Gå til innhold

Sapphire kort og cs.


ioa

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et Sapphire Radeon 9800pro Atlantis kort her, og har problemer med dette

kortet og spillet counter-strike. Jeg har enorme fps drops. Alle instillinger i skjermkort, cs osv.. er på det de skal stå på for å få mine 100fps. Ja, jeg får 100fps, men med en gang det skjer litt større ting som en skuddveksling osv.. detter fps'n helt ned til 40-50. Og da blir det umuligt og spille. Dette er bare i spillet counter-strike. Som f.eks fifa er det helt enorm grafikk. Så noen som har noen tips eller noe i den duren?

 

Ivar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI suger i OpenGL operasjoner sånn generelt sett.. men i gjengjeld har det veldig mye bedre ytelse på andre grafikkmotorer og slike ting. så cs er best likt med en GF kort.. og dermed er det bevist at Nvidia er bra kort også selv om ATI ligger et hestehode foran da.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til dine FPS drops er mest sannsynligvis at du har en CPU og/eller RAM som er dårlig i forhold. Hadde samme problem som deg med min gamle xp1800, men med Hercules sitt 9800pro kort. nå har jeg konstant 100, konstant 200 om jeg setter på developer 1, eventuelt 300 i spawn. men det er mere kunstig fps, så du kan likesågodt ha fps_max 101 og developer 0.

Lenke til kommentar

CS er jo nesten bare avhengig av CPU! så vist du har en gammel slapp cpu så er det mest sannsynlig problemet...

Jeg har 9800pro og jeg spiller med 100 KONSTANT.. med developer 1 har jeg over 200 HELE tiden

 

Få dg ny cpu heller..

 

BTW, står truform på så er det problemet.. d f0kker cs helt

 

gl :)

Lenke til kommentar
CS er jo nesten bare avhengig av CPU! så vist du har en gammel slapp cpu så er det mest sannsynlig problemet...

Jeg har 9800pro og jeg spiller med 100 KONSTANT.. med developer 1 har jeg over 200 HELE tiden

 

Få dg ny cpu heller..

 

BTW, står truform på så er det problemet.. d f0kker cs helt

 

gl :)

Hvilke drivere bruker du? Versjon?

Lenke til kommentar

Jeg bruker catlyst 3.10. Jeg har en helt ny Intel Pentium 2.8ghz cpu. Og 1gb ram. Nå ser det faktisk ut at problemet har løst seg, vet ikke hvordan, skjedde bare i går da jeg spilte litt på kvelden. Nå har jeg konstant 100fps... Rart egentlig..

 

 

Ivar

Endret av ioa
Lenke til kommentar
CS er jo nesten bare avhengig av CPU! så vist du har en gammel slapp cpu så er det mest sannsynlig problemet...

Jeg har 9800pro og jeg spiller med 100 KONSTANT.. med developer 1 har jeg over 200 HELE tiden

 

Få dg ny cpu heller..

 

BTW, står truform på så er det problemet.. d f0kker cs helt

 

gl :)

Så, korleis kan du forklare at personer med 1ghz CPU og mindre har 100 fps?

Lenke til kommentar

cbcb: Har du overklokka kortet ditt? Har du stilt noe på det i det hele tatt? Jeg stilte tilbake alt jeg hadde stilt så gikk det fint med mitt kort. Har samme som deg.

Prøv det først funker ikke det har jeg ikke peiling.

 

 

Ivar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...