Cocola Skrevet 27. september 2022 Del Skrevet 27. september 2022 Hei, Jeg har en Acer laptop som ikke finner mitt wifi nettverk. Den finner mange andre, men bare ikke mitt. Har prøvd å oppdatere PCen, nettverksdriver, har prøvd å resette nettverksdriver men ingen hell. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. september 2022 Del Skrevet 27. september 2022 Kan det være at den kun støtter 2.4ghz og ditt kjører kun på 5/6? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 27. september 2022 Del Skrevet 27. september 2022 Er nettverket ditt synlig for andre enheter. Er nettverk navn (SSID) synlig? Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 28. september 2022 Forfatter Del Skrevet 28. september 2022 På andre enheter som feks min mobil så dukker wifien opp med både 2,4 og 5ghz. SSID skal være synlig med tanke på at jeg får den opp på mobilen og en annen pc Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. september 2022 Del Skrevet 29. september 2022 Har du mange gamle SSID i kjente nettverk listen? Evt slett noen å se om den dukker opp da. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 30. september 2022 Forfatter Del Skrevet 30. september 2022 Prøvde å slette alle kjente som lå inne. Fortsatt dukker ikke mitt opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Dukker det fks opp 5g(hz) nettverk? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Jeg har en gammel laptop, og min router har både 2.4 GHz og 5GHz. Den gamle laptopen detekterer kun 2.4 GHz, som forsåvidt virker utmerket. Mine nyere laptoper detekterer både 2.4 GHz og 5 GHz. Kan dette være ditt problem? Gammel laptop, og moderne router som bare har 5 GHz, og ikke 2.4 GHz som laptopen krever? Lenke til kommentar
Woff Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Du har ikke vært i oppsettet til ruteren og slått av vising av eget SSID? Er ikke helt uvanlig det og det vil ikke gå ut over registrerte brukere, bare de som ikke er registrert fra før. https://nordvpn.com/no/blog/what-is-ssid/ Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 30. september 2022 Forfatter Del Skrevet 30. september 2022 Laptopen finner kun 2,4ghz nettverk, men routeren har både 2,4 og 5ghz. Jeg sjekket nå og SSID broadcasting er aktiv. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 30. september 2022 Forfatter Del Skrevet 30. september 2022 Om jeg kobler laptopen til routeren med ethernetkabel så får den nett. Noen måte å få den til å "huske" ruteren på? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Lk8eL7iw Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Da er det mest sannsynlig det er laptopen sitt wifi kort som er problemet. du kan jo prøve deg med en wifi dongle som støtter 5ghz, koster ikke stort Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 30. september 2022 Forfatter Del Skrevet 30. september 2022 Takk for tips. Det kan jeg prøve Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Kan også prøve å lage et eget 2.4 nett for å teste. Typiske IOT enheter som varmepumper, kjøleskap, støvsugere takler heller ikke noe annet enn kun 2,4 nett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 30. september 2022 Del Skrevet 30. september 2022 Enkleste løsning hvis jeg har rett, er å konfigurere ruteren til å også ha et nett med 2,4 ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå