Spillredaksjonen Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Google legger ned Stadia Refunderer alt av kjøp – både digitalt og maskinvare. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
MrMidget Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Så denne komme i flere år allerede Ganske bra av dem å refundere alt som er kjøpt.. det må nå være en betydelig sum! (ikke at det gjør google noe.. ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 MrMidget skrev (11 minutter siden): Så denne komme i flere år allerede Ganske bra av dem å refundere alt som er kjøpt.. det må nå være en betydelig sum! (ikke at det gjør google noe.. ) Kan se for meg at det ikke ble så mye når de faktisk refunderer kjøp på den måten.. Synd at Google failet så ufattelig med den tjenesten. Prøvde den for en tid tilbake og var overrasket over hvor lite latency jeg opplevde. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Når dette er vanlig praksis av google (å legge ned) så er det veldig vanskelig å gå all-in altså. Bra at de refunderer, det gjør at nedleggelsen ikke blir så hard å svelge. Får man refundert for hardware kjøp? Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Synes det funka bra jeg, så litt rart at det gikk så dårlig som det gjorde. Men gadd ikke mer enn trial perioden, da jeg har mer enn bra nok pc, pluss det var lite utvalg av spill. Stilig konsept de hadde med YouTube egentlig, men ble vel aldri noe av. Hadde det vært mulig kjøre spill via steam osv istede tror jeg det kunne blitt bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Lostfields skrev (17 minutter siden): Får man refundert for hardware kjøp? Ja, det kommer ihvertfall fram av artikkel og blogposten til google. Curuion skrev (3 minutter siden): Hadde det vært mulig kjøre spill via steam osv istede tror jeg det kunne blitt bra. Geforce now, Nvidia sin løsning har dette. Endret 29. september 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad. Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Omnia vincit amor skrev (8 minutter siden): Geforce now, Nvidia sin løsning har dette. Mulig jeg tar feil, men mener å huske at Stadia var mye bedre på latency. Hadde vært fint om de kunne open sourcet noe av stadia Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 vidor skrev (15 minutter siden): Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad. Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet. Kommer helt an på hvordan du streamer.. Streamer du med en kabel som er kobla til ruteren din og du har fiber så blir det som regel bra.. Men det er aldri en garanti.. Jeg opplevde den tjenesten som veldig responsiv og liten latency men så har jeg fiber og da. Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 19 minutes ago, Omnia vincit amor said: Geforce now, Nvidia sin løsning har dette. Ja, funka bra det også når jeg testa det en liten periode for lenge sida. Vet ikke hvordan det er idag da, var vel mange spill som har forsvunnet fra tjenesten også. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 4 minutes ago, Omnia vincit amor said: Jeg opplevde den tjenesten som veldig responsiv og liten latency men så har jeg fiber og da. Det er nok det som var det de designet for i planleggingen av prosjektet. Tipper testfasene deres lokalt var ren fiber hos kundene koblet hele veien til datasentret med ren fiber til serverene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) Og ingen er sjokkert. Endret 29. september 2022 av Mala 2 Lenke til kommentar
SynT Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 (endret) 1 hour ago, vidor said: Tror nok Stadia var for tidlig ute og at folk generelt er for skeptisk til å streame høy interaktivitet. De kan optimalisere alt de har kontroll over, men det er fremdeles flere faktorer som vil legge på forsinkelse i varierende grad. Sist jeg testet å streame under 5 meter med Steam fikk jeg rundt 250 ms med lag. Det ble fiberoptisk HDMI som redda prosjektet. Å si de var for tidlig når flere andre lignende tjenester dukket opp nesten samtidig med relativt god suksess blir litt feil. Det disse andre tjenestene derimot gjorde forskjellig var enten å tillate bruk av allerede eide spill via f.eks. Steam(gforce) eller ha valget mellom å Streame eller laste ner å spille lokalt. For mange dedikerte spillere har og vil fortsatt ha good maskinvare. Når du gjer deg avhengig av at en tjeneste holder seg i live for at du skall kunne spille og når du atpåtil må betale full pris for spillet uten et alternativ vis for eksempel nettet er borte eller sliter, må du ha tillit til at ikkje bare tjenesten i seg selv er stabil, men også nettet. Det var flere grunner til å være skeptisk til prosjektet med den historien Google har. Endret 29. september 2022 av SynT 1 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Synd, likte idéen. Tullete at hver spiller skal ha maskinvare til mange tusen hver, som må byttes ut hvert 3.-4. år. Lenke til kommentar
Fnix Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Når man må kjøpe et eget spill kun for Stadia, så måtte det bare feile. Med konkurransen som er på markedet, så er det steder hvor man kan strømme spill man eier fra før. Hadde google skjønt dette hadde det hvertfall levd noen år til. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Google culture: oppmuntre ansatte til å jobbe med nye ideer. Prøve ut alle de beste ideene. Aldri videreutvikle eller jobbe med det de allerede har. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Dette forutså jeg når Stadia ble lansert. Nå har vi vel hørt hvordan spill-streaming skal revolusjonere spillmarkedet i 10-15 år snart, men det har enda ikke vært i nærheten av å faktisk skje. Tror ikke det kommer til å skje heller. Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Stadia holdt ut 9 mnd lengre enn jeg spådde de ville rett før launch. Bommet litt på datoen med relaunchen og at de ville kopiere xCloud, men ellers traff det spikeren på hodet ganske bra Stadia might be relaunched as licensed streaming tech for publishers (gamedeveloper.com) 1 Lenke til kommentar
Medlem-544648 Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Dette spådde jeg fra dag 1, Rip in peace.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå