruker sparkeltape Lenke til kommentar
Karltorbj Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Jeg pusser og overmaler til sommeren. Eventuelt bruker sparkeltape Synes den hoeres grei ut jeg. 👍 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Eg brukte ein sparkeltape nyleg på ein betongvegg og det var ikkje store greiene, altså bokstavleg talt. Syltynn sak som du nesten ikkje kunne kjenne etter at den var lagt på. Veldig seig og solid. Må framleis sparkle for å få vekk overgangen, men ikkje store mengdene. Lenke til kommentar
-Mort3n Skrevet 1. oktober 2022 Del Skrevet 1. oktober 2022 Smør over en liten klatt fugemasse som: Casco Multi tech/marin og teknik. Evnt tec7 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå