Maverick35 Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Skal ha et oppsett med 1 tv og 1 projektor som skal få signal fra 5 enheter( ps5,xbox series x,n switch, pc og dekoder) og lyden skal gå til en lydplanke. Hvordan kobler jeg dette og hvilken hdmi switch må jeg ha? Vil ha 4k, 3d og dolby atmos. Håper noen kan hjelpe meg for får det ikke til og gå opp uten at jeg trenger og fysisk bytte om på kablene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Med 5 kilder tenker jeg du må ha en 5-til-1 switch. Og med 3 destinasjoner kobler du signalet til en splitter 1-til-3. 1 Lenke til kommentar
Maverick35 Skrevet 1. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2022 Takk for svar. Så de 5 kildene går til Hdmi in på 5 til 1 switchen, så Hdmi out til f.eks Hdmi 1 på lydplanken,så fra Hdmi arc på lydplanken til Hdmi in på splitteren videre Hdmi out til Tv og projektoren? Lenke til kommentar
ali q Skrevet 2. oktober 2022 Del Skrevet 2. oktober 2022 Ja, output på HDMI-switchen skal til lydplanke/TV, men det er veldig mange TV'er der ute som tillater at TVen er før lydplanken (egen output HDMI-plugg som nesten alltid er godt merket for slik splitting av signalet videre). Hvilken av lydplanken og TVen som er direkte koblet på switchen må du nesten bestemme selv, men skal du game på den så er det ofte greiest å ha TVen så nært koblet kilden som mulig og la lyd henge senere i løpet Lenke til kommentar
Maverick35 Skrevet 4. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) Takk for svar. Vil lydsignalet fra tv og projektor bli sendt til lydplanken gjennom splitteren? Endret 4. oktober 2022 av Maverick35 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 (endret) Da må du se på HDMI ARC. Har selv ingen erfaring med ARC og splitter. Endret 4. oktober 2022 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå